Egalmoth skrev:
Tyvärr tror jag aldrig det skulle bli någon bra film utav Silmarillion; det är helt enkelt för många och för invecklade historier som inte skulle passa in i en helhet.
Jag vet inte riktigt hur det skulle gå till med en film, men nåt som borde vara möjligt är en film om Húrins barn. Nackdelen är att om den ska vara framgångsrik måste tittaren veta en hel del om Valar och skapelseberättelsen. Men det är det närmaste man kan komma en film tror jag.
Att göra en film som tar med Ainurs musik och/eller Valinor känns väldigt svårt att göra på ett trovärdigt sett. Skulle krävas ett ton specialeffekter m.m.
Håller med, och dessa tycks ju ha hållit på ett tag utan att man kan se några konkreta resultat och nu tycks arbetet ha stannat upp. Däremot verkar det som om de tänkt filmen/filmerna att vara animerade vilket förstås skulle göra saker enklare.
Men jag tror på att göra en slags miniserie av Húrins barn i samma stil som tex Rome. Historien är uppbyggd med för många delberättelser för att det skulle bli bra som film känns det som.