Jag har bara tid att tillgodose forumets basala underhållsaktiviteter, och jag har inte heller den programmeringskunskap som jag antar krävs för att ordna ett system som tar bort äldre användare. Det är som sagt också problematiskt, eftersom vissa aktiva medlemmar alltså kan tänkas vara inaktiva sett till inläggpostande. Sedan är det väl på något sätt lite roligt att ha många medlemmar också. Att fixa så att gamla medlemmar som inte skriver tas bort tycker jag alltså känns besvärligt, och det är inte helt självklart att det innebär en vinst (för ett så relativt litet forum som TA). Diskussionen har också varit uppe tidigare, utan att något beslut att införa medlemsradering tagits.
Däremot är det lätt att förstå ruelsen över att inaktiva medlemmar sitter på attraktiva användarnamn. Jag kan ändra registrerade användarnamn åt er, så om det är någon som vill heta till exempel Éowyn borde det gå att ordna. Vad sägs om följande tumregel?:
Citera:
Om en användare med tio eller färre inlägg inte har varit aktiv under de 18 senaste månaderna, samtidigt som en annan person vill använda namnet, kan den inaktive kontaktas med en förfrågan. Svarar inte användaren inom 14 dagar tvångsändras användarnamnet, vilket användaren därefter varslas om.
Ett förslag, bara.