Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor aug 27, 2026 1:14 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Idéer till förbättringar av forumet
InläggPostat: ons nov 05, 2003 7:28 pm 
Uruk

De senaste åren så har jag spenderat allt mer och mer tid på olika forum och jag tycker att jag har fått en ganska bra bild av hur jag vill att ett forum ska vara upplagt, vilka funktioner som är praktiska och vilka som är tämligen onödiga. Detta är självklart mycket subjektivt, men vi kanske tillsammans kan komma fram till vilka funktioner som är bra och vilka som inte fyller någon fuktion i det här forumet.

De två funktioner som jag upptäckte att jag saknade så fort jag började läsa i det här forumet lite oftare är:
* När man håller muspekaren över en topic så får man reda på vad som står i de första raderna i det första inlägget i tråden. (Finns i forum på t.ex. NordicHardware.se och Sweclockers.se)
* En ruta längst ner i varje tråd där man (om man är inloggad) kan skriva ett snabbt svar så att man slipper ladda den ganska stora sidan man får upp för att skriva ett svar till tråden. (Finns forum på t.ex. Sweclockers.se)

Det här är mina första idéer, men jag hoppas att alla andra kan fylla på med sina favoritfunktioner...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 07, 2003 2:31 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

1) Någon typ av arkivering för topics där det inte varit någon aktivitet på tre månader (eller så) vore på sin plats. Alla arkiverade topics hamnar på någon avsedd plats.

2) Någon schysst bevakningsfunktion vore också bra att ha... Ingen aning om hur det ska fungera men i stil med "Lista alla inlägg som kommit efter mina inlägg sen jag var inne senast" kanske?

3) Designen/layouten. Den är alltför "generic" just nu. Jag vill dock behålla Verdana som teckensnitt; det är överlägset bäst!

Det vore intressant att höra vilka andra förslag på förbättringar du har! Jag tror säkert att du har en massa bra förslag man bara skulle ropa "Horray!" åt!

Bra initiativ!

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]