Enda gångerna som jag kännt sådant lyckorus var när jag blev kär i min livskamrat och även om kärleken är stark så har ju den där första idiotförälsken avklingat och blivit till något djupare och finare som inte ger samma rus. De påstår att de som är förälskade inte ska köra bil för att omdömet är sämre. Kanske skulle en rejäl travvinst få mitt hjärta att skutta lite vildare. Önskar att jag kunde bli sådär fånigt upprymd när jag åker berg-och-dalbana...
Kata: Jag förstår vart du vill komma. Om jag säger att jag inte vill ha såna droger i samhället som får folk att bli aggressiva så kan du ju alltid kontra med att så blir folk av spriten också. Jo visst. Men de flesta blir inte det och de som blir det måste ha omdömet att låta bli. Och att förbjuda en drog som alkoholen som funnits så länge verkar helt absurdt i sammanhanget.
Ni vet väl att de skulle förbjuda kaffe idag om den inte funnits i landet sen förut. Koffein skadar cellerna och skapar ett beroende men det måste ändå vara ett fritt val om man vill dricka det eller inte.
Håller med Feanor i det om rökning och dryckenskap. Jag kan själv avhålla mig från att röka långa perioder trots att jag röker varje dag annars. Och även om jag festat hårt under en period så kan jag ta det lugnt under lång tid efteråt om jag vill utan att känna sug.
Det finns så otroligt mycket som är väldigt skadligt men som ingen tar på allvar och som samhället aldrig skulle förbjuda och jag anser även där att man måste få välja själv. Såsom mjölk och socker! Det är två av de mest skadliga saker du kan inta men det är det ingen som uppmärksammar. Men jag kan förstå en skillnad på något som påverkar sinnet och omdömet än något som ger dig en sockerkick. Samma där egentligen. Man kan välja att avstå eller så väljer man att äta det. Fria viljan framför allt. Jag hatar att bli bestämd över. Önskar att jag blev riktigt rik så att jag kunde gömma mig undan samhället och leva på mina egna premisser.