Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:15 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: tips om dom nya versionerna
InläggPostat: mån okt 01, 2007 11:29 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:19 pm
Inlägg: 63
Ort: Malmö
Dom nya versionerna av Sagan om ringen filmerna säljs som dom flesta vet på bla Dischop i en box för 600+ spänn. Men om du är snabb kan du hitta samma filmer på elgiganten i bla malmö i en dansk utgåva med filmerna var för sig för 99 kr styck. Dessa utgåvorna har svensktext och har i övrigt exakt samma innehåll som boxen. Hur vet jag det? Jo, jag har köpt dom såklart :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 02, 2007 2:48 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör feb 24, 2007 2:19 pm
Inlägg: 243
Det rör sig om Limited Edition utgåvorna som numera är separerade från sin box och säljs styckvis. Boxen har utgått ur Discshop's sortiment där den står listad som "utgått hos filmbolaget"

Jag köpte dessa för flera månader seda och någon tomte på El Giganten här i stan hade prismärkt dom fel och satt priset till 49:- styck vilket gjorde att jag slog till omgående.

Texten på baksidan (en pappersbit som sitter fast på baksidan av fodralet med hjälp av en liten bit tejp och som kan avlägsnas med lite fingerfärdighet om man vill) var på danska.

I övrigt är det precis samma utgåvor som i denna utgåva

Skivornas karaktär är att man måste ta ut den och vända på den eftersom både bioversionen och den förlängda versionen ligger tillsammans.

Det är bioversionen som visas genom seamless branching men jag tycker att bild och ljudkvalité är klart godtagbar även om den är sämre än på dom separata utgåvorna av filmerna.

Extramaterialet är riktigt bra och omfattande, nästan 2 timmar nytt extramaterial till varje film.

Fina att ha till sin samling, speciellt om man samlar som jag gör.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 29, 2007 12:36 am 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: ons maj 23, 2007 9:17 am
Inlägg: 122
men förutom utseende och extramaterial, är det ngn skillnad på filmerna i sig (HD-kvalité eller?)?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 29, 2007 12:39 am 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: ons maj 23, 2007 9:17 am
Inlägg: 122
nej det var det visst inte...bara för den ultimate samlaren alltså :? Jag menar det har ju redan kommit ut så mycket extra dvd-boxar och liknande när det gäller sagan om ringen...Gillar dock framsidan på den nya boxen skarpt!! :D


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010