Älva skrev:
Men många tycker nog att det är lite mysigt att få ställa frågor till andra likasinnade och då kan man kanske ibland få lite mer uttömmande svar. Dessutom så är det lättare att få svar på följdfrågor. Det är ju lite det vi sysslar med här. Att diskutera Tolkiens Arda.

Att ställa en fråga som man sedan får ett svar bestående av ett enstaka ord är dock inte riktigt vad jag kallar att "diskutera". Inget hindrar en från att fortfarande ställa följdfrågor och komma med synpunkter etc, det enda jag säger är att det är onödigt att ställa just de ensvarsfrågor som man kan hitta svar på där.
Mattias skrev:
Alla på detta forum är välkommna oberonde av vilken kunskap man besitter om Tolkien. Även de som inte kan allt om Tolkien måste få vara välkommna att delta i diskutionerna.
Fast att kolla om svaret man letar efter finns på en sida innan man ställer en fråga har ju absolut ingenting med "kunskap" att göra? Det skulle i så fall vara kunskap om sunt förnuft men jag antar att det inte var det du syftade på.
Gustav skrev:
Men alla som frågar känner å andra sidan inte till EoA.
Meriadoc sa det. Finns ju denna tråden. Går att förtydliga genom att göra en tråd i reglerna där sidan (+ kanske även andra?) finns med.
Älva skrev:
Jag vet inte riktigt. Det känns som om man avvisar personer på det sättet. Men det är ju bra att det finns en sån sida men alla kanske inte har lust eller tid att gå in och titta på den och vill ställa en fråga för att sedan komma tillbaka och se vilket svar man fått.
Ja, självklart avvisar man folk. Det är hela poängen. Vi avvisar även alla som skriver inlägg som enbart innehåller "BASLFDSAFLKLFDFLk". Varför? För att hålla en hög nivå på forumet.