Rosie skrev:
Åh, hej och välkommen! Svassat runt här länge och väntat på att bli ropad på?

Svassat? Ok, om det din översättning av
Lurked, visst jag har väntat tålamodigt, varför dröjde du så länge?
Nja, jag modererar i ett annat forum (inte Tolkien) med drygt 6000 användare (tar dock lite semester från det nu och låter mina 'kollegor' göra jobbet) och har varit försiktig med att klampa in här, har man väl kommit igång är risken stor att man fastnar...... (att läsa foruminlägg utan att blanda sig kan väl jämföras med att sitta på en bänk och titta på 'typer' om nu någon är bekant med det uttrycket (och aktiviteten för den skull))
Men för att inte vara helt off topic kan jag ju ge mina synpunkter på 'problemet' med Tolkiens Arda och det här forumet.
Personligen anser jag inte att 'förpackningen' har så stor betydelse så länge innehållet är int3ssant, finns det inget innehåll hjälper det inte mycket att fräscha upp förpackningen.
Och med det åsyftar jag naturligtvis nyhetstorkan och den låga uppdateringsfrekvensen av förstasidan, fixa nå'n som lägger tid på nyheter hellre än att lägga tid på design.
Utformningen av forumet har inga brister som jag ser det, ett forums kvalitér finns enligt min mening hos dess medlemmar och om de har något in3ssant att säga varandra.
Och åldern på medlemmarna? I sakfrågor spelar det knappast nå'n roll men de som har känslospröten framme märker nog att atmosfären kan variera beroende på deltagarnas ålder.
(eller skulle jag kanske skriva mognad? en del tycks aldrig lämna sandlådan hur gamla de än blir