Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 5:58 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Gandalf den vite....
InläggPostat: sön sep 05, 2004 6:26 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 9:35 pm
Inlägg: 31
http://www.deviantart.com/deviation/10371108/
:lol:

_________________
Enya= bäst!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 05, 2004 6:56 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Usch vilken hemsk tolkning av honom...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 05, 2004 8:59 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 9:35 pm
Inlägg: 31
Ursäkta? :( Jag vet inte exakt vad du menar med "tolkning" men enda andledningen till att jag ritade på svart papper är att jag inte hade något vitt, och att det är bra att träna på att rita in ljus istället för skuggor. Har du någon aning om hur det känns när man suttit och ritat i flera timmar och någon bara säger "Usch" utan någon riktigt förklaring? Jag är för konstrutiv kritism men inte kritism som endast är en ren förolämpning. Visst får du tycka att den suger men då kan du antagligen även peka ut vad som är så fruktansvärt dåligt.(Det är därför jag visar mina teckningar, för att få tips till framtida skisser)
Nu vet inte jag om du bara var ute efter att vara otrevlig eller om det är så du bemöter andra vanligtvis, det enda jag vet är att hela min kväll är förstörd.

_________________
Enya= bäst!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 6:24 am 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Oj då. skit nu har jag gjort bort mig igen. :oops: :oops: :oops: Jag visste inte att du hade gjort den, det stog inget som pekade på det där jag läste. Jag förutsatte att det var en professionell tecknare som hade gjort den på skoj, inte för att jag vet att du inte är professionell men ändå, men jag antar det då du går i skolan. För att vara någon ung som har gjort den så är det mycket bra men det stämde bara inte med med min bild av honom.

Ursäkta så hemskt mycket :cry:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 6:56 am 
Offline
Uruk

Blev medlem: fre sep 03, 2004 1:02 pm
Inlägg: 13
Ort: Luleå
Skitcool. Om något år är du kanske i klass med John Howe. :? :o :) :D

_________________
May the Grace of the Valar protect you.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 7:21 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Den var duktigt gjord, men jag föredrar när folk gör sina egna tolkningar. Han var alldeles för lik Ian. Men det är snyggt med vitt på svart papper. Jag gillar att skrapa fram bilder från speciella skrappapper.
Fortsätt i samma stil men använd din egen inre bild istället så når du längre. :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 7:50 am 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Riktigt läcker men som sagt lite mer som en avbild av Ian än Gandalf tyvärr men fortsätt så!

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 8:02 am 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag kan inte se den! Det blir bara ett rött kryss. :(

Jo, nu gick det. Den var riktigt snygg!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 8:38 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Jag gillar den. Stämningsfull. :)

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 9:40 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 12:32 pm
Inlägg: 327
Ort: Sundsvall
Han ser vild ut :)
Snyggt

_________________
42


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 2:58 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:19 pm
Inlägg: 311
Ort: ö-vik
Jag tyckte den var riktigt snygg! :) Gillar att den var ritad på svart, det gav mer liv åt bilden på något sätt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 3:05 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Draugfalas skrev:
Har du någon aning om hur det känns när man suttit och ritat i flera timmar och någon bara säger "Usch" utan någon riktigt förklaring?

Lite grann får du faktiskt skylla dig själv, som bara lägger in länken och en gapflabbande flinis, utan vidare förklaring. Det är lätt att tro att du menade: Haha, titta här vilken ful bild jag hittade! Vilket ju Meriadoc mycket riktigt tycks ha trott också, och snäll som han är höll han med dig...

Ansiktet var mycket snyggt! Jag gillar verkligen skuggningen. Skägget och håret var inte fullt lika lyckat, tycker jag. Framför allt skägget är för stripigt för att se riktigt äkta ut. (Eller så är Gandalf i stort behov av skäggbalsam. :))


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 3:10 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: sön aug 10, 2003 1:12 pm
Inlägg: 459
Ort: Minnesberg
Hmm.. Han ser lite entisk ut på något vis, tycker jag.
Häftig bild, fast den stämmer inte riktigt med min bild av Gandalf. (Om jag hade fått gissa vilken av istari det är skulle jag nog ha sagt Radagast. Men alla har sina egna bilder och associationer.)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 3:11 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 9:35 pm
Inlägg: 31
Citera:
Oj då. skit nu har jag gjort bort mig igen. Jag visste inte att du hade gjort den, det stog inget som pekade på det där jag läste. Jag förutsatte att det var en professionell tecknare som hade gjort den på skoj, inte för att jag vet att du inte är professionell men ändå, men jag antar det då du går i skolan. För att vara någon ung som har gjort den så är det mycket bra men det stämde bara inte med med min bild av honom.

Ursäkta så hemskt mycket


Det går bra, jag kunde ju ha varit lite tydligare med att framföra att det var jag som gjort den :) Jag blev lite sårad bara, men det är lugnt nu. :wink:
Tack så mycket allihopa, ni anar inte vad det betyder för mig!
Andledningen till att den är väldigt lik Ian Mckellen är att jag använde en affisch som referens, men jag ska tänka på det i fortsättningen :D

_________________
Enya= bäst!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 3:25 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 9:35 pm
Inlägg: 31
Citera:
Lite grann får du faktiskt skylla dig själv, som bara lägger in länken och en gapflabbande flinis, utan vidare förklaring. Det är lätt att tro att du menade: Haha, titta här vilken ful bild jag hittade! Vilket ju Meriadoc mycket riktigt tycks ha trott också, och snäll som han är höll han med dig...

Ansiktet var mycket snyggt! Jag gillar verkligen skuggningen. Skägget och håret var inte fullt lika lyckat, tycker jag. Framför allt skägget är för stripigt för att se riktigt äkta ut. (Eller så är Gandalf i stort behov av skäggbalsam. )


Ja, där gjorde jag visserligen ett snedsteg själv(p.g.a tidsbrist), så jag förstår att det blev en missuppfattning :oops: Jag ber om ursäkt om det blev lite för vilseledande, men dum som jag är tycker jag att detta :lol: ser ut som ett nervöst uttryck, jag borde väl ha kunnat titta lite närmare och se att det fatiskt står LOL( Ett ord som några av mina klasskamrater använder i muntligt tal ett par hundra gånger om dagen :roll: ).

Ialla fall, tack så mycket! :D Ja, skägger och håret är något som verkligen retar mig, tillsammans med den vita penna som är näst intill omöjlig att vässa! Tack så mycket för kritiken, det är det jag lär mig något av:)

_________________
Enya= bäst!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010