Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre jun 05, 2026 2:20 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 01, 2005 4:46 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jo, men det kostar ju sjukt mycket... :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 01, 2005 7:20 pm 
Maia

Meriadoc skrev:
Vad kostade det, och var kan man köpa sånt?

Jag beställde den från www.tolkientown.com som är en amerikansk sida. Den kostade 199.99 $. Men med porto och moms och sånt så blev det nästan 3000 SEK. Det tog ca 7 veckor från att jag beställde tills att det kom.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 01, 2005 7:42 pm 
The Magnificent

3000 :( jojo, men drömma kan man ju alltid få göra :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 02, 2005 8:29 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Vad dyrt allt fint som man vill ha är! Vill ha en underbar sammetskappa från Dark Angel men den kostar 2000kr och sen kanske det blir frakt från England etc. Dessutom så vill de ha pengar i förskott, helst betalade över nätet... :(

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 3:37 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Eftersom mer än en person verkar vara nyfiken på hur jag lyckades bli utslängd från Hultsfred så berättar jag det här:

Jag blev omhändertagen av en bunt rasistiska vakter som fått för sig att jag var drogpåverkad trots att jag endast var väldigt onykter (och förövrigt inte det minsta onyktrare än mina ariska vänner). Självklart så motsatte jag mig omhändertagandet då jag är liberal och då mina hjärnceller är mina att supa bort bäst fan jag vill. Motståndet ledde till att jag blev ganska bryskt behandlad, vilket förövrigt är en grov eufemism; jag har fortfarande, två månader senare, ont i min högerarm och kan t.ex. inte göra armhävningar. Att jag senare, trots att jag var handbojad bakom ryggen försökte skalla en vakt som var 10 cm längre och 40 kg tyngre än mig plus att jag hade en kniv i bakfickan stärkte inte heller mina aktier. Så de ringde polisen och när polisen inblandas så säger reglerna att vakterna måste klippa bandet. Så de klippte bandet och jag fick spendera natten i häktet misstänkt för narkotikabrott, våld mot ordningsvakt och brott mot knivlagen. Resten av festivalen bodde jag i en dunge utanför området. Det var faktiskt ganska trevligt. Där hade jag åtminstone schyssta grannar.

Och jag betackar mig för alla moralpredikare som kan tänkas komma med den sedvanliga kommentaren på mitt tragikomiska festivalöde: "du får faktiskt skylla dig själv". Självklart är felet delvis mitt då jag oförståndigt nog smällde i mig en 70:s Bacardi Black samt några öl på två timmar, men vakterna var överdrivet nitiska och brutala tillika rasistiska svin (de dristade sig att kalla mig "dj**la blatte"!) och må de alla dö plågsamma dödar.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 4:38 pm 
The Magnificent

Låter som en riktigt trevlig festival :)

Fick du några följder eller blev du bara frisläppt på morgonen?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 4:53 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Ja, trots att det inte blev några konserter för min del så hade jag det faktiskt trevligare än förra året.

Jag fick sitta i förhör i en timma och fick reda på vilka brott jag misstänktes för. Sedan så släpptes jag. Och jag fick faktiskt skjuts tillbaka till festivalområdet av poliserna då de ändå skulle dit på en utryckning.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 5:57 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Är det mycket folk utanför själva festivalområdet?

Edit: Några följder?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 6:31 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Ja, det var en hel del som bodde i dungen där jag bodde. Alla mina grannar var omkring 30 år dock. Ett par hade faktiskt en 14-årig dotter (fast hon var inte med). En djefligt hård kille från Stockholm som höll på med någon kampsport lärde mig dessutom hur man lätt kunde bryta armar och ben på folk samt döda folk med sina bara händer. Det var väldigt intressant. Åker jag mot all förmodan till Hultsfred även nästa år så kommer jag lätt att bo där igen.

Nej. Narkotikabrott kunde jag ju inte fällas för eftersom urintestet visade att jag endast hade druckit alkohol och jag skallade ju faktiskt aldrig vakten utan försökte det endast så våld mot tjänsteman kunde jag ju inte heller fällas för. Och att få mig fälld för brott mot knivlagen var väl inte värt besväret.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 6:53 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
Nej. Narkotikabrott kunde jag ju inte fällas för eftersom urintestet visade att jag endast hade druckit alkohol och jag skallade ju faktiskt aldrig vakten utan försökte det endast så våld mot tjänsteman kunde jag ju inte heller fällas för. Och att få mig fälld för brott mot knivlagen var väl inte värt besväret.
Särskilt med tanke på var du befann dig. Det finns ju ändå en andledning till att bära kniv på en camping. Sedan var det var för kniv, och varför just du bar omkring på en låter jag vara osagt.

Jag skulle återvänt direkt till Hultsfred nästa år men det är ju fotbolls VM också, blir ju inte allt för billigt att bo och leva i Tyskland :).

Senast redigerad av Théoden Ednew sön sep 04, 2005 7:11 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 7:10 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Varför bar du kniv? :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 7:38 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Det var en helt vanlig fällkniv. Och jag har alltid med mig kniv när jag är ute och reser då det är ett nyttigt verktyg. Jag brukar inte gå runt med kniv på mig dock. Anledningen till att jag hade den på mig när vakterna tog mig var ren och skär otur. Det blev något fel på mina kompisars musiklåda. De bor alltid på exakt samma ställe på campingen för att de skall kunna stjäla ström från en ledning och därmed kunna spela musik dygnet runt. Och nu hade det tydligen blivit fel på någon sladd och min kompis kompis, som är elektriker, behövde något vasst för att fixa det. Så jag gick och hämtade min kniv som låg i min väska. När felet var åtgärdat så stoppade jag den i bakfickan och ungefär en halvtimme senare blev jag tagen av vakterna.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 7:40 pm 
The Magnificent

Men vad var det du gjorde som fick dem att ta dig från början då?
De kan väl inte bara gå fram och ta folk för att de är fulla och högljudda, för det innefattar väl ca 75% av personerna där.

Och när vi ändå pratar om dig så kan du ju besvara Líndaletaro's fråga:
Citera:
Nu blev jag väldigt nyfiken på vad Fëanor gjorde för att bli utslängd nästan innan han kommit in.

Skulle vara intressant att veta vad som orskar nåt sånt.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 8:14 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Meriadoc: jag har redan besvarat dina frågor i mitt tidigare inlägg.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 04, 2005 8:51 pm 
The Magnificent

Oj, förlåt, jag kopiera citatet och trodde att det stod nåt annat än det gjorde. :oops: (och ja du hade besvarat min första fråga märkte jag nu...)

Det jag ville ha reda på var varför du slutat skriva personliga och possessiva pronomen med versaler...

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]