Idén är det inget fel på, men det var lite skrala sidor som nominerades, tycker jag. Det är förstås vårt eget fel som inte har nominerat några, men ändå.
"Sagan om Tolkien" verkar inte ha uppdaterats på väldigt länge och hade dessutom otroligt jobbiga popup-fönster och störande reklam som gör det svårt att hitta själva innehållet. Jag tycker egentligen inte att sidan var värd någon nominering (och förstås än mindre någon röst).
Catahya är väl ingen Tolkien-sida egentligen? Bortsett från forumet då, men det var väl inte fora som var poängen?
Lite småskumt att ta med både Stockholms och Malmös Tolkien-sällskap men inte Göteborgs (
www.mithlond.se). Men de gamla officiella Tolkien-sällskapen är väl egentligen inte de man i första hand tänker på när man letar sidor som behöver uppmuntran. De är ju äldre och mer etablerade än den här sidan, det vore nästan lite överdrivet kaxigt att ge just dem en klapp på axeln härifrån.
Men, som sagt, idén som sådan är bra. Men nästa gång, vänta helt enkelt tills det kommit in tillräckligt med nomineringar innan ni drar igång omröstningen. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara just varje månad. Sedan skulle det (för oss slöfockars bekvämlighets skull) inte skada med länkar till sidorna direkt från omröstningen, om möjligt.
Bara mina fem öre...