Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 9:42 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 03, 2006 3:17 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Ja, slutet var bra. Bara lite irriterande
Så, som jag fattade det kan man resa till världens ände för att hämta hem en redan död. Vem hämtade i så fall Barbossa? Tia Dalma själv? Det känns lite tveksamt.

Vad jag har hört så ska det finnas två scener i eftertexterna efter de två första filmerna. I den första var det tydligen apan som tog ett av de förbannade mynten, vilken förklarar varför han är odödlig.
I den andra fick man se hur hunden dyrkades som en gud på kannibalön :)

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 03, 2006 4:25 pm 
Lord of the Grey Havens skrev:
Ja, slutet var bra. Bara lite irriterande
Så, som jag fattade det kan man resa till världens ände för att hämta hem en redan död. Vem hämtade i så fall Barbossa? Tia Dalma själv? Det känns lite tveksamt.

Vad jag har hört så ska det finnas två scener i eftertexterna efter de två första filmerna. I den första var det tydligen apan som tog ett av de förbannade mynten, vilken förklarar varför han är odödlig.
I den andra fick man se hur hunden dyrkades som en gud på kannibalön :)

Jasså? De har jag inte sett.. Så om man tittar tillräckligt länge ska man se det? Fan att jag lånade ut dvdn i förra veckan då....


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 03, 2006 8:17 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 18, 2004 12:12 pm
Inlägg: 936
Ort: Onsala
Jag gillade andra filmen men inte slutet ;-)
Några dagar innan jag såg den på bio, så såg jag den första filmen igen och då upptäckte jag scenen i slutet, med apan som tog myntet
men eftertexterna var sju minuter långa eller så,jag spolade förbi de, men jag orkade inte vänta i bion på scenen och chansa på att det fanns en scen i slutet på andra filmen

Jag tolkar slutet på andra filmen som att Tia Dalma, tog dit Barbarossa men att han är död, medans de måste åka till världens ände föra att kunna föra tillbaka Jack till Livet

_________________
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Arthur C. Clarke


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 03, 2006 9:18 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Nja slutet var sådär :/


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 04, 2006 2:09 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Undomiel skrev:
Turambar skrev:
Såg den igår, den var inte lika bra som ettan, men Depp skötte sig bra iaf :) Jag gillade inte heller slutet, filmer med fortsättning är alltid lika irriterande när man inte är förberedd på att det ska bli flera filmer.
En nackdel är att det redan började kännas lite massproducerat, men Jack Sparrow lyfter helt klart filmen ;)

Visste du inte det? De spelade ju in del 2 och 3 samtidigt. Jag märker att det är många som inte gillade slutet (flera av mina vänner bl.a). Själv tyckte jag om det :P


Jo, jag visste att det skulle bli fler filmer, Depp har ju tom sagt att han gärna skulle spela in runt 5 filmer, men jag trodde de skulle vara fristående fortsättningar, som tvåan är på ettan. Däremot visste jag inte att de spelade in tvåan och trean samtidigt, tack för den upplysningen :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 06, 2006 12:36 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
det blir väll bara tre ? har inte lust att titta på nånting med hur många filmer som helst


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010