Jag är väldigt orolig för att den ska bli samma politiskt korrekta, tillrättalagda skåpmat som de flesta andra TV-serier idag.
Om Amazon vågar tänka utanför korridoren och försöka göra bra drama istället för att anpassa sig efter alla tossiga krav som PK-gänget ställer nu för tiden, kommer det säkert att bli lyckat.
Ett exempel på vad jag menar med en bra serie som inte föll för de vanliga klichéerna är
Bodyguard. För att vara en BBC-serie var den ovanligt neutral, utan en massa pekpinnar hit och dit (fast man måste nog se hela för att fatta vad jag menar).
I andra änden av spektrat finns t.ex. alla dessa vikingaserier som känns fullständigt orealistiska i sina karaktärsteckningar. Jag har inte lyckats se någon utan att reta upp mig och stänga av efter några minuter.

Hur som helst så bådar det dock att serien blir så påkostad. Oavsett kvaliteten på handlingen lär det bli häftiga miljöer, bra kostymer och skarpa skådisar.
Regissören är
J.A. Bayona som har gjort en del bra grejer, t.ex. skräckisdramat Barnhemmet, men också en del lågvattenmärken, t.ex. Jurassic World: Fallen Kingdom (fast det kanske mest var manusets fel att den blev så fånig).
Avsnittsförfattare är t.ex.
Justin Doble som skrivit några episoder av Stranger Things, och
Stephany Folsom som tydligen också är inblandad i ett kommande projekt som heter "1969: A Space Odyssey of How Kubrick Learned to Stop Worrying and Land on the Moon". Låter ju lite intressant.
Så vi får se.