Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre maj 01, 2026 7:04 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 8:16 pm 
The Magnificent

Kan tyvärr inte säga att jag är särskillt intresserad av basket (håller mig till fotboll), så därför tyckte jag det var mycket roligare när det fanns ett Dream Team. Det är så härligt att se riktiga stjärnor som kan spela i lag och gör det så otroligt vackert som de kunde. Blir därför, lite omvänt mot resten av världen, mindre intresserad av basketen nu när USA inte är så överlägsna längre.

(Måste tyvärr säga att jag har lätt för att tycka om amerikanska idrottare och lag, och vissa skådespelare också för den delen, men det är också det ända jag gillar med USA)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 31, 2004 8:36 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Basket? Fanns basket med? Eller rättare sagt. Jag såg inte en endaste match. Basket är riktigt tråkigt tycker jag. Mest för att det är så främmande. Därför behövs det storstjärnor, för att jag ska få någon anledning till att se sporten. Men förlorar stjärnorna vill man inte ens se basket. Till och med bågskyttet klistrade fast mig. Synd dock att OS är slut. Nu finns inte de bästa sporterna samlade, så nu blir det tråkigt att se sport. Typ. Menmen, den som väntar på nåt gott...

World Cup följer jag inte heller. Jag har aldrig gillat hockey särskilt mycket. Det känns för instängt liksom, inte samma intensitet som handboll och fotboll. Men bara Sverige vinner dådå...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 7:46 am 
The Magnificent

Vi har visst samma syn på basket :wink: . Tycker också att det är synd att OS är slut men nu börjar det roliga. Premier league och La liga har precis börjat och om 2 veckor börjar ligornas liga: Serie A, med Roma i spetsen. :D

Men jag gillar att se hockey, åtminstone när Sverige är med, när det blir bra och hårt spel.

Och det där med stora stjärnor. Tänk så mycket roligare det var med 200 och 400 meter herrar för 4-5 år sen när Michael Johnsson var med. Det var en stjärna!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 8:40 am 
Noldo

Stämmer att svenskar är helt okunniga inom basketsporten. Största bevisen för detta var väl när Sverige arrangerade basket-EM då vi visade upp våran totala okunskap inom taktik och utbildning. Den tillhör dock de största sporterna internationellt. Fotboll är klart större, men den tillhör de lagsporter som aspirerar på en andraplats tillsammans med volleyboll och rugby. Att svensk TV är så okunniga om omvärlden är i mitt tycke väldigt tråkigt.

Eftersom Duncan var med så kan man med fog hävda att det fanns hög kvalite i OS. Storstjärnor saknades inte.

Dream Team var en underbar engångshändelse, men Dream Team spelade inte som ett lag. Det behövdes inte. Laget skulle dock inte få en lika lätt uppgift idag. Deras spel de hade i Barcelona hade inte räckt för att vinna idag. Taktiken behövde ändras.

En fråga, varför är det roligt att se stjärnor som vinner? Själv föredrager jag kamp samt när någon besegrar stjärnorna genom att utmanövrera dem taktiskt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 10:51 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag är rädd för basketbollen så det har aldrig varit särskilt kul...
Nej tacka vet jag att hockeyn har dragit igång igen.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 11:13 am 
Noldo

Älva,

Nog för att jag kan förstå att man är rädd för en basketboll. Främst om man är ovan och enbart stöter på det på skolgymnastiken. Men är du inte rädd för pucken? Den är ju faktiskt farligare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 11:56 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Nix! HAr aldrig behövt spela hockey men däremot blivit skjuten i magen med en basketboll. Gjorde ont och basketbollen har däremot blivit en otäck upplevelse. Men jag skojade lite också. Tycker att basket är ganska tråkigt att titta på. Det känns som en sån där skolsport.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 12:49 pm 
Noldo

Älva,

basket är väl som alla sporter. Om man kan den och förstår vad som sker är den rolig, om man inte förstår är den tråkig. Anledningen till att jag uppskattar basket är ju att jag spelat den under hela min uppväxt samt träffat min fru på planen. Detta har gjort att jag förstår vad som sker på planen och kan värdera prestationerna. Det finns nog ingen sport jag har samma kunskap inom. Att basket främst förknippas med skolan är väl för att det inte sänds någon kvalitativ basket på TV. Detta är ju något som är mer representativt för Sverige än för öviga Europa.

Ishockey är även det intressant. Som uppväxt i Södertälje har jag ju följt SSK:s matcher under det glada 80-talet. Eftersom jag befunnit mig i exil sedan jag började studera har jag inte kunnat följa med sporten på samma sätt. Jag tycker därtill att ishockey blivit tråkigare rent spelmässigt, men det kan ju bero på att SSK inte är lika bra nu som då. Det är dock en av de sporter jag kan få med min fru på. Det är väl basket, ishockey och dans som vi helst ser.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 12:53 pm 
The Magnificent

jag tyckter att det det är kul när de bästa (Dream team) vinner i sporter jag inte kan så mycket om. Det var bara kul att få se så snyggt spel och jag skulle gärna vilja se det igen. Fast då i basket som kan vara kul att se på, och inte volleyboll m.m, och absolut inte i fotboll för det skulle förstöra denna underbara sport.
Madrid har ju försökt skapa sig ett dream team men har ändå inte lyckats, och likaså Chelsea men de har ju inte riktigt fått ihop ett lag än.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 1:13 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Mja, jag förstår ju t.ex. volleyboll som är väldigt kul att spela men det är dödens trist att beskåda. :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 3:04 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

andersson skrev:
Såg du matchen Litauen-Italien? Tyvärr har jag inte haft möjlighet att se någon basket alls, men det lät som att italienarna hade ett otroligt skytte i matchen. Deras speluppläggning skulle varit mycket intressant att se.

Rejält grymt tre poängs skytte ja, tror de var något i still med 80% som satt, mer treor en två poängare. Litauerna var också bra men foulade ut sig lite tidigt kändes det som. Fast de var länge sen jag hade koll på sånt, mest ute och spelar med kompisar. senast jag var med i ett baskettlag var när elitserien startade, jag var typ 10 eller något.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 5:37 pm 
Master of Doom

Basket tycker jag är tråkigt. Det beror mest på försvarsreglerna. Det känns som att det är så överdrivet anfallsinriktat.

Dessutom är det ju inte lika mycket kamp som i t ex hockey.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 5:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Konstigt. Jag har följt biljard intensivare än vad jag någonsin har sett följt hockey (och defenetivt basket). Kan bero på spänningen när biljarspelarna gör allt för att sätta in bollen. Men jag skulle inte vilja se biljard med tacklingar också. Tänk vilken hemsk sport det skulle bli om man började takcla varandra där. Omöjligt att få in bollen... Men erkänn. Det är underbart när man ser biljardspelarna som "trollar" med bollarna. De sätter ut några bollar, berättar var bollarna ska och får in bollarna just precis d'är. Snacka om att det måste ta tid att öva upp sin förmåga...

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 5:44 pm 
Master of Doom

Biljard känns sådär. De är oerhört skickliga men jag saknar spänningen. Tävlingsmomentet. Adrenalinfrustandet. :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 01, 2004 6:57 pm 
The Magnificent

Men det du snackar om är väl egentligen inga tävlingar utan bara uppvisningar, Arwens_vän.
Visst har jag sett ett antal snooker-matcher men det blir ganska segt efter ett tag.

Jag håller med Turin oom att själva tävlingsmomentet saknas, allt kämpande. Det är bristen på "idrottskänslan" som gör att man tröttnar på biljard ganska fort, men gör att man kan titta på hockey och fotboll i timmar.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]