Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:52 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: "Du kan absolut inte sjunga. Stick iväg"
InläggPostat: tis sep 07, 2004 2:42 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag vet inte om någon jurymedlem sa det när Idoluttagningarna pågick som värst. Men de sa väldigt mycket i stil med det.

Som ni säkert förstår handlar detta inlägg om Idoljutyn. Man kunde se tonåringar som bröt ihop vid deras hårda ord. och hårda ord var det. Riktigt hårda. För hårda! Alla som jag pratat med (källkritik; 2 personer) tycker att jurymedlemmarna är för hårda. Jag trodde att det var den enda sanningen tills jag märkte att folk roas av orden i t.ex. aftonbladets chat. En tyckare skrev:

Citera:
Tjena Swartling! Alltså, era kommentarer får hela svenska folket att skratta! Tack! Så grymt o se, det är ju nästan som en komedifilm ibland! hahaha.. tack för underhållningen! Bra att ni säger vad ni tycker, det är för lite sånt i vårat land! Frågan: Känner ni inte lite dumma när ni inte kan hålla er för skratt utan sitter med ett papper framför ansiktet? hahhaha... Ha´de!


I aftonbladet fanns det också att läsa att det värsta inte sändes i TV. Att han Daniel t.o.m. talade ut en sexetisk kommentar. Tyvärr har vi inget som riktigt bevisar det. Inte undra på att TV4 inte visade det. De vill ju att folk ska skratta åt kommentarerna... inte svämma över av känslor

Jag ska inte flyta runt så mycket nu. Undrar bara hur era känslor svämmar här i detta forum. Om några av er håller med mig om att jurymedlemmarna är uppblåsta i sina kommentarer...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 2:52 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag grät över den stackars, tjocka, amerikanska killen som nästan började gråta när de sa åt honom att han inte kunde sjunga...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 2:53 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Kan till vis del hålla med om att de är väldigt elak men du kan inte neka till att det är kul att titta på folk reaktioner.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 2:55 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Det som är kul är ju hur uselt en del sjunger. Inte deras eventuella reaktioner som oftast är ganska ledsna miner.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 3:03 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Jag tycker då kommentarerna är roliga att lyssna på...i vissa fall går de över gränsen men inte hela tiden.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 3:05 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
hela idols uppbyggnad från dess amerikanska start har varit att ge tittarna dissar. de är värre där, men fortfarande är de illa här. Inte för jag har sett mer en några sekunder av det.

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 3:05 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Tja, det är ju olika vad man tycker är kul. :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 3:10 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Jag håller med Älva, det är ju sångarnas oförmåga man skrattar åt. Förstår inte hur man kan sälja på att vara taskig mot folk. Detta är bara ett till bevis på hur idiotsikt, stört och bara pengaintresserat vårt samhälle har blivit. Nej sån där skit hör hemma i Helvetets mest avlägsna hörn

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 5:54 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag kan för min gud inte förstå hur folk kan skratta åt deltagarna. Där har de samlat kraft länge för att ens våga komma dit och så trycks de ned bara sådär av översittarjuryn. Roligt är det absolut inte! Snarare sorgligt att folk ens tycker det... känns det som. Så mycket dålig sång fanns inte där. Jag tyckte att i stort sett alla kunde sjunga bra nog. Synd bara att man skrattar åt dem... Till och med han amerikanaren sjöng bättre nog än inget alls. Låtvalet var nog lite sämre, hans bas klarar nog knappast av Maddonas sång. Men ändå; inte :evil: förtjänar han att höra översittarnas kommentarer...

Suck. Sånt gör mig arg. Därför ska jag undvika serien. Jag gör ju fel sojm skriver här och ge serien gratisreklam. Ju mer skandaler, desto populärare blir en serie. Tyvärr!

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 6:06 pm 
Offline
Vala

Blev medlem: tor sep 04, 2003 9:30 pm
Inlägg: 616
Ort: Stockholm
Jag tycker att det verkar som de flesta av deltagarna saknar självuppfattning och därför ställer upp. Jag menar inte att juryn ska vara taskig för den sakens skull, men man borde inte ställa upp om man verkligen inte kan sjunga!!

_________________
Ille mi par esse deo videtur


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 6:13 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
...och få personangrepp serverade på ett silverfat? Juryn gick verkligen för långt. Till och med på de avsnitten som fyran sände. Sen vet vi inte om hur allvarliga deras påhopp var i de stunderna som fyran inte sände. Det sägs att det fälldes ännu värre komentarer där...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 6:14 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Nu är Jag inte särskilt insatt i det här då Jag inte kollar på dokusåpor. Ska Jag vara riktigt ärlig så ser Jag dem och intresset i dem som ett tecken på mänsklig samt samhällelig degeneration.

Men Min åsikt är denna: förutsatt att deltagarna innan tävligen har informerats om villkoren, vilket de bör ha blivit eftersom ingen ännu har stämt programmet, så får de faktiskt skylla sig själva. Om folk inte sjunger bra så ska domarna fan i Mig ha rätt att säga det. Det här är ju faktiskt inte småstjärnorna, och vuxna människor som är beredda att ställa upp i TV måste ju faktiskt kunna ta kritik, annars har de inget där att göra. Jag menar, tänk om Britney Spears skulle bryta ihop varje gång någon trashar henne i tidningen?

Sexistiska kommentarer skall dock polisanmälas och straffas.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 6:28 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Vuxna människor? Flera av dem är ju i tonåren ju. Man tar inte sådan kritik lika bra som vuxna gör. Iaf de flesta tonåringarna. Men vad är det som pekar på att de har rätt? Vad är det som säger att man inte kan sjunga för att de säger det? Visst var de trevliga som då och då förklarade varför man inte platsade, som t.ex. varför hon med förkylningen inte platsade där. Men det mesta var ju bara pinsamt. Var det ingen som försökte förklara sig med att "mina kompisar säger att jag kan sjunga..."? Jag såg iaf inte det. Menmen; hon kunde ju ha skolat sin röst i flera år och ha många lovord från flera experter, lovord som visar att hon kan sjunga men inte var tillräckliga inför en provsjungning där spändheten blir för påträngande... Kan inte juryn bara ta och säga vad de egentligen vill? Att man är dum som är med? Den värsta feed-backen som man kan ge, att inte förklara varför man tycker så. Så otillräckligt så att jag kalvar...

Angående Britney Spears. Hon är faktiskt ern människa och jag förstår inte vad som gör att man gottar sig i hennes olycka. Det vore verkligen skandal om hon bryter ihop när tidningarna (ehh...) "trashar" henne, för det betyder att tidningarna går för långt i sitt sökande efter läsare... Tycker typ synd om'na

ps. Ursäkta. Bara min oförmåga att tänka logiskt. Ser du dokusåpor eller inte? Det är lite tvetydigt i första satsen...

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 6:31 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 12:32 pm
Inlägg: 327
Ort: Sundsvall
Folk som ställer upp i såna där såpor som pumpar ut skitartister (i min mening) som sedan spelas sönder på de flesta radiokanaler jag känner till får nästan skylla sig själv.

Höll på att gå berzerk i somras då jag jobbade, och den enda radiokanalen som gick att få in just där var Rix FM (som vi alla vet har som ungefär 2-3 låtar som dom spelar non-stop dagarna i ända).
Pallade verkligen inte att höra samma låtar dag ut och dag in i 4-5 veckors tid! Ush, hemska minnen...

Jag hade visserligen en MP3-spelare, men den var inte vidare bra... batterina tog slut väldigt fort nämligen.

Och nej, inte var det så lyckat att stänga av radion heller, då började alla andra gnälla som nå galna gnuer... aldrig mera!

_________________
42


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 07, 2004 10:12 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör jan 24, 2004 1:32 pm
Inlägg: 221
Ort: Stockholm
stackars, stackars dig.
Alla snackar om det där Idol nu, det är som en epidemi! Jag funderade på att titta på det eftersom det verkar som om det är allt folk kan snacka om. Men sen kom jag ihåg att jag är totalt ointresserad.

_________________
Let no foot mark your ground
Let no hand hold you down


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010