Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre okt 09, 2026 1:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 10, 2007 5:17 pm 
Maia

Jag hade det roligt! Lite varmare där än i sverige... (~25 grader). Jag åker också upp till Dalarna snart. Nästa helg blir det ridning, och jag hoppas att det inte är för regnigt eftersom vi ska rida utomhus...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 25, 2007 5:48 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Ja, ville bara meddela att jag klarade körkortet idag, inte för att någon bryr sig, men jag skriver det ändå.
Snart är det lov, har inga planer alls, bara göra högskoleprovet för första gången i övermorgon. Ska bli intressant att se hur det kommer att gå.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 25, 2007 6:23 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vilken ledsam inställning, Lorden. :( Grattis till dig!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 25, 2007 6:35 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

gratis lorden.

Själv sitter jag på Sverok stockholms kansli.

Ska hjälpa till att uppdatera deras hemsida, är väll meningen iaf.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 25, 2007 6:42 pm 
Hobbit

Själv har jag inte kommit upp i den åldern än, går i 7:an. Hade engelskaprov idag, så kallat "yellow test" som är lite svårare än det vi hade förut; "green test". Jag tror att jag klarade det utan något fel...

För nån vecka sen så fick vi veta ungefär hur vi ligger till i G, VG och MVG, även fast vi inte får betyg förrän nästa år. Om vi hade fått betyg nu så hade mina sett ut så här:

Hörförståelse: VG

Läs- och skrivförståelse: MVG

Läxor: VG+

Det var vad min engelskalärare sa iallafall.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 25, 2007 6:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Det senaste som har hänt i mitt liv är att vi nu äger ett till hus. :shock: Det är en stor enplansvilla i Höör i Skåne som min föräldrar ska flytta till när jag har tagit studenten (de går i pension då). Jag ska dock bo kvar här uppe; hoppas på att kunna flytta in i en av Väsbyhems ungdomsbostäder när det blir dags. De finns på ett flertal platser här i Upplands Väsby, har två rum och man får bo där när man är mellan 18 och 25. Och så kommer man undan rätt så billigt bara för att läget inte är så centralt. Tänk vad man tjänar på att inte vara bortskämd med att ha jättenära till allt! :wink: Varannan bostad (de som ligger på bottenplanet) har till och med en miniträdgård med altan.

Detta inlägg är ett led i kampanjen "övertala mig själv om att det kommer att det kommer att gå jättebra när mina föräldrar ska flytta iväg och lämna mig alldeles ensam med allt vad det innebär" . :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 26, 2007 8:14 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Det kommer att gå jättebra Beledhel! Jag fick klara mig själv mycket när jag gick i skolan då min pappa jobbade nästan bara kvällar och nätter. det är nog lättare för dig att inte vara kräsen på att ha allt nära när du är uppvuxen i Stockholm. Jag blir tokig om det tar längre tid än tio minuter till någonting.

Grattis till körkortet! Klart folk bryr sig, det är en stor milstolpe i livet! :D

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 26, 2007 3:59 pm 
Hobbit

Det jag glömde skriva i mitt inlägg var att jag alltid har trott att jag inte är så bra i engelska (själv tycker jag att jag är mcyket bättre på alla andra ämnen, föutom slöjd), jag trodde att det skulle bli G-VG men absolut inte mer.

Hoppas alla där ute har det riktigt trevligt! Och att ingen behöver göra något jobbigt nu när det är helg! Själv är jag på riktigt bra humör.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 26, 2007 4:36 pm 
Maia

Grattis! Jag är så tokigt glad över mitt körkort, förkortar bland annat restiden till och från stallet med 1½ timme.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 26, 2007 6:16 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Tackar alla!
Jag är mer lättat över körkortet än glad. Saker blir lättare nu. Var tvungen att ta föräldrarnas bil till skolan idag eftersom jag skulle ta med mig ett par vadarbyxor och en vattenkikare hem till mitt projektarbete under lovet. Och det kan jag inte släpa med mig på bussen. Ska bara skaffa en egen bil nu.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 31, 2007 11:01 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Nu har jag lovångest ... :( Tycker bara att jag är lat och slösar tid utan att göra något som helst meningsfullt, trots att jag har ägnat nästan hela dagen åt att plugga. Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska gå och lägga mig, om jag ska äta först (är jättehungrig) eller om jag ska göra en läxa istället. Jag hatar ensamma lov (pojken är i London hela veckan); kan helt enkelt inte hantera för mycket fritid.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 10:01 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Oj oj oj. Du behöver inte ha ångest för att du inte gör något. Det tar ett tag för kroppen att varva ner och man ska inte stressa upp sig när man är ledig. Man kan inte få för mycket fritid. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 12:38 pm 
Vala

Så sant så. Förra året sa jag upp mig från den hamburgerrestaurangen jag jobbade på. Sen åkte jag utomlands och när jag kom tillbaka (mitten på juli) åkte jag till landet där jag stannade tills mitten på oktober. Efter ett tag tar det hela dan att gå upp, äta tre mål mat, diska, tvätta sig och promenera.
Något mina kära vänner hemma i Stockholm hade lite svårt att förstå... :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 2:47 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Vad härligt det låter!

Jag hoppas nästan att mitt jobb ska säga upp mig för då får vi en hel årslön! De håller nämligen på att försöka göra sig av med 15% av de anställda här. vill vara ledig ett tag. Och inte bara ett par ynkans veckor. Vill varva ner på riktigt och hitta min egen dygnsrytm, inte den som samhället tvingat på en.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 3:52 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

lycka till Älva (;

just nu hatar jag Macinstoshar... en av datorerna på det här stället skulle uppdateras till Leopard och det var ju kul att hjälpa till med...

Avancerad unixhackning , men sen vete fan om det går.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]