Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:38 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 213 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Oseriösa anv.
InläggPostat: sön jul 08, 2012 8:10 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 05, 2009 11:18 am
Inlägg: 521
Ort: Göteborg
doldEngibbogs är en spambot och inlägget har legat kvar några dagar nu, finns att ta bort under ardas personer. Tråkigt när man ser att någon har skrivit ett nytt inlägg och det sedan bara visar sig vara spam :(

_________________
Ja, jag är konstig, men det är väl inget konstigt med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: Oseriösa anv.
InläggPostat: mån jul 23, 2012 4:02 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Eftersom detta är ett så glest befolkat forum just nu så har vi moderatorer inte känt oss föranledda att prata ihop oss om hur vi täcker upp under sommaren. Jag antar att vi därmed råkade vara borta från datorn allihop under några dagar, varför spaminlägget blev kvar längre än vanligt.

Jag är i alla fall tillbaka från utlandsresa nu. Men jag har semester en vecka till, så vad gäller bevakning av forumet lovar jag absolut ingenting! :P

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Oseriösa anv.
InläggPostat: lör nov 15, 2014 5:14 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Det var länge sen nu, men senaste dagarna har vi haft två spambotar som medlemmar. (En, "saba", tog jag bort den 6:e, och en, "Khurram", nu i dag.) Verkar som om de illbattingarna börjar lära sig att ta sig förbi filtret när man registrerar sig! Filtret består i en enkel fråga på svenska om innehållet i böckerna. Ifall någon bot hade gjort sig omaket att lära sig svaret på våra befintliga frågor så har jag nu bytt ut dem mot nya. Får väl se om det hjälper. (Om inte så har botarna kanske lärt sig att googla frågorna och prova olika ord i söksvaren tills de hittar ett som funkar. Fast det verkar överdrivet ambitiöst, kan man tycka...)

Dessa botar (som båda kom från Pakistan) har sedan skrivit var sitt inlägg i forumet, på fullt begriplig svenska! Men tittar man närmare ser man att inlägget består av hopklipp från andra inlägg tidigare i samma tråd. Lätt att bli lurad! Jag har förstås rensat bort båda botarna. Vi får som sagt se om de återkommer.

_________________
Min pågående översättning av Tolkiens ringsaga (länk)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 213 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010