Molnies skrev:
Arwens_vän skrev:
Självklart tänker vi alla olika. Om jag skulle säga emot det skulle jag säga emot en viktig del av mig själv (och få pikar av folk som märker min dubbelmoral). Men ifs. Mina bästa vänner kan Ace Ventura-filmerna i huvudet, varje replik faktiskt. Men de blir lika roade varje gång som de ser filmerna. Jag, som inte har sett en film mer än 10 gånger utan att tröttna, lägger självklat huvudet åt sidan och undrar vilka marsianer som jag är bästis med (alltså hur olika de är mot mig). Men det är ju självklart livets behållning, att se hur olika andra är mot mig. Jag tröttnar aldrig (om det gäller sådana olikheter, vill säga.)
Ursäkta mig, men du är, enligt mig, en marsian, förresten (no offence). Jag kan nog inte se någon SW film en tionede gång och fortfarande gilla filmen. Jurassic Park älskade jag för några år sen. Men ni förstår nog själva vad jag tycker om filmen, om jag medger att jag har sett den åtminståne 12 gånger. Filmer i farozoonen är nog Röd Oktober och dyligt...
Ojdå. Första gången jag kallats marsian (no offence taken), känns lite speciellt. Har alltid kallats udda och så innan, men att inte ens komma från denna planet...
Skämten behöver inte bli sämre bara för att man redan kan dem, inte heller spänningen - även om jag måste medge att man aldrig kan få det där första riktiga överraskningen igen. Och visst är det bra att vi alla är olika, och ser på samma saker med olika perspektiv - annars hade allt ju blivit så tråkigt och enfaldigt. Men Jurassic Park
var bara bra de första tio gångerna
Blev precis färdig med att titta på Star Wars trilogin, och den var faktiskt lika bra nu som tidigare (även om man stör sig lite på vissa nya scener). TIPS: vänta några år med att se Röd Oktober, och andra filmer i farozonen - för det kan ju inte vara kul att tröttna på alla filmer man tycker om...
Vem vet; filmer som bygger på konsten kan vara lika sköna i längden. Tänk bara Cast Away.
Men jag kommer vänta med Röd Oktober tills nästa gång den kommer. Det var ju ett halvår sedan jag såg den. Kom ihåg att jag bara har sett den 10 gånger i hela mitt liv, så...