Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre aug 28, 2026 5:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 26, 2004 1:06 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ja... usch på osssss. Det är den otäcka lilla Gollumgenen som tar över ibland. Men det kan ha att göra med Elijahs kläder också.(allergisk... :wink: ) :lol:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 5:05 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
Grön skrev:
Fick jag bestämma skulle ingen av lotr-skådisarna gå i nåt annat än sina filmkläder.

Gör Mig en tjänst och lämna sådana IQ-befriade uttalanden till [censurerat, annan forummedlems namn] istället.

Ok, Fëanor; den där sortens uttalanden är INTE trevliga! Om du skämtar så bör du vara tydligare, men den råa stilen hör inte hemma på TA i vilket fall. Att kalla andra forummedlemmar för "iq-befriade" går bort direkt. Åthutning är härmed framförd!

Jag har plockat bort kommentaren från det berörda inlägget.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 9:16 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Gustav skrev:
Om du skämtar så bör du vara tydligare

Förtydliga skämt?!!! Det är under Min värdighet.

Gustav skrev:
men den råa stilen hör inte hemma på TA i vilket fall.

Det gör inte det flesta av [censurerat, annan forummedlems namn] idiotiska inlägg heller. Om han blev någorlunda seriös och lärde sig skriva som folk så kanske han skulle vara dräglig.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 9:51 pm 
Östring

men måste du ta i så hämst...... om jag (som är ny här)var den du snäste till så skulle jag antagligen lämnat deta forum.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 27, 2004 11:43 pm 
Maia
Användarvisningsbild

jamen ska vi ta och liva upp stämningen lite hära! *ler konstlat leende*

inte direkt skvaller, men på torsdag är det dags att gå och se eternal sunshine of the spotless mind - nya filmen från skaparna av being john malkovich, aka den nya elijah-filmen. mina förväntningar är faktiskt skyhöga. :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 3:18 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

nelum skrev:
men måste du ta i så hämst.......

Hemskt? Jag säger vad Jag tycker. Majoriteten av[censurerat, annan forummedlems namn] inlägg är dumma och iq-befriade och det ska Jag ha rätt att säga utan att bli påhoppad av moralister.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 5:48 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
nelum skrev:
men måste du ta i så hämst.......

Hemskt? Jag säger vad Jag tycker. Majoriteten av[censurerat, annan forummedlems namn] inlägg är dumma och iq-befriade och det ska Jag ha rätt att säga utan att bli påhoppad av moralister.

Om man tycker att någons inlägg är "dumma och iq-befriade" så skriver man inte att personen i fråga -- eller dennes inlägg -- är dum(a) och iq-befriad(e). Anledningen är att det är hårda ord som väcker anstöt och sprider dålig stämning, oavsett om man är personen i fråga eller ej. Alla med tillräckligt hög iq för att hitta hit kan uttrycka samma sak, om det nödvändigtvis krävs, men med andra ord.

Detta är REGLER i Diskussionsforumet, om du inte accepterar dem så får du inte vara här.

Ledsen att jag råkade radera hälften av ditt senaste inlägg förresten.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 28, 2004 8:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vill bara tillägga att jag hängde på ett star wars-forum förrut, men alla där var så otrevliga så nu är jag aldrig där längre...
Det var väl ungefär då som jag bytte Star wars mot Tolkien då Tolkienister faktiskt är mycket trevligare!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 10:35 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Generellt så är de flesta trevliga och håller tonen. Men jag kan förstå Feanors frustration om han menar den jag tror han menar eftersom personen i fråga betedde sig minst sagt konstigt. Fast det är klart blir man hård mot folk så blir de hårda tillbaka och en sån stämning är inte särskilt rolig att ha som Beledhel påpekade , så skulle man nog ta till flykten om det hände här.
Men ni är så snälla så och jag tar inte illa upp ens av Feanors inlägg så för min del så stannar jag nog kvar en stund till... :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 5:42 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Jag har ingen aning om hur [censurerat, annan forummedlems namn] betett sig, men gör han sig skyldig till motsvarande övertramp som Fëanor ovan så är det bara att säga till moderatorerna!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 29, 2004 6:45 pm 
Maia
Användarvisningsbild

vanja skrev:
inte direkt skvaller, men på torsdag är det dags att gå och se eternal sunshine of the spotless mind - nya filmen från skaparna av being john malkovich, aka den nya elijah-filmen. mina förväntningar är faktiskt skyhöga. :D

Har du sett ett par han gjorde under LOTR-perioden? Har rätt nyss kollat på Try 17 och Ash Wednesday. Är lite nyfiken på hur han tacklar "vanliga" roller och på hur jag ser honom i dem. Känner ett slags behov av att "av-Frodoisera" honom... Inte helt lätt. De där stora ögonen tycks vara oåterkalleligen inpräntade jämte namnet Frodo Baggins i mitt sinne.
(Try 17 tyckte jag f.ö. var rätt söt medan Ash Wednesday var urkass. :roll: Men det är inte min genre egentligen.)

Är jag off-topic nu igen..?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 30, 2004 1:37 am 
Snaga
Användarvisningsbild

Vingilot skrev:
Känner ett slags behov av att "av-Frodoisera" honom... Inte helt lätt. De där stora ögonen tycks vara oåterkalleligen inpräntade jämte namnet Frodo Baggins i mitt sinne.

Såg lite på "hells kitchen" där han skjuter tre pers och skall föreställa nån "gangster unge" (vet inte handlingen) och det kändes verkligen urlöjligt att se honom i en sån roll :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 30, 2004 11:36 am 
SheWolf skrev:
Vingilot skrev:
Känner ett slags behov av att "av-Frodoisera" honom... Inte helt lätt. De där stora ögonen tycks vara oåterkalleligen inpräntade jämte namnet Frodo Baggins i mitt sinne.

Såg lite på "hells kitchen" där han skjuter tre pers och skall föreställa nån "gangster unge" (vet inte handlingen) och det kändes verkligen urlöjligt att se honom i en sån roll :roll:

nämen stackars Elijah ;)
ehh.. jag har bara sett Forever young och Oliver Twist me honom tror jag(förutom LotR förståss) och i båda är han ju ganska liten, speciellt i Forever young där han är typ 10 men ser ut som 7 :P *sorry Elijah* jag undrar hur gammal han var innan han fick gå på 15-årsgräns.. 20? *off topic*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 30, 2004 11:57 am 
Maia
Användarvisningsbild

kan meddela att eternal sunshine of the spotless mind var helt underbart bra! enligt mig iallafall. hade inga problem med elijah wood, och tänkte inte alls på honom som frodo. han har iochförsig inte en särskilt framstående roll, inga närbilder på de stora, blå ögonen. :wink:

däremot var jim carrey överraskande bra, och för en gångs skull fick någon annan ha rollen som tokrolig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 1:35 am 
Snaga
Användarvisningsbild

Undomiel skrev:
nämen stackars Elijah ;)
ehh.. jag har bara sett Forever young och Oliver Twist me honom tror jag(förutom LotR förståss) och i båda är han ju ganska liten, speciellt i Forever young där han är typ 10 men ser ut som 7 :P *sorry Elijah* jag undrar hur gammal han var innan han fick gå på 15-årsgräns.. 20? *off topic*

ja, han har ju prblem med sitt utseende när det kommer till åldern... :roll:

som den gång han hade ett eget hotellrum och städerskan skulle städa rummet och Elijah sa att det inte behövdes, så frågade städerskan var hans mamma var nånstans :oops:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]