Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre jun 26, 2026 9:59 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Elronds rådförsamling
InläggPostat: ons aug 25, 2004 11:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 11:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Kan någon räkna upp alla som var med vid Elronds rådförsamling? :)

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 12:31 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 4:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
är detta en utmaning? :shock:

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 1:06 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 9:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Gandalf, Elrond, Aragorn, Glóin, Glorfindel, Bilbo, flera rådgivare av Elronds hus vilkas ledare var Erestor, Galdor, Legolas, Gimli, Boromir och Sam.

Tror att det var alla men nu har du lite förklaring att ge!

Usch, borde man inte ha bättre saker att göra än att leta upp medlemmarna av rådsförsamlingen.... :roll:

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 6:58 am 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 3:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Glömde du inte Frodo?? :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 9:19 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 12:52 pm
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Det var ju fler folk från Mörkmården också.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 9:38 am 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 3:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Jo, men Legolas var väl deras ledare som prins av Mörkmården.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 9:55 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 12:52 pm
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jo visst men jag har för mig att det var två andra alver som talade om att Gollum hade rymt.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 10:32 am 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 8:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Älva skrev:
Jo visst men jag har för mig att det var två andra alver som talade om att Gollum hade rymt.


Nej, det var Legolas.

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 11:43 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 12:52 pm
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Ja ja men han hade väl nån med sig?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 12:18 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 9:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Det trodde jag också men jag läste igenom kapitlet ganska fort och såg ingenting om några andra från Mörkmården. Jag kan ha missat det dock, men det stog om Legolas att han var kontigt klädd och det verkade lite som att han vard en enda.

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 12:53 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 8:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Älva skrev:
Ja ja men han hade väl nån med sig?


Näpp.

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 1:24 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 12:52 pm
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Nähä, stackars jävel, inga kompisar. :wink: Gillar inte att ha fel.

För övrigt anser jag att Elrond borde ha insisterat på att Glorfindel skulle ha följt med istället.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 2:51 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 9:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Hehe, gillar att ha rätt. Och Glorfindel hade antagligen bara skrikit högre än Legolas :wink:

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 3:41 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 12:52 pm
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Skrikit? När då? :shock:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 26, 2004 5:02 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 9:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
"`Ai, ai´ wailed Legolas. `A Balrog, a Balrog is come!´

Detta kna väl tolkas men men.

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010