|
De senaste åren så har jag spenderat allt mer och mer tid på olika forum och jag tycker att jag har fått en ganska bra bild av hur jag vill att ett forum ska vara upplagt, vilka funktioner som är praktiska och vilka som är tämligen onödiga. Detta är självklart mycket subjektivt, men vi kanske tillsammans kan komma fram till vilka funktioner som är bra och vilka som inte fyller någon fuktion i det här forumet.
De två funktioner som jag upptäckte att jag saknade så fort jag började läsa i det här forumet lite oftare är:
* När man håller muspekaren över en topic så får man reda på vad som står i de första raderna i det första inlägget i tråden. (Finns i forum på t.ex. NordicHardware.se och Sweclockers.se)
* En ruta längst ner i varje tråd där man (om man är inloggad) kan skriva ett snabbt svar så att man slipper ladda den ganska stora sidan man får upp för att skriva ett svar till tråden. (Finns forum på t.ex. Sweclockers.se)
Det här är mina första idéer, men jag hoppas att alla andra kan fylla på med sina favoritfunktioner...
|