Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 2:09 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tolkienistisk pratsjuka
InläggPostat: fre nov 05, 2004 10:19 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Jo, jag kom plötsligt på att jag ibland kommer på ämnen som jag skulle vilja skriva om, men att de kanske inte känns viktiga nog, eller allmänt intressanta nog för för en egen tråd. Ännu oftare händer det att en tråd som råkat riktigt rejält off topic är den som är den roligaste, men då vill man inte gärna spinna vidare på det med risk att föra ämnet ännu mer off. Sen händer det ibland att jag helt enkelt har lust att prata med andra Tolkiennissar i all allmännhet. Så jag startar en tråd som inte handlar om något speciellt utan att vi skriver om det vi har lust med. Ingen som helst risk att hamna off topic med andra ord.

Som till exempel: Hur avundsjuka är vi på Túrin Turambars gäng som faktiskt gjorde slag i saken och träffades. Finns det några gamligar som känner att de skulle vilja göra detsamma?

Eller: Ser ni ibland folk på stan som ser ut att vara Tolkiennissar? (Ursäkta mitt något respektlösa tillmäle, men jag gillar det.) Hur ser ni det i så fall? Själv har jag kanske sett en en gång.

Eller: Hur längesedan känns det egentligen sedan Konungens återkomst hade premiär? Jag tycker att det känns som om det var väldigt längesedan och som om det är förfluten tid och lagt bakom mig. Åsså kommer EE nu! Känns märkligt...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 06, 2004 8:50 am 
Offline
Avar
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 07, 2003 9:52 am
Inlägg: 193
Ort: I love Hjo :)
En träff i Göteborg vore kanon! (då jag antar att folk inte vill åka till Skövde eller däromkring *skrattar*) :) :) :)
för alla som bor i Göteborgstrakten och inte vet det, det FINNS 24-timmarsbiljetter med vilka man kan resa i HELA västra götalandsregionen i 24 timmar (buss, tåg utom X2000, spårvagn, båt) för 220 kr! :)

_________________
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Where do I take this pain of mine
I run but it stays right by my side

MetallicA - Load - Until It Sleeps


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 06, 2004 11:13 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Bra idé Rosie! När jag svarade på Älvas inlägg tänkte jag faktiskt just det, att vi borde ha en "skräp-tråd" här i klubben, det blir lättare att hålla igång snacket om man inte måste hålla sig till ett visst ämne, det finns ju en anledning till att det är så svårt att hålla sig on topic, vi människor är inte gjorda för att pressas in i fack, inte ens när vi pratar... :)

Och som svar på din fråga, själv är jag grymt avis på Sthlms-kidsen, vill också ha en träff. Jag försökte ju ett tag med bioträff i Växjö, men det rann ju ut i sanden (delvis pga att stackars Johan gick och blev dålig), så om man kunde komma på nåt bra ställe att ses osv. är jag den förste att ropa "Eglerio!", eller nåt...! :lol:

En gammelträff? Nä förresten, det finns ingen anledning. Blandade åldrar är kul. Det blir väl mest geografin som styr vilka som kan komma. Attans att man är så utspridda. För dig, Rosie är väl Stockholm närmast? Och tex för mig och Ioreth kanske Gbg känns närmre. Och sedan alla andra som ev. skulle vilja träffas... Det känns som att det svåraste nog är att bestämma var man skulle ses.

I övrigt känner jag igen mig i Rosies beskrivning av haltande Tolkiens Arda-intresse. Men en träff vore kul! :D Undrar om....tänka tänka... Vanja, var det Vanja som pratade om EE-träff i Sthlm??? Undrar om hon har några planer på att dra igång nåt? Annars är alla som vill välkomna hem till mig! :P Fast jag misstänker att det inte är så många som har lust att åka till Målerås eller Nybro (bor ännu i det ena, skall flytta till det andra snart)... :roll:

Edit: tja, Tolkien-nissar inbillar jag sig känns igen på mantlar och dyl., men de kan ju lika gärna vara vanliga lajvare eller kanske t.o.m. gothare gissar jag eller bara folk som klär sig som de vill (heja heja :D ). Dessutom är det ju så inne med ponchos och stora sjalar nu att steget till mantel kanske inte är så långt...?

Mmm, ROTK-premiären känns avlägsen. Men jag undrar om jag inte känner att det kryper lite närmre i minnet igen, kanske fär att det är samma tid på året som då när jag svettades över sammetsmantlarna i symaskinen? Jag har sånt där "årsminne" av saker och ting, när det närmar sig årsdagar av något kommer det tilbaka väldigt tydligt, hela känslan kring det liksom. Men att EE snart släpps kan jag faktiskt glömma bort under långa tider för att plötsligt påminnas om det och bli lite glad... :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 06, 2004 11:38 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Mjo... (Angående det där med träffviljan) Blandade åldrar är kul. Anledningen till att jag kollar läget för en gammelträff är mest att det blir begränsat på så vis. En träff där hela Arda är medbjudna blir ett ganska rejält projekt och risken är ganska stor att det inte finns nån som vill ta på sig att organisera. Ju större planerna är desto större känns risken att det rinner ut i sanden och ingen orkar.

(Göteborg eller Stockholm går på ett ut för mig. Jag har den stora fördelen att ligga mitt emellan. :) )

Såg nu att jag snart firar ettårs-jubileum här på forumet. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 11:32 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Gammelträff vore kul. Eftersom ni alla är äldre än mig så skulle det kännas tryggt för då behöver jag ine verka så värdig och vis... :wink: (Inget allvarligt menat, jag raljerar mest...)

Har också såna där årsminnen då det dyker upp minnen i huvudet av vad jag gjort. Just nu är det känslan av att sitta på en häst i höstmörkret som är starkast. Bara för att jag provade att rida vid den här itiden i fjol.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 12:16 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:29 am
Inlägg: 128
Ort: Gondolin
Här har vi ännu en slö forumpersonlighet! Det går liksom av och till, det där med att skriva och läsa. På sistone har jag känt mig lite trött på prat - det känns som om det mesta redan är sagt i många ämnen. Så är det så klart inte, men ändå.
Min lilla alvbebis lever och frodas och är nu ett drygt halvår. Har fått sluta att titta på LotR när jag har henne i knäet, för jag är lite rädd att hon börjar snappa upp vad som händer?
Är det ingen mer än jag som bor i Skåne?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 07, 2004 10:16 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Kul att höra att alvbebisen gror, Idril!

Får väl klargöra att jag givetvis jättegärna skulle åka på gammelklubbsträff om vi kunde få till en! Liten grupp är ju lätthanterlig, visst visst, jag är med! :D
Undrar hur många som skulle vara intresserade? Ska vi göra ett "upprop"?

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:29 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Har också varit nyfiken på din alvbäbis. Kul att höra från dig.

Angående uppropet så kan jag bara i Stockholm...

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 7:48 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Älva skrev:
Gammelträff vore kul. Eftersom ni alla är äldre än mig så skulle det kännas tryggt för då behöver jag inte verka så värdig och vis...
Det är lugnt Älva! Jag kan ta på mig att vara värdig och vis. :) I alla fall värdig, i alla fall en stund... Eller... Räcker det med att vara äldst?

Jo, men visst vore det väl kul? Men än så länge verkar vi bara vara en fyra, fem som är intresserade, varav en vill träffas i Stockholm, en i Göteborg och en i Skåne. :) Kan bli knepigt det här. Jag vet vi fixar ett forum istället så kan vi snacka via datorn! :) :) :)

Ursäkta mig, jag är lite trött.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 08, 2004 9:34 pm 
Offline
Avar
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 07, 2003 9:52 am
Inlägg: 193
Ort: I love Hjo :)
*skrattar* Göteborg, Stockholm, Skåne
=
Jönköping
*ler*
eller för den delen Hjo ;)

_________________
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Where do I take this pain of mine
I run but it stays right by my side

MetallicA - Load - Until It Sleeps


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 10, 2004 10:30 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag har problem med att sova borta ensam... :oops:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 10, 2004 7:23 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Enkelt ordnat, Älva. Gå aldrig och lägg dig. :D (Lätt att sitta här och vara kaxig. Det troliga vore väl att jag var den första att kvarta in.)

Faktum är att jag är på väg till Stockholm om några dagar och funderade på om jag skulle höra av mig till dig och kolla upp om du hade lust på en fika, men jag har fått inse att timmarna i Stockholm är alldeles för få den här gången. Måste tyvärr hinna jobba också. :(


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 11, 2004 8:49 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag förstår. Annars jobbar jag ju mitt i stan, ett kvarter från Drottninggatan och Sergels Torg. Och mina kollegor är nog så snälla att jag kan byta fikatid eller lunchtid med dem. :wink: Men det brukar alltid bli stressigt att hinna med allt så jag förstår gott men kul hade det varit! :D

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 11, 2004 9:25 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Jo, men jag kanske får höra av mig nästa gång jag har vägarna däråt? Jag brukar ta en resa då och då. Jag bor så rejält ute på bondvischan som man väl gärna kan och jobbar dessutom i en liten håla, så jag bara måste se en stad med jämna mellanrum. Jag har visserligen bara sex mil till Örebro, men den stan lyckas inte riktigt mätta mig. Älskar att bo på landet vill jag bara tillägga, och skulle inte orka bo i Stockholm en månad ens. Men en helg då och då för att tanka lite vimmel behöver jag.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 12, 2004 8:28 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag förstår dig. Nån gång så ska jag flytta ut på bondvischan. Men det får bli när jag tröttnar på att det ska hända något hela tiden.

Hör av dig när du ska in!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010