Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 30, 2026 9:22 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 377 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 08, 2005 9:50 pm 
Maia
Användarvisningsbild

CTHD, som förövrigt går ikväll, är en bra film. Den lever på sina vackra vyer och vackra stridsscener. Kampen, som utkämpades efter att svärdet stulits, är den vackraste kamp som jag någonsin har sett. Välkorigiferade rörelser blandas med underbar klippning. Jag längtar efter filmen.

CTHD kändes bättre än Hero. Det fanns verkligen för många stridsscener i Hero. Allt kändes som ett pladigiat. Som om de ville kopiera CTHDs actionfylldaste scener.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 09, 2005 2:00 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Såg i helgen på Hero. Snacka om korkat. Det var ju bara larvigt ju. Springer och hoppar omkring i luften och allt möjligt. Och sedan stog en kille och en tjej på ett tak och slog sönder tusentals pilar som sköts mot dem, killen med ett svärd och tjejen med en slöja. Hur kan man tycka det är bra, det kan iaf inte jag.
Gick därifrån efter en knapp timme
Ja som någon redan sagt, antingen gillar man det eller så gillar man det inte. Själv fullständigt älskar jag det. Dessutom finns det ett riktigt kul skämt i den filmen (om jag nu tänker på rätt film :roll: ) Är det någon som förstår vad jag menar?

Dock förstår jag inte folk som påstår att de ogillar den för att den är så overklig, alla filmer är ju overkliga.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 09, 2005 3:08 pm 
The Magnificent

Men den är ju overklig på ett störande aätt. Det förstör ju när man kan springa omkrinhg i luften och slå sönder pilar med en 2 mm tjock sjal...

Ojojoj. ETT bra skämt i filmen :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 09, 2005 3:34 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Ojojoj. ETT bra skämt i filmen :wink:

Ja eftersom det inte är en komedi och skämtet nog är en ofrivillighet sett till översättningen från kinesiska till Engelska så... Jag tycker det är betydligt mer störande när en "hjälte" kan undvika att bli träffad av tre skummisar som står från typ 20 meter och pepprar med hagelbössor och kpistar. samtidigt som han vänder sig om och skjuter ihjäl dom en efter en med en sketen pistol. När det overkliga är accepterat i filmen kan jag lättare ta till mig det än när det overkliga sker ofrivilligt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 09, 2005 5:40 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Théoden Ändny skrev:
Jag tycker det är betydligt mer störande när en "hjälte" kan undvika att bli träffad av tre skummisar som står från typ 20 meter och pepprar med hagelbössor och kpistar. samtidigt som han vänder sig om och skjuter ihjäl dom en efter en med en sketen pistol.

Tänker du på Arnoldfilmen Comando? Jag har inte sett den men jag har hört mycket om den.

Uch. Är det fel med mig? Eller är jag ensam om att sympatisera med skurkarna?

Jag tycker nästan alltid synd om alla skurkar. Det kvittar hur bra de är; hjältarna dödar dem alltid. Till och med fumliga kvinnor kan döda skurkor i massor. Det är som om strategi och tanke inte existerar för skurkarna. Varför skulle de annars springa fram mot hjältarna?

Det finns inget skydd för dem. Jag har sett skurkar anfalla hjältarna i flera hjärndöda sätt. Att ta skydd är en sällsynt tanke. Än värre är det med siktet. Stormtroopers har gjort det, liksom nazister, kommunister och arnoldfiender. De har missar en stillastående måltavla som befinner sig en meter ifrån dem. Medan de skjuter tusentals skott, och missar varje gång, träffar hjältarna dem med en endaste halvhjärligt skott.

Hjätarna kan träffas i huvudet och självklart överleva. Ska en hjälte dö blir det till att hosta tbc-hostningar och önska hjältarna lycka till. Men om en skurk träffas i magen kommer döden direkt. Skurkarna dör alltid på sekunden då kulan träffar dem. Även om kulan träffar en knappast livshotande kroppsdel. Vilket känns som en ren kontrast till "ljusets" riddare

Det finns flera exempel på sådana dåliga och klichéfyllda filmer. Med nu orkar jag inte tänka på alla stupida manusförfattare. Ni kan väl själva skriva upp exempel på idiotiska filmer. Då kan man ju få sig flera skratt. (dock så kan ni väl vänta med att raportera alla dumma verklighetsflykter; som att man flyger tillbaka 4 meter av en pistolkula)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 09, 2005 5:45 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Tänker du på Arnoldfilmen Comando? Jag har inte sett den men jag har hört mycket om den.
Jag tänker nog på alla actionfilmer överlag.
Aderyn skrev:
Usch. Är det fel med mig? Eller är jag ensam om att sympatisera med skurkarna?
Nej jag får ofta sådana sympatiförskjutningar.

Aderyn skrev:
Ni kan väl själva skriva upp exempel på idiotiska filmer. Då kan man ju få sig flera skratt. (dock så kan ni väl vänta med att raportera alla dumma verklighetsflykter; som att man flyger tillbaka 4 meter av en pistolkula
Commando är ett exempel, ett klockrent annat är ju Rambofilmerna. The Rock verkar ju bli detta årtusendes nya actionhjälte och hans filmer är ju fina exempel på dylika överlevnadskonster.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 10, 2005 11:31 pm 
Maia

jag blev glad! jag fick Crouching Tiger Hidden Dragon i julklapp! inte så viktigt inlägg men... :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 11, 2005 9:13 am 
Sinda
Användarvisningsbild

tycker du att filmen var bra då?

Jag tyckte inte den var så speciellt bra....

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 12, 2005 9:19 pm 
Maia

japp! jag älskar den! hade sett den innan så jag visste vad jag hade att vänta mig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 12, 2005 10:06 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

tycker du inte att det var överdrivet när de flög i träden? :D

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 13, 2005 4:23 pm 
FarbrorTora skrev:
jag blev glad! jag fick Crouching Tiger Hidden Dragon i julklapp! inte så viktigt inlägg men... :D

Det är den sämsta film jag nånsin sett.. :roll:
Hur kan man gilla den?
Den är som Belgarath3 sa överdriven.. och jobbig ;D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 13, 2005 6:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hur man kan gilla den? Enkelt. Man lär sig älska konsten som Ang Lee använder. Kolla bara på bildspelet; alla vackra vyer som Ang Lee visar. Kolla också in alla strider. Är det inte en vecker film?

Hur kan man inte gilla den? Och irriterar ni er på den frågan kan ni sluta ifrågasätta våra andra önskemål.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 13, 2005 6:17 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Stridsscenerna är ju helt hemska fula larviga och jobbiga, men fast dem i hero nästan är likadana så gillar jag dem mycket mer (vet inte varför kanske jet li som gör dem så bra)...aldrig har jag sett en film som jag inte orkade kolla klart på förutom Crouching Tiger Hidden Dragon. :D

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 14, 2005 2:58 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Tänk. Första gången orkade jag knappt se hela filmen. Men den gången var jag verkligen trött. Plus att min filmsmak var, enligt vad jag tycker just nu, usel.

Ja; usel. Då insåg jag inte handlingens värde. Mitt betyg baserades på hur många actionscener som fanns. Dröjde det lång tid mellan actionscenerna blev filmen usel. Det enda som fick mig att se filmen var alla strider. Och ja; jag ser hällre CTHDs strider än alla van Damme-strider tillsammans.

Tack vare att jag ändrade mig, och lärde mig att njuta av filmerna, fick jag uppleva skönheten i filmer som Cast Away. Aldrig har jag njutit så mycket av en film. Den placeras högt upp i min topplista.

Men det är, som sagt, min smak. Jag tycker om filmer för att de underhåller mig, och inte för att någon annan tvingar mig att älska filmen. Det borde du också gå efter, "Vargen".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 2:12 pm 
Maia

Undomiel skrev:
FarbrorTora skrev:

Det är den sämsta film jag nånsin sett.. :roll:
Hur kan man gilla den?
Den är som Belgarath3 sa överdriven.. och jobbig ;D

för att den är väldigt vacker? jag älskar helt enkelt vackra filmer. jag skulle defenitivt inte älska LoTR-filmerna så mycket som jag gör om det inte var så OTROLIGT vackra landskap och platser i dem.

visst, stridsscenerna i CTHD är inte trovärdiga. men dom försöker ju inte heller göra dom det. man vet det, och då tycker jag att det är ok. dom är så pass överdrivna att man VET att det inte är verklighet så man kan njuta av att dom är vackra utan att ödsla energi på att dom inte är det minsta trovärdiga.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 377 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 26  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]