Beledhel skrev:
Så vad symboliserar lönngångar? Genvägar? Hemligheter? Vad det något sådant som mina "fantasier" gick ut på?
Man vet aldrig. Det skulle ju kunna vara något så enkelt som att du tycker att det är spännande med hemliga gångar =)
Jag tror inte att man kan plocka ut en sak ur en dröm och tolka den separat sådär. man behöver nog se till det stora hela. Jag menar, du kan ju ha drömt att du var och turistade runt i världen och såg på gamla slott, och av en slump hittade du en lönngång som du nyfiket gick in i. Du kan ju också ha drömt att du sprang längs en korridor, jagad av en mördare, och till slut fann du en lönngång där du gömde dig. Lönngångar drömde jag om ibland förr. Antagligen på grund av alla tv-spel jag spelat.
Drömtydning tror jag inte alls på när det gäller saker som makaronexemplet längre upp, men däremot så tror jag att drömmar är hjärnans sätt att bearbeta information eller något (och att man på så sätt kan drömma saker relaterat till hur man mår och vad man gjort), fast numer verkar mina drömmar mest vara i form av olika spännande filmer. Synd att man inte kan spara dem och se dem senare =)
Hehe, nu minns jag en dröm för ett tag sedan där jag hade en bil och att jag styrde drömmen lite för att den skulle se lite häftigare ut