Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre aug 14, 2026 11:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Flying Daggers
InläggPostat: fre nov 05, 2004 4:37 pm 
Sinda

Såg Flying Daggers idag, och kan bara säga att den var otroligt bra, för att inte säga sanslöst vackert filmad och berättad. Varenda scen är som en tavla... Helt i klass med föregångaren Hero. Någon mer som sett den, och vad tycker ni?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 4:42 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Orkar man med en flygande-bland-träd-och-slåss-som-man-har-sett- förrut-film. Till?

Hero gillade jag skarpt men börjar tröttna på de sortens filmer. Ser den på datorn isåfall. eftersom du rekomenderar den så skarpt får man ge den ett försök.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 5:18 pm 
Sinda

Visst börjar det bli tjatigt med kung-fu filmer nuförtiden, men gillar du Hero så bör du absolut se denna. På datorn är nog inget att rekomendera, halva grejen är att se den på bio med bra ljud och stor skärm (alternativt med bioanläggning), annars kan man lika gärna hyra Shanghai-noon :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 7:13 pm 
The Magnificent

Hmpf. Vad är det för fel på Shanghai-noon (och Shanghai-knights)? Jag tycker att de är underbara och roliga. Vissa slagsscener blir kanske lite överdrivna, men de är ändå mycket bra.
Har tyvärr inte sett någon av de två ni pratar om, men tycker inte om påhopp på bra filmer...

Det är visst något mysko på gång för jag kan inte göra några smile-isar, vilket skulle underlätta i min text då det absolut inte är menat så allvar, men jag tycker fortfarande om filmerna...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 8:09 pm 
Master of Doom

Har du inaktivera Smilies på? Det kan man kryssa i under rutan du skriver i.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 8:16 pm 
The Magnificent

Nej, det står att de är på. Dessutom så kan jag inte längre se "ämneshistorik". Och nu har den också börjat inlåggnings-strejka. Den loggar ut så fort jag ska skicka ett inlägg, så att jag måste skriva allt två gånger (om man inte kopierar texten och klistrar in den igen. Och allt detta började idag. Har aldrig haft några liknande problem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre nov 05, 2004 8:26 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Det är krångel från tid till tid hade något liknande för två veckor sedan det brukar ordna sig av sig självt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 06, 2004 12:13 pm 
Maia
Användarvisningsbild

en allmän kommentar till de som tröttnat på 'den här sortens filmer' - har ni tänkt på hur många romantiska amerikanska komedier som släpps? varje vecka? eller hur många seriefigurer som blivit spelfilm på senaste tiden? eller vad sägs om monster/action-filmer med nu-metal blandat med körsång a la omen på soundtracket?

min poäng är: på bio har det kommit 3 riktigt stora filmer av de slaget ni pratar om de senaste 4 åren. crouching tiger, hidden dragon, hero och flying daggers. för att vara en egen genre är det inte speciellet mycket, och när man ser hur mycket skräp som visas på bio överhuvudtaget så är det hemskt att man ska klaga, eftersom t. ex yimou zhangs filmer ändå håller högre klass än det mesta. däremot tyckte jag inte lika mycket om flying daggers som de andra två - storyn kändes tunn och förutsägbar och filmen grep mig inte. men det är såklart kritik mot filmen i sig, inte mot genren.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]