Skriv gärna ett omdöme eller några rader om vad boken handlar om, Älva.
Lord of the Grey Havens skrev:
Jag har precis börjat läsa första delen i A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin, A Game of Thrones. Har inte kommit långt men jag är nöjd så länge och jag har hört myeckt bra om serien.
A Game of Thrones är en av de bättre fantasyböcker jag har läst på ett tag. Jag måste komma mig för att ta itu med resten av serien någon dag...
Jag har senast läst:
The Golden Compass av Philip Pullman - litet seg att komma in i, och inte ens i slutet infann sig någon "oh-my-god-vilken-UNDERBAR-bok"-känsla, men jag ser potential i serien och har reserverat andra delen på bibblan (vem är det som alltid lånar de böcker jag vill läsa...? >__>).
The Dream Hunters av Neil Gaiman - tydligen en spinoff från
Sandman-serien; en kort, mycket mysig återberättelse av en japansk folksaga ackompanjerad av fantastiskt snygga målningar av en Yoshitaka Amano, och något jag verkligen rekommenderar er att läsa.
The historian av Elizabeth Kostova - jag har visserligen bara hunnit läsa sisådär en tredjedel än så länge, men kan redan nu konstatera att den innehåller allt jag älskar att läsa om: historia, paranormala fenomen, folklore och överintelligenta huvudkaraktärer som pratar om att få högsta betyg i alla ämnen samtidigt som de studerar fem språk och skriver doktorsavhandlingar till höger och vänster som om det inte vore mer ansträngande än att gå till frisören. Den här boken är kärlek.
Mrs Dalloway av Woolf - med tanke på att jag inte är van vid eller ens särskilt förtjust i stream-of-consciousness-tekniken, förväntade jag mig en segläst och förvirrande historia, men nu har jag läst de första åttio sidorna på vad som känns som ett litet kick och har ännu inte ledsnat. Än så länge gillar jag ändock
Orlando mest.