shadowfax skrev:
Hm, skrev denna frågan häromdagen men den verkar ha kommit bort... konstigt.
Mina barn fick SIMS 2 i julklapp och jag roar mig just nu med att göra Hobbiton och flytta dit alla karaktärer i Sagan om ringen. Men då jag inte är experter som många av er

så behöver jag lite hjälp med några av dem för att kunna göra familjerna "kompletta".
Arwen heter väl Undomiel i efternamn och hennes mor Celebrian?
Nej, Undómiel är bara ett tillnamn, inte ett efternamn. Det betyder "Aftonstjärna".
Citera:
Vad heter Aragorn i efternamn (är det Ellessar eller är jag helt ute och cyklar?) Arathorn är ju fadern men vad heter modern?
Elessar är Aragorns namn som kung. Hans efternamn -- namnet på kungafamiljen -- var Telcontar; detta var det namn han tog åt sin släkt vid kröningen. Hans mamma hette Gilraen.
Citera:
Vad heter Arwen och Aragorns son (fick de fler barn?)
Eldarion. De fick också ett ospecificerat antal döttrar.
Citera:
Vad heter Sam och Rosies barn? Sams föräldrar? Vet ni Rosies föräldrar?
Sam & Rosies barn: Elanor, Frodo Gardner, Rose, Merry, Pippin, Goldilocks, Hamfast, Daisy, Primrose, Bilbo, Ruby, Robin, Tolman (Tom).
Sams föräldrar: Hamfast "Ham" Gamgee & Bell Gamgee, född Goodchild
Rosies föräldrar: Tolman "Tom" Cotton & Lily Cotton, född Brown
Citera:
Heter Merrys fru Estella Bolger? Pippins fru Diamond? Får de barn och vad heter de isf? Vet ni föräldrarna till Merry och Pippin?
Merrys fru är Estella Bolger, syster till Fredegar. Hon är ett senare tillskott i släktträden och finns inte med i äldre utgåvor.
Pippins fru heter Diamond och hör till en annan gren av släkten Took, den gren som härstammar från Bandobras Took.
Pippin fick i alla fall en son som heter Faramir; Merry fick också en son, men han finns inte med i släktträdet.
Merrys föräldrar: Saradoc "Scattergold" Bradybuck & Esmeralda Brandybuck, född Took.
Pippins föräldrar: Paladin II Took & Eglantine Took, född Banks
Citera:
Får Eowyn och Faramir några barn? Namn på dem?
De fick i alla fall en sonson som hette Barahir.
Citera:
Modern till Faramir?
Finduilas. Hon var släkt med Imrahil av Dol Amroth.
Citera:
Jag vet vad Theodens son heter men har fått minnesförlust...
Théodred.
Citera:
Eomer och Eowyn - vad heter deras föräldrar.
Éomund & Théodwyn.
Citera:
Legolas föräldrar och senare ev fru och barn?
Thranduil är hans far. Mor och ev. övrig familj är okända.
Citera:
Samma med Gimli?
Glóin är hans far. Övrig familj okända.