Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor sep 24, 2026 5:03 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 15, 2006 7:07 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tror nog att BP åker ur direkt

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 05, 2007 6:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hur många medaljer tror ni att Sverige tar i VM i Åre?

Själv tror jag: Guld: 2 (Jens Byggmark slalom och Anja Pärson Super-G)
Silver:1 (Therese Borssen slalom)
Brons:1 (Anja Pärson storslalom)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 05, 2007 6:51 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

inga för allt snöar bort (;

jag har ingen koll faktiskt.

Och just nu är jag sur för att hyresvärden inte installerat TV6 så man kunde sett Superbowl. Fast vi fick paper om att det skulle finnas tillsamans med hyreshöjningen.

Nåja jag flytar snart... snart, hopas jag.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 06, 2007 5:52 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Det började ju bra faktiskt. Anja tog guld i Super-G exakt som jag hade förutspått.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 06, 2007 6:01 pm 
Maia

Kul att det går bra :D
Jag längtar så hemskt mycket till allsvenskan börjar igen .. det är så härligt att stå i Bajen klacken .
Har aldrig vart med när det varit våldsamt som tur är .

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 06, 2007 6:59 pm 

I snön tror jag inte det blir några fler medaljer, för då blir man inte så besviken.

På Isen borde det bli lite vinster iaf...

och ja, det är bara månader kvar tills fotbolen börjar, och nu kommer jag flytta så jag kan gå på fotboll igen och stå i Bajenklacken... (även om jag måste se till att vara långt från morsan då) ...

Jag såg Bajen mot Kropskultur i Handboll, det var den sista bajenmatchen jag såg. Det var ganska länge sen.

.........

Det ända fotbollsvåld jag sett, var utövat av poliser (även om saker säkerligen hade hänt inan jag var där). Men jag kan fortfarande inte förstå folk som sparkar på folk som ligger på marken, oavsett om man har uniform eller inte.

............

Missade debatten om hur många stockholmslag det är, osv. Jag tror inte BP har mycket chans att hålla sig kvar, men det kan gå.

Men jag tror inte fotbollen förlorar på att det är så mycket Stockholmslag faktiskt, av den mycket enkla anledningen att Stockholm kommer fortsätta växa alltmer, efterson livet på landsbygden blir mer och mer omöjligt. Jag tror t.ex att hockeyn redan lider av att bara ha ett stockholmslag, medans ett antal andra harvar i lägre divisioner och har problem.

I dag styrs Sverige från Stockholm, makten har koncentreats där, i och med att lokaljournalistiken inte klarar av kvalite eller nya tider och nya medier.

och det media uppmärksamas säljer, och pengar är allt idag i sporten.

.......................

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 08, 2007 9:45 pm 
Maia

(OT, men som småstadsbo kan jag inte låta det gå förbi utan att kommentera det, om det behövs kan nån moderator flytta det)
virre skrev:
Men jag tror inte fotbollen förlorar på att det är så mycket Stockholmslag faktiskt, av den mycket enkla anledningen att Stockholm kommer fortsätta växa alltmer, efterson livet på landsbygden blir mer och mer omöjligt.
Så allt utom stockholm är landsbygd? Vad ska de 8 miljoner svenskar som inte bor i stockholm göra om all professionell sport utövas i stockholm? Visst kan stockholmslagen dra in mer pengar och intresse för en sport till en viss punkt, men det finns inte hur många sportintresserade människor i stockholm som helst. Någonstans tar åskådarna slut. Majoriteten av folket från "landet" skulle inte åka in till stockholm bara för att se en seriematch i fotboll. Om bara media såg att sverige existerar utanför stockholm också, så hade det funnits mycket större plats för lag från mindre städer.

virre skrev:
Jag tror t.ex att hockeyn redan lider av att bara ha ett stockholmslag, medans ett antal andra harvar i lägre divisioner och har problem.
Lägg dessutom till att Djurgården, som är det enda stockholmslaget i elitserien, ligger tre poäng från kvalplats. Visst kan hockeyn tappa i uppmärksamhet. När ett stockholmslag vinner något blåser media upp det enormt och när ett lag från en mindre stad vinner blir det helt annorlunda. Någon mer än jag som la märke till att de pratade minst lika mycket om AIK som om Elfsborg när Elfsborg vunnit SM-guld? När fick tvåan så mycket uppmärksamhet senast?

virre skrev:
I dag styrs Sverige från Stockholm, makten har koncentreats där, i och med att lokaljournalistiken inte klarar av kvalite eller nya tider och nya medier.
Men makten kom till stockholm före journalisterna. Att de sammanfaller beror knappast på journalisternas kompetens, det är snarare så att journalisterna dragits till makten än tvärt om, skulle jag säga. Jag tror dessutom inte att det är närvaro eller frånvaro av medial kompetens som bestämmer vad som får uppmärksamhet i media.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 03, 2007 5:52 pm 
The Magnificent

Så, vad säger ni om gårdagens match då? Matchen i sig var ju riktigt bra, men vad tycker ni om domarens beslut? Själv tycker jag att matchen borde avbrutits, men återupptagits några dagar senare utan publik. Känns som det mest rättvisa för lagen.

Dessutom vill jag bara slå ett slag för IFK Norrköping, det enda ännu obesgegrade laget i de två högsta divisionerna. Snart är de uppe där de hör hemma :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 03, 2007 10:57 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Ja, jag såg inte matchen, tyvärr, men kan säga att jag hellre skulle ha sett Sverige vinna med 4-3, om nu det skulle ha blivit kontentan av straffen, men tack vare detta domslut har nu Sverige ett mycket bra läge för att komma till EM-slutspelet.

Som kontring på Norrköpinghyllningen måste jag hylla Mjällby AIF, ett av de två lag som tagit poäng av Norrköping, de är det lag som har släppt in minst antal mål i Superettan hittills denna säsong. Men då har de haft sju och åtta i stort sett ordinarie spelare skadade hela säsongen! Se upp säger jag bara...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 03, 2007 11:23 pm 

Beslutet måste forfarande tas av UEFAs komitte eller vad det är. Resultatet är inte fastställt (men det troligaste är 3-0 till Sverige)

Matchen var inte alls bra, eller början av första halvlek spelade Sverige bra. Sen visade herr Lagerbäck att han är tränare och inte taktiker igenom att inte kunna anpassa sitt spel efter rådande omständigheter.

Däremot så kom Kennedy in, vilket vara bra även om jag inte vet det där med att ställa Ljungberg som forward. 4-5-1 hade inte varit så dumt ändå. Fast det hade behövts redan direkt efter paus, därför att Danmark var på väg att återerövra mittfältet mycket tidigare...

... Sen är frågan om Mellberg verkligen ska spela, han gör platt match efter platt match. Och vi vet inte om någon kommer kunna ta över den rollen och den platsen, eftersom någon aldrig får chansen att vissa sig i viktiga matcher.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 04, 2007 12:46 pm 
The Magnificent

Jag var mest förvånad över hur lite Ljungberg kom med i spelet. Nästan allt Sveriges spel gick genom Svensson och Wilhelmsson, och det kändes som om Ljungberg hamnade lite utanför på sin outnyttjade kant.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 04, 2007 2:55 pm 
Maia

Det måste vara bland dom konstigaste matcher jag sett.
Visst är det bra att Sverige vann men resultatet kom verkligen oväntat.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 04, 2007 3:34 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tycker Christian Poulsen borde få minst 5 matchers avstängning

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 04, 2007 8:03 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

Tony skrev:
Jag tycker Christian Poulsen borde få minst 5 matchers avstängning

Ja, det var verkligen idiotiskt av honom att bara slå till Roseberg så där! Men sånt händer när känslorna blossar upp.

Förresten tycker jag att domaren gjorde rätt som avbröt matchen. Att en supporter tar sig in på plan och slår mot honom är oacceptabelt. Sedan är det lätt att drabbas av efterklokhet och fördöma domaren för sitt beslut. Men att det blev sådan uppståndelse över domarens beslut ska inte domaren allena lastas för.

Straffen var solklar och därför skulle straffen läggas, inget snack om saken.

Jag följde matchen på radion eftersom jag inte hade den rätta kanalen. Men det var inte så dumt eftersom spänningen blev mer påtaglig på detta viset.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 22, 2007 4:14 pm 

Nu var det länge sen någon uttalade sig i den här tråden, men få se nu, Allsvenskan går sådär (och se min avatar), speciellt med den urusla kvalite på målvakter som återfinns....

Europa spelet kanske kommer gå bra, för hoppas på vinst mot Fredrikstad åtminstone.

----

För mitt Engelska favouritlag (vars symbol också är med i min nya avatar) har fått en bra start på säsongen med tre raka vinster och en målskillnad på +6

se http://cambridgeunited.rivals.net/default.asp?sid=924 och
http://www.cambridge-united.premiumtv.co.uk/page/LeagueTable/0,,10423,00.html

låt hela säsongen gå så nu.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]