Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor jul 30, 2026 10:32 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Inget Tolkiens Ardaalternativ på första sidan?
InläggPostat: sön nov 09, 2003 12:59 pm 
Uruk

Nå, jag vet inte om någon har tagit upp det här än, men det är skandal! I omröstning på första sidan om vilken som är månadens bästa Tolkiensida så finns inte alternativet Tolkiens Arda med! Usch och fy! Man vill ju inte ljuga, och ni är ju den absolut bästa sidan! Var inte så blygsamma :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 09, 2003 3:46 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Det är ju TA som håller i själva grejen, de kan ju inte gärna utse sig själva.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 09, 2003 3:47 pm 
Uruk

Just det jag tycker de kan göra :P Man ska aldrig gömma sanningen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 09, 2003 6:43 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Hmm... men det skulle ju inte bli så värst vetenskapligt om vi hade med oss själva -- man får ju utgå ifrån att de som går in här gillar sidan.

Saken är nog snarare att vi vill uppmuntra de som har Tolkiensajter samtidigt som det är kul att dela ut lite priser :) Bara det inte framstår som allt för kaxigt ... Kom gärna med synpunkter på detta. Är det en bra idé att utse månadens Tolkiensajt? Man kan ju inte hitta nya bra ämnen att rösta om i all oändlighet, så då kanske det är bra med detta, tänkte jag.

Nominera gärna egna favoriter under "Internet".

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 10, 2003 12:51 am 
Maia
Användarvisningsbild

Idén är det inget fel på, men det var lite skrala sidor som nominerades, tycker jag. Det är förstås vårt eget fel som inte har nominerat några, men ändå. :P

"Sagan om Tolkien" verkar inte ha uppdaterats på väldigt länge och hade dessutom otroligt jobbiga popup-fönster och störande reklam som gör det svårt att hitta själva innehållet. Jag tycker egentligen inte att sidan var värd någon nominering (och förstås än mindre någon röst).

Catahya är väl ingen Tolkien-sida egentligen? Bortsett från forumet då, men det var väl inte fora som var poängen?

Lite småskumt att ta med både Stockholms och Malmös Tolkien-sällskap men inte Göteborgs (www.mithlond.se). Men de gamla officiella Tolkien-sällskapen är väl egentligen inte de man i första hand tänker på när man letar sidor som behöver uppmuntran. De är ju äldre och mer etablerade än den här sidan, det vore nästan lite överdrivet kaxigt att ge just dem en klapp på axeln härifrån.

Men, som sagt, idén som sådan är bra. Men nästa gång, vänta helt enkelt tills det kommit in tillräckligt med nomineringar innan ni drar igång omröstningen. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara just varje månad. Sedan skulle det (för oss slöfockars bekvämlighets skull) inte skada med länkar till sidorna direkt från omröstningen, om möjligt.

Bara mina fem öre... 8)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 10, 2003 1:06 am 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Hjälp gärna till att leta sajter, för jag hittade inte så många bättre än dessa. Mithlond var inte med för att jag inte tycker att de har en lika bra sida som F och A.

Jag funderar på om man kanske skulle ändra "månadens" till "höstens" osv. Kansken en idé.

Upptäckte att det inte verkar gå att länka direkt från omröstningsfönstret, så jag infogade adressen istället. Det är bara att kopiera den.

Tack för kommentarerna!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 21, 2003 7:05 am 
Sinda
Användarvisningsbild

Gustav skrev:
Hjälp gärna till att leta sajter, för jag hittade inte så många bättre än dessa. Mithlond var inte med för att jag inte tycker att de har en lika bra sida som F och A.

Jag funderar på om man kanske skulle ändra "månadens" till "höstens" osv. Kansken en idé.

Upptäckte att det inte verkar gå att länka direkt från omröstningsfönstret, så jag infogade adressen istället. Det är bara att kopiera den.

Tack för kommentarerna!

Smaken är förstås olika. Mithlond har exempelvis långt mer information (en kortbiografi) om Tolkien som författare än vad de andra föreningarna har.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]