Nu har jag haft en variant av maraton. Jag började i förrgår kväll och blev klar nu ikväll. (jag kan inte sitta alla i sträck då jag har massa djur att ta hand om...)
Jag har tittat på alla tre extended och även på en hel del av x-matr till alla tre. (inte allt).
Det var helt underbart att helt ifred få hänge sig fullt ut åt filmerna. Hästarna, kossorna, hönorna och alla andra djur här fick stå ut med att ha mig något frånvarande nynnandes på vackra melodier och fällande underliga kommenarer med konsig röst ideligen... ena stunden var jag Gollum och andra Eowyn. Tur att ingen annan ser och hör....
Några saker som jag hela tiden lade märke till denna gången jag såg filmerna var att legolas byter ögonfärg titt som tätt. Ibland blå och ibland brun... har sett det någon enstaka gång förut men det är faktiskt väldigt ofta! Theodens skägg har också en konstig färg. Liksom grönaktigt...
Märkte en annan sak jag inte tänkt på förut: I Fothr när de hittar svampen och den svarta ryttaren kommer så "leker" Frodo med ringen men det är inte hans fingrar. Det är det ju på andra ställen i filmen men inte där.
I TTT vid svarta portarna när Frodo och Sam gömmer sig under manteln så kommer det två krigare fram - visst är det tjejjer? det ser iallafall ut så.
Nu ska jag ner till djuren och sedan plöja lite mer x-matr innan gubben och ungarna kommer hem imorgon.