Fullkomligt lysande jobbat, Älva!
Älva skrev:
Nu har jag rensat i skiten rent ut sagt. Hoppas att man kan ta bort lite allteftersom nu.
Om man registrerar sig som användare så gör det arbetet mycket lättare om man skriver någon slags hemort eller intressen som är "meningsfulla", eller gör något inlägg förslagsvis i presentationstråden. En del användare har inga inlägg och har endast angivit en e-postadress. Svårt att veta då om det är en "riktig" användare eller inte men de får vara kvar. Endast de uppenbara har rykt åt pipsvängen.
Ja, nyregistrerade användare som har 0 inlägg och bara en e-postadress angiven är knepiga. Om man är ambitiös kan man pm:a dem och se om de svarar, och om de inte gör det efter ett tag ta bort dem. Med lite rutin vet man också vilka domäner som har spamanvändare. De som har en adress [användare]@cashette.com vet jag till exempel är automatregistrerade. Man kan också se om användarnamnet i e-postadressen signalerar något (
warez@gmail.com skulle nog vara en robot), eller om toppdomänen är suspekt (.ru -- som väl är Ryssland -- har en del spamrobotar, men hittills aldrig vad jag vet någon äkta användare). Skulle du någon gång på goda grunder radera en nyregistrerad med 0 inlägg och utan utförligare personuppgifter än en e-postadress som visar sig vara en äkta användare så behöver det inte heller vara någon större katastrof.