Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 11:51 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:38 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Fëanor skrev:
Denväldige skrev:
ord som idiot, jävla fascist och så vidare


Om folk skriver idiotiska eller fascistiska saker så skall Jag väl ha rätt att säga det?


Så om någon tycker att du är liberal så ska de få kalla dig "dj**la liberal djävel", då?

EDIT: varför blir det bara * mitt i ordet?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:45 pm 
Offline
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 19, 2003 10:57 pm
Inlägg: 2279
Ort: Uppsala
Meriadoc skrev:
Så om någon tycker att du är liberal så ska de få kalla dig "dj**la liberal djävel", då?


Ja. Sist Jag kollade så hade i yttranderätt här i landet.

Meriadoc skrev:
EDIT: varför blir det bara * mitt i ordet?


Censur.

_________________
I'm just an ancient drummer boy and in the wars I used to play.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:47 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Túrin Turambar skrev:
Inte för att jag har något emot det men varför just Crumui? Dina förklaringar var väldigt vaga Denväldige, det stämmer in på säkert 40 personer på det här forumet. Dessutom har hon ju också förklarat sitt ointresse...


Ja hon har förklarat sitt ointresse men du ser väl inte mig stå och skrika: Nu tar du jobbet! Mina inlägg skrevs innan hon förklarat sitt svaga intresse

Ja förklaringen gäller för många på detta forum men jag ställde det i motsats till mina invändningar mot Feanor.

Personen som ska bli ny moderator om nu någon sådan ska utses...
Ska enligt :arrow: mig.
Inte använda "fula" ord.
Vara allmänt intresserad av de flesta trådarna här på forumet.
Inte vara temperamensfylld.
Vara inne på forumet ofta.
Ha varit medlem en tillräckligt lång tid.
Ha mod att ingripa när så behövs och inte vara rädd för konfrontationer.

Dessa är enbart mina åsikter och är alla relativa.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:47 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Varför det? För att man inte ska svära? Isåfall borde det väl finnas regler som säger att man inte får svära, eller?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:49 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Denväldige skrev:
Túrin Turambar skrev:
Inte för att jag har något emot det men varför just Crumui? Dina förklaringar var väldigt vaga Denväldige, det stämmer in på säkert 40 personer på det här forumet. Dessutom har hon ju också förklarat sitt ointresse...


Ja hon har förklarat sitt ointresse men du ser väl inte mig stå och skrika: Nu tar du jobbet! Mina inlägg skrevs innan hon förklarat sitt svaga intresse

Ja förklaringen gäller för många på detta forum men jag ställde det i motsats till mina invändningar mot Feanor.

Personen som ska bli ny moderator om nu någon sådan ska utses...
Ska enligt :arrow: mig.
Inte använda "fula" ord.
Vara allmänt intresserad av de flesta trådarna här på forumet.
Inte vara temperamensfylld.
Vara inne på forumet ofta.
Ha varit medlem en tillräckligt lång tid.
Ha mod att ingripa när så behövs och inte vara rädd för konfrontationer.

Dessa är enbart mina åsikter och är alla relativa.


Din sista punkt är ju svår att veta om de flesta. På den punkten skulle däremot Fëanor vara utmärkt. Fast på de tidigare är fortfarande väldigt många aktuella, halva forumet enligt mig.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:49 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Denväldige, då klarar ju Fëanor 2/3 perfekt, men lite värre på den sista 1/3... Men finns det någon som är perfekt för jobbet då?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:54 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
Túrin Turambar skrev:
Denväldige skrev:
Túrin Turambar skrev:
Inte för att jag har något emot det men varför just Crumui? Dina förklaringar var väldigt vaga Denväldige, det stämmer in på säkert 40 personer på det här forumet. Dessutom har hon ju också förklarat sitt ointresse...


Ja hon har förklarat sitt ointresse men du ser väl inte mig stå och skrika: Nu tar du jobbet! Mina inlägg skrevs innan hon förklarat sitt svaga intresse

Ja förklaringen gäller för många på detta forum men jag ställde det i motsats till mina invändningar mot Feanor.

Personen som ska bli ny moderator om nu någon sådan ska utses...
Ska enligt :arrow: mig.
1.Inte använda "fula" ord.
2.Vara allmänt intresserad av de flesta trådarna här på forumet.
3.Inte vara temperamensfylld.
4.Vara inne på forumet ofta.
5.Ha varit medlem en tillräckligt lång tid.
6.Ha mod att ingripa när så behövs och inte vara rädd för konfrontationer.

Dessa är enbart mina åsikter och är alla relativa.


Din sista punkt är ju svår att veta om de flesta. På den punkten skulle däremot Fëanor vara utmärkt. Fast på de tidigare är fortfarande väldigt många aktuella, halva forumet enligt mig.

Ha isåfall har vi väl med att göra vilka av punkterna vi tycker är viktigast.
För mig personligen tycker jag punkt 1, 3, 4 och 6 är viktigast... Men som sagt ja det passar in på många här i forumet och vari ligger problemet?

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Meriadoc skrev:
Denväldige, då klarar ju Fëanor 2/3 perfekt, men lite värre på den sista 1/3... Men finns det någon som är perfekt för jobbet då?

Antagligen inte.

Jag tycker inte att Fëanors användande av svordomar ska vara något som talar emot honom. Såvitt jag kan minnas använder han dem som just vad de är till för - kraftord som förstärker. Jag kan inte dra mig till minnes någon 'swearing spree' direkt.

Annars har jag på förslag Älva som vardagsmod. Hon är ju inne mest hela dagarna mån-fre och är objektiv och schysst.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 7:58 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Tänkte också på det, som en andra Elbereth :). Tyvärr har jag en känsla av att hon är lite för "snäll". Hon skulle ju passa riktigt bra, om hon vill.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:00 pm 
Offline
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 11, 2004 8:51 pm
Inlägg: 2678
Ort: Djurgården
vanja skrev:
Jag tycker inte att Fëanors användande av svordomar ska vara något som talar emot honom. Såvitt jag kan minnas använder han dem som just vad de är till för - kraftord som förstärker. Jag kan inte dra mig till minnes någon 'swearing spree' direkt.

Annars har jag på förslag Älva som vardagsmod. Hon är ju inne mest hela dagarna mån-fre och är objektiv och schysst.


Vanja enda problemet gäller väl hur man isåfall drar gränsen? Om en moderator använder svärord kan det bli en dominoeffekt.
ett problemet är att jag anser det vara skillnad på svärord och svärord
Att skriva: faan va gött! Anser jag godkänt men att skriva: Ditt jävla pucko dra åt helvete! Skapar ingen som helst förståelse eller god stämning.

Sedan är väl Älva inget dåligt val men som Mattias skrev det verkar inte aktuellt i nuläget.

_________________
Snart så är det fredag då försöker vi igen


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:06 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3815
Ort: Göteborg
Fëanor skrev:
Ja. Sist Jag kollade så hade i yttranderätt här i landet.

Yttrandefriheten i Sverige har ingenting att göra med vad som lämpar sig eller inte på ett sådant här forum. Forumägaren är i sin fulla rätt att inskränka yttrandefriheten så mycket eller lite han vill. Deltagarna å sin sida är i sin fulla rätt att söka sig någon annanstans om de vill säga saker som ligger utanför det aktuella forumets ramar.

Vad gäller svordomar och liknande så är det väl ganska självklart att man för allas trevnad skall diskutera i ett civiliserat tonfall. Dit brukar svordomar inte räknas, då många tar illa upp av att bli tilltalade på det viset. Oftast framgår sådant av de lokala forumreglerna, vilket det inte tycks göra på TA, i alla fall inte i klartext. Men man bör nog utgå från att svordomar och skällsord riktade mot meddebattörerna är olämpligt så länge inte regelverket tydligt anger motsatsen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:06 pm 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: sön sep 21, 2003 1:18 pm
Inlägg: 1285
Ort: Trollhättan
Tog bort mitt inlägg Denväldige då jag inte kan stå för det till 100% men Älva kan vara påväg i som moderator ändå.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:07 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Denväldige skrev:
Vanja enda problemet gäller väl hur man isåfall drar gränsen? Om en moderator använder svärord kan det bli en dominoeffekt.

Det tror jag knappast. Varför skulle man börja göra som någon annan bara för att den är moderator? Som sagt finns det ingen regel som säger att man inte får svära på forumet, och det är bara bra. I Sverige får vi svära i direktsändning på TV även om barn kanske tittar, och då borde man få svära på ett internetforum också. Jag svär kanske lite mer när jag pratar högt, men jag drar mig inte för det här, och jag tror inte att folk sitter och håller igen för att de tror att man inte får.

Denväldige skrev:
ett problemet är att jag anser det vara skillnad på svärord och svärord
Att skriva: faan va gött! Anser jag godkänt men att skriva: Ditt jävla pucko dra åt helvete! Skapar ingen som helst förståelse eller god stämning.

Har någon (undantaget våra älskvärda spammare) faktiskt skrivit något liknande här?

Denväldige skrev:
Sedan är väl Älva inget dåligt val men som Mattias skrev det verkar inte aktuellt i nuläget.

Jag började skriva mitt inlägg innan Mattias hade lagt till sitt.

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:08 pm 
Den stegrande kamelen skrev:
Mattias skrev:
Eftersom inte moderatorer kan spärra en användare så är han inte spärrad. Antagligen är det bara moderatorer som tagit bort hans inlägg.

Uppseendeväckande, som sagt. Det är ett under att det här forumet har överlevt såpass här länge utan att skapa rutiner för så grundläggande saker som avstängning av spammare.

Naturligtvis, självklart, måste det på ett forum av den här storleken finnas aktiva moderatorer som också har behörighet att slänga ut folk; eller som ett absolut minimikrav åtminstone rutiner så att dessa aktiva moderatorer meddelar de som är mindre aktiva men mer behöriga när det är dags att sparka ut någon.

Fast jag undrar jag om Fëanor vore rätt man för jobbet. Jag har en känsla av att denne konstnärssjäl skulle kunna bli lite övernitisk i vilka han bedömer inte tillför något till forumet... :P



jag är ett levande bevis för att de kan slänga ut :wink:


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 06, 2004 8:12 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Argh! Ta bort! Ta bort! Och ta bort Min Mamma också (nu hade ni väl jävligt kul åt det, eller?).

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 160 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010