Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 2:42 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tolkiens Arda offline närmaste dagarna?
InläggPostat: ons dec 26, 2007 1:49 am 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Här kommer ett viktigt meddelande till alla våra besökare: Tolkiens Arda ligger mycket nära att överskrida sin tillåtna trafik på en månad. Det betyder att vi har haft ovanligt många besökare den här månaden, men vårt webbhotell kommer också att plocka ned sajten från Internet fram tills månaden är slut om vi inte betalar dem för att få ha mer överföring. Jag ska försöka komma åt dem och göra detta, men de är på semester just nu. :( Detta kan betyda att sajten blir oåtkomlig under de närmaste dagarna.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 26, 2007 11:32 am 
Offline
Maia

Blev medlem: mån maj 07, 2007 7:59 pm
Inlägg: 747
Ort: Tol Morwen
Åh jävlar!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 26, 2007 1:30 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Vad synd. :( Men vi får väl se det såhär: Egentligen är det ju jättebra att sidan har så många besökare, och det är trots allt inte så många dagar kvar på den här månaden.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 26, 2007 2:03 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Faran är över! Tolkiens Arda använder ett så kallat guldkonto, vilket är den dyraste och bästa varianten som vävhotellet erbjuder. För ett tag sedan uppgraderade det dessa konton, så att de nu kan ta dubbelt så mycket överföring av data. Vår kontrollpanel hade emellertid inte begripit detta, utan visade på att vi förbrukat 97 % av vår kapacitet. Nu har vävhotellet sett till att den är med på noterna igen, så i nuläget står mätaren på 50 % av kapaciteten. Mellan nyheten om Hobbiten-filmerna och jul hade vi omkring 500 unika besökare om dagen, vilket är ungefär 20 % mer än normalt. Med Tolkiens Arda mot framtiden! :)

Här kan också en viktig maning vara på sin plats: Det är tack vare bidragen till Ardahíni, vårt Tolkiensällskap, som vi så lätt kan betala vävhotellet så att Tolkiens Arda kan finnas kvar på Världsväven. I nuläget klarar vi av detta, men Ardahíni har allt färre medlemmar. Vi får bidrag per medlem i åldern till och med 25 år! Alltså – vill du hjälpa Tolkiens Arda att leva vidare så gå med i Ardahíni! Vi får bidrag för 2007 för alla som går med före nyår. (Ni som redan är med men inte har förnyat ert medlemskap kommer att få en påminnelse per e-post inom kort.)

I år har Ardahíni organiserat en rad irl-träffar där föreningen betalat maten, hållit läsecirklar med bokbidrag till deltagarna och ordnat medlemsrabatt på inträdet till en utställning av Tolkienkonst i Stockholm. För 2008 är ambitionen att Ardahíni ska se till att vi kan starta en Tolkientidning i pappersform – med kraftigt nedsatt pris för medlemmar!

Jag orkar inte läsa all text på Ardahíni-sidan utan vill gå med så snabbt och lätt som möjligt, hur gör jag?
Mycket enkelt. Skriv följande uppgifter i ett mejl och skicka det till ardahini@tolkiensarda.se: förnamn, efternamn, ditt namn på forumet (om du är registrerad), kön, gatuadress, postnummer, ort, e-post, personnummer och telefonnummer (inklusive riktnummer). Klart. :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 27, 2007 7:57 am 
Offline
Maia

Blev medlem: sön jul 23, 2006 11:54 am
Inlägg: 853
Ort: Svealand
Bidrag per medlem t o m 25 år, jag är 27 år, så det blir inget alltså inget bidrag om jag går med, och medlemskapet är gratis?

_________________
/Sonny


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 27, 2007 10:36 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Skönt att det löste sig!

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 27, 2007 5:05 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Aldarion skrev:
Bidrag per medlem t o m 25 år, jag är 27 år, så det blir inget alltså inget bidrag om jag går med, och medlemskapet är gratis?

Tyvärr ingen bidrag för dig, men du är varmt välkommen att vara med ändå! Det är i alla lägen fullständigt avgiftsfritt att vara med, vilket jag kanske borde ha understrukit ovan.

Hittills har en person (Nina) gått med. Är det att man måste ange personnummer som avskräcker alla andra? Det vore utan anledning; från Ardahíni-sidan:

Citera:
Personnummer liksom vissa av de andra uppgifterna samlar vi bara in för att de krävs för att vi ska kunna söka bidrag hos Sveriges roll- och konfliktspelsförbund (http://www.sverok.se). Ditt personnummer kommer endast att finnas hos Ardahíni och Sverok och aldrig lämnas vidare till någon annan. Personnummer är enligt Datainspektionen inte känsliga personuppgifter, utan klassificeras som offentliga uppgifter.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 27, 2007 6:28 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Gustav skrev:

Här kan också en viktig maning vara på sin plats: Det är tack vare bidragen till Ardahíni, vårt Tolkiensällskap, som vi så lätt kan betala vävhotellet så att Tolkiens Arda kan finnas kvar på Världsväven. I nuläget klarar vi av detta, men Ardahíni har allt färre medlemmar. Vi får bidrag per medlem i åldern till och med 25 år! Alltså – vill du hjälpa Tolkiens Arda att leva vidare så gå med i Ardahíni! Vi får bidrag för 2007 för alla som går med före nyår. (Ni som redan är med men inte har förnyat ert medlemskap kommer att få en påminnelse per e-post inom kort!


Vem/vilka får ni bidragen från?

(Ursäkta att jag är lite efter)

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 27, 2007 7:18 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Orophin skrev:
Vem/vilka får ni bidragen från?

Sverok, se Ardahíni-sidan eller citatet från den i mitt förra inlägg.

Eftersom jag fick ett pm med frågor om detta kan jag också nämna att man inte binder sig att göra något över huvud taget genom att vara med, samt, återigen, att det är helt gratis. Fortfarande har en tillkommit, hoppas att det kan bli fler! I nuläget är det mer eller mindre en förutsättning för att Tolkiens Arda på sikt ska finnas kvar att tillräckligt många är med i Ardahíni.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 28, 2007 1:08 am 
Offline
Hobbit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 19, 2007 10:58 pm
Inlägg: 57
Ort: Stockholm
Kom igen, klart att ni ska gå med! För alla i åldern 7-25 som anmäler sig innan årsskiftet får föreningen 100 kr av Sverok (eftersom Ardahíni ger ungdomar en meningsfull fritid och en demokratisk fostran ;)).

Kan passa på att tipsa Gustav (eller vilka andra som nu är intresserade av föreningen och att göra saker) om att eftersom Ardahíni per automatik också är med i Sverok Stockholm så finns det en massa extrastöd man kan få därifrån. Det finns bland annat en stor lokal man kan låna för möten eller andra träffar, en tryckverkstad där man helt utan kostnad kan producera affischer/flyers/tidningar/knappar/liknande och dessutom möjlighet att söka extra projektbidrag om vi skulle vilja göra något kul som är lite dyrt =)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 03, 2008 1:35 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
precis min tanke, det där med sverok stockholm resurser... Men är verkligen Ardahini tillräkligt spelinriktat

(åh föresten då räknade jag fel på hur många sverok föreningar jag är med i sist jag gick igenom det)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 03, 2008 5:07 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Just det, de där resurserna som Sverok Stockholm har verkar jättebra. Vi borde verkligen försöka utnyttja dem.

Bl.a. med tanke på att tre timmar av Ardahínis senaste irl-träff gick åt till brädspelande och att det finns två dedikerade spelforum här (som iofs inte är officiellt underställds föreningen) lär inte bristande spelanknytning vara något problem.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 07, 2008 3:58 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
Det är förviso sant, väldigt sant...

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010