Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 8:30 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Läsecirkeln är slut. Jag lämnar forumet.
InläggPostat: fre jul 21, 2006 2:38 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
För er som inte vet om det, kan jag tala om att Gustav, som är huvudansvarig på forumet inte sköter sitt arbete. En del av administratörens uppgift, kanske den viktigaste, är nämligen att delegera arbetet på ett lämpligt sätt. T.ex. borde jag, som ansvarig för läsecirkeln få de befogenheter jag behöver för att sköta det hela på bästa sätt, eftersom det är fullständigt idiotiskt att genomföra ett arbete på ett dåligt och halvhjärtat sätt. Dessa önskemål har totalt ignorerats av Gustav under månader.

Därför har jag beslutat att inte fortsätta med någon läsecirkel, och dessutom avsluta den pågående. Jag kommer för övrigt även lämna forumet i och med detta. Jag tycker synd om er som är och varit med i läsecirkeln och uppskattar den, men jag kan faktiskt inte bry mig om vad som sker på ett forum styrt av en ledare som inte sköter sitt jobb. Allt detta dåliga som nu sker, sker på grund av honom.

As men serve me, I serve them.
Farväl.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 21, 2006 3:17 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Du kan ju för fan inte bara stänga hela läsecirkeln! Allt som skrivits mm är ju borta nu! Hur dum får man bli, det är ju bara att se till så nån annan blir moderator och sen strunta i att komma till forumet :evil: :evil:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 21, 2006 4:01 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Jag förstår din frustration, då den grundar sig på min egen. Jag kan bara säga att det här inte var vad jag hade önskat, utan jag leddes till det.
För att tydliggöra kan jag säga att det jag tog bort endast var inaktiva trådar samt de trådar jag själv skapat. Och eftersom arbetet jag själv utfört inte uppskattades finns det ju ingen anledning till att de ska vara kvar. Så du får helt enkelt ta dessa klagomål med den ansvarige, jag har avsagt mig allt ansvar.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Senast redigerad av Nerloth sön jul 23, 2006 11:55 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 21, 2006 4:22 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Men varför ta bort dem över huvud taget? De kunde ju lika gärna stå kvar, även om du ska sticka. Om man tar bort alla trådar som inte är aktiva så kan man ju bara plocka bort nåra hundra trådar, men vad finns det då att läsa? Och vem är det som inte uppskattade ditt arbete (om vi nu bortser från Gustav som inte verkar vara tillgänglig)?

Väldigt starkt att ta bort en massa saker andra gjort, och sen avsäga sig allt ansvar. Precis den sortens männsika alla gillar :roll:

Och varför lämna ett forum bara för att administratören är borta? Forumet fungerar ju bra som det gör.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 21, 2006 7:40 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jag håller med om att det var onödigt att du tog bort inläggen, det är ju bara att försöra för oss andra i onödan. :evil:
Samtidigt förstår jag att du känner dig frustrerad på grund av att du inte fått de befogenheter som du behöver. Det är bara tråkigt att det slutar så här :( Du borde ha låtit någon annan ta över i stället, om du gjorde det här för att markera vad du tycker, är det respektlöst mot oss andra. Det hade kunnat genomföras på ett bättre sätt!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 21, 2006 8:52 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Jag har varit på mitt landställe under delar av sommaren, tråkigt att se att Nerloth har raderat inläggen i Läsecirkeln-forumet. Jag ska höra efter med DrRotmos om de går att rädda via någon backupdatabas, men det är nog dessvärre tveksamt.

Om någon undrar vad jag vet om detta så har det skett att Nerloth PM:at mig intensivt och bett om att få bli med i gruppen Ainu, och således bli moderator för hela TA:s forum. Eftersom vi hade ett öppet moderatorval för ett år sedan där två användare särskilt bad om att Nerloth inte skulle väljas sade jag på ett vänligt sätt nej, vilket också berodde på att jag inte förstod varför det skulle vara så pass viktigt för att det skulle vara möjligt för Nerloth att sköta läsecirkeln att han fick bli universalmoderator på TA. Nerloth verkade se moderatorposten som en prestigefråga och anse att jag behandlade honom orättvist när jag inte gjorde honom till universalmoderator, vilket jag inte förstår, och när jag fortsatte att avböja kallade han mig -- i sitt sjätte meddelande -- för "en simpel lögnare" (på felaktiga grunder) och "rentav ond". Jag tycker att hela saken är ganska obehaglig.

När Nerloth fortsatte att föra läsecirkeln på tal kom jag f.ö. till slut att tänka på att den stämmer mycket väl överens med föreningen Ardahínis syften. Det är säkert möjligt att hitta utrymme för den i föreningens budget för i år, vilket bör innebära att Ardahíni kan bekosta inköp av den aktuella boken i cirkeln för upp till fem deltagare (som inte redan har den), samt med ett par hundralappar kan ersätta den ansvarige för Internet-utgifter och materialslitage under den tiden som vederbörande driver cirkeln. Jag funderade på att föreslå detta till Nerloth, men det är väl inte aktuellt nu -- vill någon ta på sig organisationsarbetet skulle dock detta kanske kunna bidra till att få läsecirkeln på fötter igen.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 22, 2006 10:13 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Det här var verkligen synd. Jag hoppas fortfarande på någon sorts kompromiss - att Nerloth och Gustav lyckas föra någon sorts diskussion som i alla fall leder till att Silmarillion-cirkeln kan få slutföras.
Att radera alla tidigare inlägg var både onödigt och respektlöst, och precis en sådan sak som kan få mig att förstå att vissa inte ville att du skulle få utökade rättigheter, Nerloth (och jag förstår inte exakt varför dessa var så otroligt viktiga. Men sist vill jag ändå passa på att tacka dig för det jobb du gjort, du har skött det utmärkt och det är synd att det slutar såhär.

Jag anmäler mig som frivilllig till att slutföra Silmarillion-cirkeln, samt att - om intresse finns - eventuellt leda en SfM-cirkel.

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 23, 2006 7:52 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Oj, så mycket som händer när man är borta en vecka.. :shock:

Själv har jag just vågat mig på läsecirkeln och såg/ser verkligen fram emot nästa bok. Vad som krävs av ledaren har jag ingen riktig bild av men om Lindaletaro känner sig manad är det väl bara att köra!?

Fö tycker även jag att Nerloths raderande är ett bevis på Gustavs goda ledarskap. Nerloth verkar ha gjort ett utmärkt arbete med läsecirkeln men är uppenbarligen inte mogen/rätt person att ansvara för alla inlägg på forumet. Skönt att se att den som tjatar mest och skriker högst inte alltid är den som får mest. :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 23, 2006 11:50 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Gustav skrev:
När Nerloth fortsatte att föra läsecirkeln på tal kom jag f.ö. till slut att tänka på att den stämmer mycket väl överens med föreningen Ardahínis syften. Det är säkert möjligt att hitta utrymme för den i föreningens budget för i år, vilket bör innebära att Ardahíni kan bekosta inköp av den aktuella boken i cirkeln för upp till fem deltagare (som inte redan har den), samt med ett par hundralappar kan ersätta den ansvarige för Internet-utgifter och materialslitage under den tiden som vederbörande driver cirkeln. Jag funderade på att föreslå detta till Nerloth, men det är väl inte aktuellt nu -- vill någon ta på sig organisationsarbetet skulle dock detta kanske kunna bidra till att få läsecirkeln på fötter igen.

Det var ju sött av dig, dock hade jag inte varit intresserad då jag inte anser att statliga bidrag ska mottagas såvida det inte rör sig om ett rent överlevnadsbehov. Att vår sosseregering slänger ut skattepengar på "spelklubbar" är ett hån mot de som verkligen skulle behöva pengarna. Så det var ju bra att du aldrig erbjöd mig den tjänsten, trots att du i pm efter pm försäkrade mig om "vilket bra jobb jag gör" och att det "verkligen uppskattas". Märks att de orden vägde tungt och inte bara var rent skitsnack. :roll:

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 24, 2006 7:06 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Så ung och så bitter..

När du nu har lagt fram detta krig :roll: i offentlighetens ljus måste det innebära att du inte har något emot att andra forumsmedlemmar kommenterar det hela. Efter vad jag förstår har du inte gett Gustav någon som helst möjlighet att ge dig något acceptabelt (enligt dig) erkännande eftersom det enda som duger i din värld är att få mer makt på hela forumet och det har du tyvärr bevisat för oss alla att du inte klarar av att hantera. Kan man radera andras inlägg bara för att man är arg på Gustav anser jag att man överhuvudtaget bör avstängas från alla maktpositioner, inklusive ansvarig för läsecirkeln (inget problem eftersom du ändå avsagt dig det hela).


Senast redigerad av Olórin mån jul 31, 2006 7:10 am, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 24, 2006 12:06 pm 
Blev alla utslängda ifrån läsecirkeln oxå? Eller varför kan man inte gå in där, det står att man måste ha speciell beviljad åtkomst eller något...

Haha, inte för att jag har skrivit något där :P


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 25, 2006 12:39 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Undomiel skrev:
Blev alla utslängda ifrån läsecirkeln oxå? Eller varför kan man inte gå in där, det står att man måste ha speciell beviljad åtkomst eller något...

Haha, inte för att jag har skrivit något där :P


Likt Gamla Tookars klubb och Tookiga Ungars klubb måste man bli medlem där för att skriva där.

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 25, 2006 3:13 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Lord Voldemort skrev:
Likt Gamla Tookars klubb och Tookiga Ungars klubb måste man bli medlem där för att skriva där.

Hon sa ingenting annat. Hon frågade ju om alla medlemmar blev utslängda därifrån. Och det verkar som det. Jag har varit medlem och när jag försöker gå in där nu så står det "Tyvärr kan endast användare beviljade speciell åtkomst läsa ämnen i det här forumet".

Måste säga att det Nerloth gjorde var väldigt omoget och jag är väldigt glad att han inte fick bli moderator över hela forumet. Det bevisar motsatsen av vad Nerloth säger om Gustav. Och jag kan inte förstå varför man måste ha makt över hela forumet för att kunna sköta en liten del av det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 26, 2006 10:14 am 
Jag är medlem :roll: har bara inte skrivit något.

Så jag antar att alla är utslängda då

edit: eller ska jag säga var medlem...


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 26, 2006 4:21 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Alla blev utslängda ja. Och ja, det var omoget. Jag var arg och hämnades. För det jag bad om var inte att bli "moderator för hela forumet", utan att bli med i Ainu-gruppen, eftersom alla andra moderatorer är det. Men nej, jag blev särbehandlad av någon anledning. Jag vet inte varför, och Gustav kunde inte heller säga varför, trots att det var hans eget beslut.

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 66 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010