Aiwendil skrev:
lucid dreaming är att vara medveten att man drömmer har ni haft en sådan dröm någon gång och hur blev ni i såna fall medvetna att ni drömde?
Hade faktiskt en klardröm för typ en vecka sedan. Provade metoden
WILD (wake induced lucid dream) och befann mig snart i en dröm.
Närmare bestämt stod jag i min gamla lågstadieskola, som jag lämnade för mer än 6 år sedan. Jag tittade mig omkring, och plötsligt slog det mig att någonting var fel. Jag har ju slutat den här skolan för flera år sen. Jag kunde heller inte minnas hur jag kom hit, eller vad jag hade gjort minuterna innan jag märkte att jag stod i skolan. Plötsligt förstod jag att jag måste drömma!
För att vara säker gjorde jag en
Reality Check, vilken gick ut på att jag höll för näsan samtidigt som jag provade att andas. Det var en overklig upplevelse eftersom det gick, samtidigt som det hela kändes häftigt. Nu var jag helt säker på att jag drömde.
Det som förvånade mig mest i hela drömmen var hur klart och verkligt allting kändes – det var stor skillnad gentemot en vanlig dröm. Jag kunde tom. känna golvet under fötterna när jag gick. Allting runt omkring hade en väldig detaljrikedom och klarhet.
Jag kände mer och mer hur extasen växte när jag insåg allt jag ville och kunde göra i drömmen. Jag blev nog för nervös och ivrig, och kände hur drömmen tonades iväg. Tillslut vaknade jag.
Jag var kanske lucid i cirka 20 sekunder, allt som allt.