Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 11:34 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nya administratörer
InläggPostat: ons feb 24, 2010 6:03 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Jag citerar mig själv från klagomålsavdelningen:

Fick följande besked från Gustav: Om vi har någon bra kandidat till administratörsposten, som vi har fullt förtroende för, kan jag meddela honom detta, så ska han se till att det fixas.

Eldalie föreslog Kamelen och jag håller med. Andra bra kandidater kan exempelvis vara Beledhel, Túrin eller Älva. (Om de är tekniska vet jag dock inte. :) )

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 24, 2010 6:13 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Jag klarar nog inte av det, rent tekniskt. Beledhel eller Kamelen är nog bäst lämpade.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 24, 2010 7:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 18, 2004 4:46 pm
Inlägg: 2474
Ort: Upplands Väsby
Jag röstar för Kamelen, då jag själv förvisso är teknisk men också fullständigt oerfaren (och knappt ens medveten om vad det är som ska göras :oops:). För närvarande har jag dessutom lite tidsbrist.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 24, 2010 7:57 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Kan det inte vara mer än en admin?

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 25, 2010 12:49 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Ursäkta men vad menas? Jag är redan administratör, liksom virre, Beledhel och Túrin.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 25, 2010 6:58 am 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Den stegrande kamelen skrev:
Ursäkta men vad menas? Jag är redan administratör, liksom virre, Beledhel och Túrin.
Men du har väl inte lösenord etc för att kunna göra ändringar och fullt ut administrera forumet?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 25, 2010 11:57 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Eldalie skrev:
Men du har väl inte lösenord etc för att kunna göra ändringar och fullt ut administrera forumet?

Jag har alla rättigheter som finns att få i forumet - inklusive att själv utnämna nya administratörer och moderatorer. Det är administratör jag är, det är standardterminologi för sådana här forum, så om det är det ordet som använts i kommunikationen med Gustav så har det nog blivit en missuppfattning.

Det jag inte har, som krävs för att kunna göra ändringar utöver vad som är inbyggt i forumets administrationsverktyg, är åtkomst till webhotellet som sidan ligger på. Det hade behövts om jag skulle uppgradera forumet, eller uppdatera själva TA-sidorna. Men nu håller virre på att uppgradera (även om det har gått en månad sedan han nämnde att det skulle ske "riktigt snart"), så det känns inte längre aktuellt.

Vad gäller spamskydd, den "captcha" som nämndes i en annan tråd, så finns det en sådan inbyggd i forumet. Men det är fullständigt verkningslös, den är så gammal att samtliga spambotar har lärt sig kringgå den. Och att lägga in en annan captcha istället kräver att man gör ändringar i forumkoden - eller då uppgraderar hela forumet, vilket är en mycket bättre lösning på alla sätt och vis. Hoppas virre får ordning på det!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 25, 2010 12:17 pm 
Offline
Noldoli
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor apr 10, 2008 3:25 pm
Inlägg: 2568
Ort: Andúnie
Den stegrande kamelen skrev:
Det jag inte har, som krävs för att kunna göra ändringar utöver vad som är inbyggt i forumets administrationsverktyg, är åtkomst till webhotellet som sidan ligger på. Det hade behövts om jag skulle uppgradera forumet, eller uppdatera själva TA-sidorna. Men nu håller virre på att uppgradera (även om det har gått en månad sedan han nämnde att det skulle ske "riktigt snart"), så det känns inte längre aktuellt.
Ok, så då kanske det löser sig snart ändå då? Jag trodde det var åtkomsten som var problemet, då uppgraderingar eller byten till andra botsystem behövs, liksom till att göra ändringar på infosidan. Det låter bra att det är på gång :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010