Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 19, 2024 2:56 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 5:44 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Bra idé med Silmarillion. Jag ändrade namn på forumet så att det inte enbart gäller "Härskarringen" (vilket ju var en föräldrad benämning ändå :)). Jag har frågat Théoden Ednew om han vill ta över som den som släpper in nya medlemmar, men jag tror att han jobbar i fjällen just nu, så det kan kanske dröja lite innan svar inflyter. Om någon annan känner sig hågad för uppgiften är det bara att säga till.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 11:34 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Mitt fel -- Théoden var redan den som släppte in nya medlemmar. Det stod att ErikB hade den uppgiften under forumrubriken, men den uppgiften var felaktig. Eftersom Théoden är i fjällen nu över vintern har dock Nerloth fått ta över ruljansen.

_________________
"Great as your affairs may seem to you, they are only a small strand in the great web. I am concerned with many strands. But that should make my advice more weighty, not less." – Gandalf


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 17, 2006 6:39 pm 
Offline
Uruk

Blev medlem: fre dec 09, 2005 12:59 am
Inlägg: 24
Ort: Kiruna, Sweden
Hur blir det nu? Ska vi läsa Silmarillon eller ska vi börja med Härskaringen först? I vilken takt ska vi läsa?
Sen hade jag bara en spontan tanke....mIRC chatten skulle man ju kunna använda för bokdiskutioner. Men det var en tanke bara som sagt.
Det blir nog jätte kul när vi väl drar ingång läsecirkeln! :lol:

// Algadon


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 17, 2006 10:28 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Annars kan man ju använda msn eller icq, problemet är väl bara att folk har olika... Och hur många som helst kan väl inte vara i samma konversation på msn iaf... Kanske inte nån bra idé när jag tänker på det :?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 17, 2006 10:40 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Se den här specifika tråden för info om Silmarillion-läsecirkeln. http://tolkiensarda.se/forum/viewtopic.php?t=2722

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 18, 2006 7:29 am 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Turambar skrev:
Annars kan man ju använda msn eller icq, problemet är väl bara att folk har olika... Och hur många som helst kan väl inte vara i samma konversation på msn iaf... Kanske inte nån bra idé när jag tänker på det :?

Nej, ska man ha en chatt så är det ju IRC som gäller...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 06, 2006 11:54 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Nu är det bara nån månad kvar av Silmarillion-läsecirkeln, och jag känner att i alla fall jag tänker gå vidare och läsa om Sagor från Midgård så fort jag är klar med Silmarillion. Tanken slog mig att man skulle kunna fortsätta också med en läsecirkel för SfM så fort vi är klara med Silmarillion, dels eftersom att jag tror att det är bra att läsa SfM när man har Silmarillion färsk i minnet, och dels kanske för att hjälpa vissa att upptäcka också denna bok. Vad säger ni?

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 06, 2006 12:13 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Låter som en bra idé och inte ett klagomål. :wink:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 06, 2006 9:10 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Håller med! Det kommer nog finnas mer att diskutera än till Silmarillion.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 07, 2006 11:47 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Jag skrev i detta forum endast för att jag såg att det redan fanns en läsecirkel-tråd här. :wink:
Jag skulle vilja nominera Nerloth till cirkelledare, än en gång. Men frågan är då om Nerloth kan tänka sig detta.

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 09, 2006 6:16 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Instämmer, han har skött sig bra.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 16, 2006 10:35 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Jag har själv funderat på att fortsätta läsecirkeln med just Sagor från Midgård. Jag skulle också gärna göra det, om det inte var för att jag - som det ser ut nu - inte kan sköta jobbet ordentligt. Det beror inte på mig, utan på att jag inte har tillgång till alla funktioner som jag skulle behöva. I nuläget behöver jag ofta be någon "högre" moderator om hjälp för att fixa saker som jag inte har tillgång till i andra forum. För läsecirkeln ska väl inte (hoppas jag i alla fall) vara helt isolerad från övriga forumet så att nya medlemmar inte upptäcker den? Exempelvis kan jag inte uppdatera den här tråden http://tolkiensarda.se/forum/viewtopic.php?t=2729 med länkar till kapitlen eftersom jag inte är moderator där.

Det känns för övrigt väldigt löjligt att hela tiden behöva be någon annan om att fixa saker helt i onödan (vilket dessutom kan ta tid, denne kanske inte ens loggar in på hela dagen). Jag har därför bett Gustav som är huvudansvarig om uttökade rättigheter. Jag fortsätter som sagt gärna med läsecirkeln, men bara om jag kan göra det utan ständiga hinder som försämrar läsecirkeln i sin helhet. Inte mycket begärt.

Men det är upp till Gustav.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 27 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010