Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 4:09 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 3:14 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 29, 2008 12:08 pm
Inlägg: 205
Ja just det, hon har ögon också...
Jag vet inte, hon verkar så kylig bara.
Om hon nu som ryktet säger spelat för båda lagen blir hon dock lite hetare i mina ögon. 8)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 3:44 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Nej, Angelina Jolie har väl inte utseendet som jag gillar direkt. Hon ser så...plastig (?) ut. Då tycker jag Kate Winslet, Cate Blanchett eller Gillian Anderson är mycket vackrare.

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 9:48 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
jag tycker angelina jolie ser så stöddig ut jämt, nej, inte tycker jag hon är vacker..

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 21, 2008 10:40 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Kevin Spacey är min absoluta favorit. Går inte att beskriva bara sådär, bara se American Beauty eller De misstänkta m.m.
Robert Downey Jr har jag inte sett jätteycket av, men det jag har sett är mycket bra.
Och så James Stewart, en gammal favorit som alltid gör en karaktär intressant.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 7:07 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
FarbrorTora skrev:
Nej, Angelina Jolie har väl inte utseendet som jag gillar direkt. Hon ser så...plastig (?) ut. Då tycker jag Kate Winslet, Cate Blanchett eller Gillian Anderson är mycket vackrare.


Tjockisen, rumpnissen och hästansiktet? Nej, de kvinnorna är kanske bra skådisar men de är inte vackra i mina ögon. (Jag är väldigt kräsen också.)

Manliga skådisar finns det ingen som jag tycker är direkt vacker. Däremot så gör ju Depp ett bra jobb som Sparrow och Harvey Keitel är oftast bra. Samuel L Jackson brukar också vara ett säkert kort även om jag undviker actionfilmer för det mesta.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 8:14 am 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Sen när blev Kate Winslet tjock? Skulle nog snarare säga att Angelina Jolie är osnyggt smal, det är nog mycket det jättemagra hästansiktet som gör det. Jag tror vi kan enas om att ha helt olika smak när det gäller utseende. :wink: Fast det visste jag nog redan om jag tänker efter. :lol:

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 8:46 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 29, 2008 12:08 pm
Inlägg: 205
Kate Winslet är tjock? Hahaha! då älskar jag tjockisar.
(Jag är väldigt kräsen också) säger Älva som om det skulle förklara något. Och det verkar som om de flesta lider av hemska lyten som hindrar dem från att vara vackra, vad har du för skönhetsuppfattning egentligen? Vem är du, Leni Riefenstahl?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 11:03 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Och vem är det?

Jag har mina skönhetsideal och det står jag för. Jag gillar perfektion och det tänker jag inte skämmas det minsta för. En slank kropp är i mina ögon väldigt vacker och jag är inte så förtjust i kurvor (rätt naturligt eftersom jag är kvinna).

Jag gillar förresten killen som spelade Niila i Populärmusik från Vittula. Han var duktig. (Bara för att det här inte ska bli totalt OT.)

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 4:03 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Hemskt ledsen men jag förstår inte alls kommentaren "jag är inte så förtjust i kurvor (rätt naturligt eftersom jag är kvinna)." Kan hålla med om att Kate Winslet är ganska kurvig (svårt att säga något annat... :roll: ), men eftersom jag tycker att hon är snygg, och jag dessutom också är kvinna, är jag onaturlig då eller? :?

_________________
Zis is ze German Coastguard. What are you zinking about?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 22, 2008 5:07 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Jag fann den kommentaren rätt knepig också (och jag är inte kvinna). Är det fel/mindre bra att många kvinnor är kurviga? Det är väl snarare fel när de är toksmala? Det späkta idealet som snurrar runt i modekretsar är skapat för androgyna undernärda kvinnokroppar, vilket de flesta sunda kvinnor borde sky.

Begreppet perfektion som användes ovan, kan ju också diskuteras i det här sammanhanget: är den som förställer sin kropp till något annorlunda än sådan den var ursprungligen, perfekt? Jag kan förstå vissa personers önskan om att förändra sig efter idealen, men vad som är perfekt är ändå en omöjlighet att svara på. Dessutom ändras ju idealen då och då, och därmed också den tänkta perfektionen. Naturligt är bäst!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 25, 2008 7:13 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
OT.
Vi återgår till ämnet eller skapar en ny tråd.

Per Oscarsson är en gammal favorit som dök upp. Så fort han är med så vet man att det blir kul. En underbar skådespelare!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 25, 2008 2:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
robert gustavsson är bra, även om han inte gör filmer så ofta.
han är ruskigt bra i Skenbart

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 29, 2008 3:13 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 29, 2006 4:16 pm
Inlägg: 444
Ort: Dol Amroth
Jag håller med dig Orophin, om att Robert gustavsson är en bra (svensk) skådis. Han har humor! Men om vi ser på världseliten inom den här konstformen så står han sig nog rätt slätt ändå enligt mitt tycke.

Mina tre favoriter bland herrarna:
1. Denzel Washington- Eftersom han har en sådan häftig karisma och energi som han på ett underbart sätt visar i sina filmer. Och då menar jag särskilt i Crimson Tide och American Gangsters.

2. Johnny Depp- Han har en riktigt hög lägstanivå och har hållit sig på toppen under lång tid. Att han dessutom klarar av så många olika typer av filmer är coolt. Bäst i Pirates och Finding Neverland.

3. Ian Mckellen- Behövs det någon motevering? Hans insats som Gandalf är grymt bra. Även rätt bra som Magneto i X-Men.

Mina tre favoriter bland damerna:
1. Scarlett Johansson- Dels för att hon är ubersnygg men också för att hon var riktigt bra i Lost in Translation.

2. Cate Blanchett- Hon har likt Depp lyckats vara bra i många typer av filmer såsom Babel och Lord of rings. De prestationerna gårinte av för hackor.

3. Amanda Seyfried- Helt okänd antagligen, eller? Hursomhelst så hade jag inte hört ett knyst om henne tills en vacker (mörk) kväll då jag tittade på Mamma Mia filmen. Tyckte att den var riktigt bra och då särskilt Amanda. Hon sjöng riktigt bra, hade utstrålning men var ändå jordnära. Jaja, you get the point :wink: .

Vad tycker ni? Skulle ni vilja ändra något på den här listan :D?

_________________
The heir of him to whom the oath they swore. From the North shall he come, need shall drive him:
he shall pass the Door to the Paths of the Dead.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 29, 2008 6:25 pm 
Offline
Östring
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 11, 2008 7:53 pm
Inlägg: 36
Håller med om att Amanda Seyfried är en duktig skådespelerska :)
Har tidigare sett henne i Mean Girls men hade verkligen ingen aning innan jag såg Mamma Mia!


Min favoritskådespelare är Hans Matheson .
Jag ser iofs inte på film så ofta men är förtjust i Arthur sagorna och Avalons dimmor är den personliga favoriten.
Hans spelar i denna film rollen som "Mordred" och sättet han spelar är otroligt! Han har verkligen något som berör..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 30, 2008 2:05 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Älva skrev:
FarbrorTora skrev:
Nej, Angelina Jolie har väl inte utseendet som jag gillar direkt. Hon ser så...plastig (?) ut. Då tycker jag Kate Winslet, Cate Blanchett eller Gillian Anderson är mycket vackrare.


Tjockisen, rumpnissen och hästansiktet? Nej, de kvinnorna är kanske bra skådisar men de är inte vackra i mina ögon. (Jag är väldigt kräsen också.)


(Eftersom jag tycker den här diskussionen är lite intressant, får du gärna klippa ut den och skapa en ny tråd Älva. :) )

Jag håller med några av de föregående talarna. Varför är det ett tecken på kräsenhet att tycka att Angelina Jolie är vacker och inte Kate Winslet? Det är ju bara tecken på olika smak. Jag tycker inte att Jolie är vacker, gör det mig mindre kräsen?

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010