Crumui skrev:
men hon förstår inte att jag inte har en högst
organiserad röra i mitt rum, och att jag inte skulle ha den minsta koll om inte alla grejer fick ligga som de ligger. Föräldrar...

Ehrm..., måste medge att jag vid 31 år ålder lider av samma besvär, detta trots att jag inte har bott hos mina föräldrar på många herrans år. När jag är bortrest någon gång brukar nämligen min kära mor bo i min lägenhet för att passa djuren. Och eftersom min mor är en mycket ordningsam människa (hur hon kunde få mig som är ett formidabelt organisatoriskt misslyckande från början till slut, övergår mitt förstånd och kommer säkert att gäcka genetiker och biologer i generationer...

), brukar hon passa på att sortera lite medan jag är borta (hon "glömmer" alltid att fråga om det är ok
innan hon gör det, det blir istället "hoppas du inte har något emot det, men jag städade lite".) Sålunda är det faktiskt inte ens mitt fel att tidningen försvunnit, den har hamnat i vägen för min mors städiver...!

(Hon är dock en pärla min mor, och det är lyxigt att komma hem till ett snyggt hem, bara så förtvivlat knepigt att hitta grejorna efteråt...

)
Ett tips Túrin: börja tvätta dina grejor själv, då slipper man tjat från föräldrarna och vet dessutom alltid att man har det man vill ha just när man behöver det. Det gjorde jag. Funkade bra.
Jah, lite off topic igen tror jag bestämt...