Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 207 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 22, 2007 6:22 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: ons feb 14, 2007 5:48 pm
Inlägg: 12
Undrar bara om Mitholond finns med eller inte. :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 24, 2007 10:28 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Mithlond finns inte med just nu, och jag tror tyvärr inte att det kommer läggas till innan spelet släpps. Det låter inte som att de har tänkt lägga till några nya områden än. Förhoppningsvis kommer det med någon patch eller något sånt inte allt för långt efter att spelet har släppts. Det är ju iallfall definitivt ett av de ställena som man väldigt gärna vill se.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 27, 2007 8:16 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Vet vi något om vilka krav spelet ställer på datorn?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 27, 2007 9:47 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
När du kollar där så är det nog bäst att kolla på "recommended system requirements" istället för minimum. På minimum kommer du kanske kunna köra spelet, men jag är inte så säker på om du kommer kunna njuta av det...

Vad har du för dator förresten?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 01, 2007 8:22 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Usch, är rädd att det finns lite att göra med datorn innan jag kan hälsa på i Fylke.

Känner mig lite ute på hal is här dock. Finns det nåt smidigt sätt att ta reda på vilken processor eller vilket grafikkort som är likvärdigt, bättre eller sämre än något annat?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 01, 2007 6:24 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Jag gjorde det enkelt för mig, skrev ut de rekommenderade systemkraven, tog med utskriften och en Everestrapport över min dator till en datorbutik för granskning och.. Tja, om jag köper till mer minne och nytt grafikkort så kan jag visserligen köra spelet, men han var mer än tveksam till rekommendationerna över huvud taget. Efter vad han sett av spelet och dess grafik trodde han att det kommer att kräva mer av datorn än vad de angett på hemsidan.

Nån här inne som är kunnig nog för att bekräfta eller dementera det påståendet?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor mar 01, 2007 8:13 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Jag tror att det är ganska lugnt om du tar de rekommenderade systemkravet. Visst om du kör på hög grafik så är spelet riktigt snyggt, men du kan ju ställa ner grafiken väldigt mycket för att det ska gå att spela på sämre datorer.

Har du anmält dig till betan? Om inte så kan du ju göra det. Det är ganska stor chans att få komma med nu, och om du kommer med kan du ju se hur bra datorn klarar av det utan att behöva betala någonting. Här kan du anmäla dig till den: http://www.lotro-europe.com/beta-signup.php

Om du vill så kan du ju skriva ner vad du har för dator här, så kan jag kolla och se vad jag tror också :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör mar 10, 2007 6:08 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: ons feb 14, 2007 5:48 pm
Inlägg: 12
Systemkraven är ju inte så värst höga :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 28, 2007 11:57 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Gilgond skrev:
Om du vill så kan du ju skriva ner vad du har för dator här, så kan jag kolla och se vad jag tror också :)


Ja, vad har jag för dator? Den är svart och silvrig, liksom. Hyundai står det på den, och den har fem knappar precis under bilden.. Är det rätt tro?

:) Skojar bara med förhoppningen att det får fortsättningen att låta mer intelligent :)

Chansar på att det är det här du behöver veta:

CPU: AMD Athlon 64, 2000 MHz

Grafikkort:RADEON 9800 SE (128 MB)

Sen nåt som heter
3D accelerator: ATI Radeon 9800 SE (R350)
å det har jag ingen aning om vad det är men det måste väl ha med grafikkortet att göra.

Optisk enhet: Sony CD-RW CRX320E

Blir inte riktigt klok på vad RAM-minnet heter i everestrapporten men det kanske är
Systemminne: 512MB (PC3200 DDR SDRAM)
å det låter väl inte så bra i så fall.

Personligen begriper jag inte mycket av detta...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 28, 2007 2:06 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Rosie skrev:
Gilgond skrev:
Om du vill så kan du ju skriva ner vad du har för dator här, så kan jag kolla och se vad jag tror också :)


Ja, vad har jag för dator? Den är svart och silvrig, liksom. Hyundai står det på den, och den har fem knappar precis under bilden.. Är det rätt tro?

:) Skojar bara med förhoppningen att det får fortsättningen att låta mer intelligent :)

Chansar på att det är det här du behöver veta:

CPU: AMD Athlon 64, 2000 MHz

Grafikkort:RADEON 9800 SE (128 MB)

Sen nåt som heter
3D accelerator: ATI Radeon 9800 SE (R350)
å det har jag ingen aning om vad det är men det måste väl ha med grafikkortet att göra.

Optisk enhet: Sony CD-RW CRX320E

Blir inte riktigt klok på vad RAM-minnet heter i everestrapporten men det kanske är
Systemminne: 512MB (PC3200 DDR SDRAM)
å det låter väl inte så bra i så fall.

Personligen begriper jag inte mycket av detta...


Jo, det är väl det där som är nödvändigt att veta. Jag har inte så stor koll på ATI-grafikkorten, men jag skulle tro att det där är lite på gränsen. Minnet kanske du skulle klara dig på, men jag skulle rekommendera att du lägger till åtminsone 512 mb till. Det skulle du klara dig på. Processorn skulle jag tro att den duger.

Men hur som helst, av vad jag har hört så kan du ställa ner grafiken riktigt mycket, så man behöver iallfall ingen superdator för spelet.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 28, 2007 4:40 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jag har spelat det med minne på 512 Mb, o det funkade ok, även om det var en del lagg då och då, och det kan ta lite tid att gå in i instanser och städer, vad jag har märkt hittills (har inte hunnit spela så mycket).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 28, 2007 5:20 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Turambar skrev:
Jag har spelat det med minne på 512 Mb, o det funkade ok, även om det var en del lagg då och då, och det kan ta lite tid att gå in i instanser och städer, vad jag har märkt hittills (har inte hunnit spela så mycket).

Lagget behöver ju inte heller alltid vara på grund av minnet. I Bree brukar det ju iallfall vara ganska laggigt även om man har mycket minne, för att det är så mycket folk där.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 15, 2007 8:21 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Nu kan de som har förbeställt LotRO börja spela. Är det någon här som har gjort det?

Själv började jag spela igår och har nu en Man, Guardian på level 12. Jag spelar på RP-servern Laurelin.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 16, 2007 7:07 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Long time no see vänner :)

Jag har äntligen tröttnat på wow och börjat söka mig tillbaks till den vanliga världen... Erh, den vanliga fantasy-världen alltså. Jag tror helt klart jag kommer köpa och prova detta spel vid löning. Ingen som har lust att starta upp ett TA-kinship för leveling och instanceing etc? Jag skulle tycka det var kul att spela med bekanta - det är alltid det sociala som varit viktigt för mig i MMORPGs.

EDIT: Efter att ha bekantat mig med klasserna tror jag att minstrel är det jag kommer satsa på. Eller champion. Två helt olika saker, jag vet, men efter 2 präster till lvl 70 i wow vet jag att jag älskar att spela en supportklass och känner mig trygg i den rollen. Samtidigt är jag rädd att det ska bli tröttsamt i ländgen så kanske borde ha en karaktär som bara är till för att mosa sönder saker i melee :)

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 27, 2007 6:38 am 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Jag har inte haft så väldigt mycket tid att spela, men jag har iallfall kommit upp till level 18. Har precis lämnat Breeland och gått över till Lone Lands.

Vanja, det där med ett TA-kinship är en väldigt intressant idé, men tyvärr tror jag inte att det finns lagom många här som spelar spelet, och många av de som gör det är säkert redan med i ett kinship. Men det skulle ju absolut vara kul om det gick att få ihop lite folk :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 207 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010