Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:39 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 113 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 6:27 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Men det är egentligen inte så långt före, bara tre timmar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 6:57 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Gilgond skrev:
Men det är egentligen inte så långt före, bara tre timmar.


Tillräckligt för att tillfredsställa min skadeglädje. :wink:

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 7:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Martinus har visst för en himmelsk vecka. Först en speciell bok (förträngt dess titel, påminn mig inte :twisted: ), sedan en förhandsvisning. Vad kommer härnäst? En entimmes-interjuv med Malou?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 8:23 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Aderyn skrev:
Martinus har visst för en himmelsk vecka. Först en speciell bok (förträngt dess titel, påminn mig inte :twisted: ), sedan en förhandsvisning. Vad kommer härnäst? En entimmes-interjuv med Malou?


LOL! Det skulle i så fall vara oturen som kompenserar för den övriga turen. :)

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 8:39 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Var i frankrike igår och hela veckan innan :) där märkte jag att de har fräckheten att ha premiär på SW Episode 3 dagen innan oss :shock: fusk :D

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 17, 2005 8:49 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Konstigt, för på den officiella Star Wars hemsidan står det 19:e maj och det borde ju vara det tidigaste.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 10:19 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Varldspremiar ar nog ett ganska lost begrepp... Jag menar, jag har kompisar som lyckades fa biljetter till visningen i London i mandags dar man visade alla filmerna i ett svep (i ordningen de slapptes, inte kronologisk ordning), och har fullt upp med att halla for oronen nar de babblar sinsemellan om hur bra det var. Jag ser filmen 00.31 ikvall, eller imorgon bitti, hur man nu vill se det. Men det finns en hel del folk som redan har sett den, sa mycket star klart.

Kul anda att det absolut sista jag gor innan jag flyttar hem till Sverige ar att ga pa Star Wars mitt i natten!

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 10:56 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Martinus skrev:
LOL! Det skulle i så fall vara oturen som kompenserar för den övriga turen. :)


Jag kan ringa Janne Josefsson. Han älskar att grilla vem som helst för pengar. Kanske blir du nästa offer! :roll:

Nåväl. Ikväll/inatt blir det äntligen filmdags. Men vad ska man göra fram till dess? Har ni några förslag på star wars-relaterade saker? Som filmtitt, star wars-spel eller star-wars-rollspel?

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 12:55 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Aderyn skrev:
Martinus skrev:
LOL! Det skulle i så fall vara oturen som kompenserar för den övriga turen. :)


Jag kan ringa Janne Josefsson. Han älskar att grilla vem som helst för pengar. Kanske blir du nästa offer! :roll:


The horror! The horror!

Aderyn skrev:
Nåväl. Ikväll/inatt blir det äntligen filmdags. Men vad ska man göra fram till dess? Har ni några förslag på star wars-relaterade saker? Som filmtitt, star wars-spel eller star-wars-rollspel?


Läsa Star Wars-romanerna -- de kanoniska, med vilket jag menar de som är baserade på filmerna. De är inte sååå illa som romaner baserade på filmer kan vara (trots att en av dem är skriven av Terry Brooks).

Själv ska jag hem och läsa något icke-SW-relaterat (Gene Wolfes The Shadow o the Torturer), och sedan ta en bit mat med brorsan före filmen. Då är frågan: ska man köra ett SW-tema på maten och ta Burger Kings (var det väl?) nya SW-burgare, eller ska man ta något annat?

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 3:29 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Burger Kings Empire Burger har jag ätit. Den var inte överdrivet god, men det brukar inte Burger Kings hamburgare vara heller. Men den är värt ett försök, särskilt om man är hungrig.

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 4:03 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Líndaletaro skrev:
Burger Kings Empire Burger har jag ätit. Den var inte överdrivet god, men det brukar inte Burger Kings hamburgare vara heller. Men den är värt ett försök, särskilt om man är hungrig.

Du med oss skämta aprilo? Burger Kings burgare är ju överlägsna konkurrenterna! (Möjligen med undantag för Sibylla.) En Whopper utan majo, det är så bra en burgare blir bortanför den egna grillen. Har i och för sig inte provat SW-burgaren...

Jag antar att man som Tolkien-nörd närmast per definition borde vara åtminstone halvintresserad av Star Wars också, men jag är faktiskt ganska likgiltig till den här filmen. De första två var såpass usla att jag har svårt att tro att den tredje kan vara bra heller. Känns utifrån intervjuer och sånt som om herr Lucas ego har svällt och hans självkritik krympt för varje film han gjort...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 4:25 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Jag har läst mycket om att den tredje filmen skall vara riktigt bra och jämnförs med The empire strikes back


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 4:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Det är upp till var och en att bedömma. För mig spelar det ingen roll om den är bättre eller sämre än ESB. Bara det är en bra Star Wars-film som knuter ihop säcken på ett godkänt sätt.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 6:37 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör nov 22, 2003 12:31 am
Inlägg: 614
Ort: Sverige
Den stegrande kamelen skrev:
Líndaletaro skrev:
Burger Kings Empire Burger har jag ätit. Den var inte överdrivet god, men det brukar inte Burger Kings hamburgare vara heller. Men den är värt ett försök, särskilt om man är hungrig.

Du med oss skämta aprilo? Burger Kings burgare är ju överlägsna konkurrenterna! (Möjligen med undantag för Sibylla.) En Whopper utan majo, det är så bra en burgare blir bortanför den egna grillen. Har i och för sig inte provat SW-burgaren...

Håller med föregående talare! BK är ju dom enda mainstream-burgarna som inte klassas som nödproviant. Och kom inte dragandes med någon smalis specialrestaurang ute på prärien nu, vi måste begränsa oss till sådana kedjor som finns representerade på flera ställen i landet. Det ska vara grillat iallafall, inte dom där vanliga stekta grytlapparna inslagna i fuktig gröt som man får på McD t.ex...

Jag hade gett upp hoppet om SW efter de senaste scheissefilmerna, men recensenterna verkar ju tycka att Lucas har snäppt upp sig några steg. Iddes inte ens gå och se Episod II på bio, men man kanske ska offra sig på den här?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 18, 2005 10:59 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:09 pm
Inlägg: 1139
Ort: Göteborg
Nu är jag nyss hemkommen från förhandsvisningen.

Domen blir fyra stjärnor.

Dialogen i ömsinta ögonblick gör riktigt ont (=låter träig och klyschig), men resten...

Oh la la...

*går och lägger sig gnolande på The Imperial March* :)

_________________
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 113 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010