Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons okt 07, 2026 6:50 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 4:33 pm 
Vala

Älva skrev:
Vad härligt det låter!

Skoja inte! Det var hur härligt att bara vara och kunna promenera cirka fyra timmar om dagen ute i naturen. Dessutom var förra hösten så varm och vacker och lång :)

Nu ska jag till fotoaffären och bli tagen kort på för jag håller äntligen på att få arslet ur vagnen och skaffa leg. Passet börjar se lite väl slitet ut och det ska räcka sju år till...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 01, 2007 5:32 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Miranda skrev:
Älva skrev:
Vad härligt det låter!

Skoja inte! Det var hur härligt att bara vara och kunna promenera cirka fyra timmar om dagen ute i naturen. Dessutom var förra hösten så varm och vacker och lång :)

Mitt jobb förra året låter det som. Vänta just det, och en massa svamp

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 04, 2007 1:31 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Kom hem från Venezuela igårkväll och fy va trött jag är..nattflyg :(
Och så upptäckte jag att jag vädret i sverige inte blivit bättre på 2 veckor :P

mot solnedgången och dödens gast.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 04, 2007 5:53 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Blev glad att det var snö igår :D Men det är sorligt att mycket av de har försvunnit :x
Var på mässan i Älvsjö igår, förra årets mässa var roligare men att träffa C-3PO, General Veers och T-Bag var roligt :D
Idag är bara vila som gäller.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 04, 2007 8:44 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Nu är Adam hemma igen! :D Gissa om jag kommer att vara den enda i hela skolan imorgon som är glad över att höstlovet är slut ... :P

På det hela taget har jag dock haft ett helt okej lov, trots avsaknad av pojkvän. Var bl a i Gamla Stan och gjorde ett par inköp som jag är mycket nöjd med, och hade filmkväll med några vänner (vi såg den underbara serien Kenny Starfighter och jag fick beröm för min hemgjorda kladdkaka :wink:). Förstår att det är många ungdomar som räknar sådant till vardagen och inte tycker att det är det minsta intressant att skriva om, men jag träffar kompisar på fritiden kanske fem gånger om året, så för mig är det en stor händelse.
Ägnade också mycket tid åt skolarbete, vilket inte var lika roligt, men det känns bra att ha fått det gjort.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 21, 2007 4:56 pm 

natten mellan den 20 och 21 dog min farfar...

när jag först läste böckerna var det i en pokettupplaga han köpt, min far tagit över och sen jag läst...

jag är ganska nedstämd och allt sånt just nu.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 21, 2007 5:10 pm 
Maia

virre skrev:
natten mellan den 20 och 21 dog min farfar...

när jag först läste böckerna var det i en pokettupplaga han köpt, min far tagit över och sen jag läst...

jag är ganska nedstämd och allt sånt just nu.

Jag beklagar och känner med dig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 22, 2007 10:47 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag är så ledsen för din skull. Den 17:e nov var det sex år sen min farmor dog men jag känner fortfarande ett stick av saknad när jag tänker på henne. Du har mitt fulla deltagande. *kram*

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 22, 2007 5:18 pm 
Maia

För övrigt så fick jag 1.6 på högskoleprovet så nu är jag på ganska bra humör! :D Synd bara att engelskan var mycket svårare än vanligt så jag fick mycket sämre än jag brukar där. :x

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 22, 2007 8:56 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Men alla har fått sitt högskoleprovsresultat idag utom jag, irriterande. Har precis skrivit en massa stödord till ett muntligt föredrag om Nässlorna Blomma. Skolan tröttar ut...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 11, 2007 10:40 am 

preminilära antagningsbesked...

kom inte in på bibliotek på distans (eftersom jag inte läste antagningskraven ordentligt, 60 poäng behövde man först)

har svårt att välja mellan

"Den digitala kulturen" och "Barn- och -ungdomslitteratur"

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 14, 2007 7:10 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Igår var det Lucia! :D Jag, min klass och vår körlärare infann oss på Skanska i Solna klockan 7.30 på morgonen och gick två luciatåg där. Sedan bjöds vi på morgonfika med lussebullar, pepparkakor och te (som jag lyckades bränna mig på). Därefter åkte vi till Sollentuna och besökte servicehemmet Tors Backe. När vi kom in i entrén satt det en gammal farbror där som lade märke till min hatt (bilder på denna lär finnas i utseende-tråden) och utbrast: "Vilken hatt! En sådan hade min farfar!" Sötsöt gubbe! :D
Efter detta luciatåg åt vi lunch (under vilken jag lärde mig att äta nudlar med pinnar :wink:) och åkte sedan in till stan för att lussa vid Frihamnarna. Fick mer pepparkakor och lussebullar, samt varm choklad (som jag också lyckades bränna mig på, och min tunga är fortfarande lite öm :?). Vårt sista luciatåg gick vi på ÅF, även detta i Stockholm. Min farbror jobbar tydligen där, men honom såg jag tyvärr inte. På ÅF bjöds vi bland annat på julmust, vilket gjorde en stor den av klassen mycket glad, då julmust i stora mängder anses vara ett obligatoriskt inslag när man går lucia. :wink: Min kompis lyckades spilla ut en flaska över sitt lucialinne (det ordnade sig dock; kragen var den som tog mest stryk och den var det bara att vika in), och när jag skulle vara heroisk och hjälpsam genom att kasta till henne ett paket näsdukar lyckades jag slänga det mitt i pölen av julmust så att det stackars lucialinnet stänktes ned ännu mer. Jag måste säga att jag faktiskt aldrig har varit med om att folk har skrattat åt mig så mycket förrut ... :P

Kort sammanfattning (för dem som inte orkar läsa mitt onödigt långa inlägg :P): Jag hade i alla fall en jätterolig dag! :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 14, 2007 10:30 pm 
Wavemaster of the World

Kul att du hade trevligt!

Min Lucia bestod i att jag försov mig till skolan och sedan spenderade resterande lektion med att misslyckas med en dikt (uppgiften var att skriva en juldikt med antirasistiskt tema). Och jag insåg precis att jag inte har fått någon lussekatt till livs än!

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 15, 2007 11:49 am 
Maia

Själv fick jag lussekatt till fikat på jobbet och Sofia hade glitter i hjälmen på ridningen... Där var den lucian. Vi hade lite julmusik på under ridningen också (i stort sett den första julmusiken jag hört i år...).

Ikväll ska jag och några tjejkompisar från gymnasiet ha girlienight, så risken finns att jag inte är så pigg i morgon... :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 15, 2007 4:43 pm 
Noldo

Hurra! Nya modemet inkopplat!

Women and cats do what they do, men and dogs have no choice ...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]