Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån jun 15, 2026 7:45 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 503 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 20, 2006 10:55 pm 
Maia

Herzblut - Megaherz. Riktigt bra låt, och det har blivit så att jag lyssnar på deras skiva när jag går till skolan. Det är just den här låten som fastnar.

Edit: Mitt 400 inlägg :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 20, 2006 11:04 pm 
Sinda

Blitz - Warriors
Riktig Oi! när den är som bäst. Har lyssnat på Blitz i fler år men inte upptäckt denna låt förrän denna vecka. Skumt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 22, 2006 5:59 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Ducktail heat av Gluecifer och Safety in the darkness av Kids in the way. Riktigt sköna rocklåtar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 22, 2006 7:44 pm 
Hobbit

Favoriter just nu:
The Battle of Evermore - Led Zeppelin
enbart för sin fantastiska uppbyggnad, hela låten är så pass väl fungerande, allt känns som att det passar in just där det är.

Eaten - Bloodbath
dödsmetall, oerhört sjuk text, men melodin och sammansättningen gör den väldigt catchy.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 25, 2006 2:21 pm 
Maia

Struggle - Apocalyptica. Härligt metal med stråkar.

Tallulah - Sonata Arctica. Min kompis lyckades få en ganska bra inspelning av den på sin mobil från konserten, så den har lyssnats på en hel del på sistone. Mycket fin.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 25, 2006 10:15 pm 
Master of Doom

Tallulah har jag många fina minnen av! :)

Apocalyptica har jag bara hört lite av, intressant band.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 25, 2006 10:40 pm 
Maia

Túrin Turambar skrev:
Tallulah har jag många fina minnen av! :)

Apocalyptica har jag bara hört lite av, intressant band.

Det var underbart att höra Tallulah live, men jag fruktade lite för mitt långa hår eftersom alla drog fram tändare runtomkring mig... :roll:

Apocalyptica kan jag verkligen rekommendera, de är väldigt bra.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 26, 2006 4:52 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Se min signatur...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 26, 2006 5:47 pm 
Maia

Hard Rock Hallelujah av Lordi. Det är den låten som de vann med i den finska uttagningen av melodifestivalen. Låten är helt ok, men det bästa med den är just att Lordi vann med den :) Tanken att ett maskerat rockband (vet inte riktigt om man ska kalla dem för hårdrocksband, de är i hårdhetsgrad som Kiss, ungefär) kan vinna melodifestivalen är oerhört rolig :)
Det är ett av de få tillfällena som jag har sett en melodifestivalsvinnare live, som förband till Nightwish 2004. Jag kommer kanske till och med att rösta för första gången i melodifestivalsammanhang, och jag hoppas att fler kommer att göra det ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 26, 2006 7:46 pm 
Maia

Turambar skrev:
Hard Rock Hallelujah av Lordi. Det är den låten som de vann med i den finska uttagningen av melodifestivalen. Låten är helt ok, men det bästa med den är just att Lordi vann med den :) Tanken att ett maskerat rockband (vet inte riktigt om man ska kalla dem för hårdrocksband, de är i hårdhetsgrad som Kiss, ungefär) kan vinna melodifestivalen är oerhört rolig :)
Det är ett av de få tillfällena som jag har sett en melodifestivalsvinnare live, som förband till Nightwish 2004. Jag kommer kanske till och med att rösta för första gången i melodifestivalsammanhang, och jag hoppas att fler kommer att göra det ;)

Såg ett filmklipp med dem förut, och de såg ju ganska... intressanta... ut :P Men låten var faktiskt inte så dålig, så jag kanske röstar jag med.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 8:21 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Dani California med Red Hot Chili Peppers. Kan ju inte annat än att gilla den nu när jag fått höra den live!

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 3:24 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ifjol gick jag med herrarna i hagen med Hootenany Singers.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 5:13 pm 
Master of Doom

Turambar skrev:

De har en del andra låtar som är hårdare. De ligger i klassen av hårdhet som ett ganska normalt, svängigt Power Metalband.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 8:17 pm 
Maia

Visst har de hårdare låtar, men de är ju inte överdrivet hårda ändå. Men ok då, man kan väl kalla dem för hårdrock då.. Hörde att en fisk präst hade bett Tarja Halonen förbjuda dem, eller något liknande, då de var "satanistiska" :roll:

För att inte gå helt ot, en av mina senaste favoritlåtar är Wait and Bleed av Slipknot. Gillar melodin i refrängen. Ett par andra låtar som har fastnat är Black Sheep och My Land av Sonata Arctica.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 9:21 pm 
Master of Doom

Turambar skrev:
Visst har de hårdare låtar, men de är ju inte överdrivet hårda ändå. Men ok då, man kan väl kalla dem för hårdrock då.. Hörde att en fisk präst hade bett Tarja Halonen förbjuda dem, eller något liknande, då de var "satanistiska" :roll:

För att inte gå helt ot, en av mina senaste favoritlåtar är Wait and Bleed av Slipknot. Gillar melodin i refrängen. Ett par andra låtar som har fastnat är Black Sheep och My Land av Sonata Arctica.

Att de skulle vara satanistiska är ju speciellt fel då de faktiskt är kristna...

Många band inom metal är mot kristendomen, men inte satanister. Lordi är ju alltså raka motsatsen. De enda som kan vara än mer gullegrisar är metalband som Narnia mfl som sjunger kristna budskap. "'Cause I believe in God almighty". :roll:

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 503 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]