Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön aug 30, 2026 2:42 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 14, 2004 9:08 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ojdå. Jag har visst glömt (a.k.a struntat i) en presentation. Men ni slipper iaf vänta längre på det.

Jag heter Daniel

Jag är en 18-årig kille som bor någonstans i Blekinge. Blekinge täcker väl mina behov av att vara Sveriges vackraste landskap, men jag vill ändå iväg och se mer av världen.

Jag går i en samhälsvetenskaplig friskolegymnasium, med ledarskap som inriktning. Det är en mycket bra skola. Tyvärr blir det lite väl slappt med läxor just nu i trean. När vi väl får några brukar vi skita i dem... ingen bra vana alltså, tyvärr.

Som person är jag väl riktigt tyst. Folk har till och med oroat sig över min tysthet. Det känns skönt att de bryr sig, men ändå inte. Jag är en tyst person. Men tyvärr kommer tystheten av 1. ett självförtroende som KUNDE bli bättre, och 2. jag drömmer mig bort.

De flesta ser mig som en snäll person. Det beror mest på att jag nästan aldrig säger onda saker om andra. Jag är tyvärr inte perfekt, men när skiten väl kommer blir det nästan oskyldiga kommentarer. Det gäller till och med de få personerna som jag hatar. Hata är ett starkt ord, optimisten i mig vill knappast använda det. Men vissa personen förtjänar självklart att få ordet i sina beskrivningar.

Där orden inte kommer fram muntligt, kommer de fram skriftligt. Jag öppnar mig mer än vad jag gör utanför datorn, så att säga. Tyvärr gör det att mitt språk ibland kan uppfattas att vara skrivet av en 10-åring. Sådant kan ju tränas bort. Men egentligen inte. Jag skriver vad själen vill. Och ingen själ kan vara renare än ett oskyldigt barns själ. Så än så länge tänkte jag inte dra ned på det...

Jag hittade hit tack vare SVD. Det är förövrigt den bästa tidningen, enligt min smak. Så att de skrev om nyöversättningen, och länkade till TA, är ju ännu en av deras positiva följder. (ifs så vet jag inte om ni kan hålla me dom det).

Jag är nyfiken på mycket. Under åren som har gått har jag samlat ihop mängder av fakta. Men än är jag knappast fullärd. Därför är jag i forum, man lär sig mer när man träffar folk som man annars skulle träffa.

Nåväl. Detta var väl ett "litet" inlägg. Hoppas att ni inte blev uttråkade av det...

ps. Ni vet väl vad jag tycker om filmatiseringarna av LotR?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 14, 2004 9:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Arwens_vän skrev:
Nåväl. Detta var väl ett "litet" inlägg. Hoppas att ni inte blev uttråkade av det...

Jag fann det intressant. Du verkar vara en riktigt trevlig person även utanför TA. :)

Själv är jag en stor pessimist som stör sig på precis allt. När jag säger att "jag stör mig" betyder det att jag höjer rösten och ältar det jag stör mig på om och om igen och höjer rösten mer och mer, ju bättre argument jag kommer på till varför det är så störande.
Okej, riktigt så hemsk är jag kanske inte, men ska man nämna min sämsta egenskap är det definitivt detta. Min goda egenskaper tar jag någon annan gång. :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 14, 2004 10:14 pm 
The Magnificent

Det är bra att få veta mer om folk så här, och inte alls uttråkande. Du var inte precis som jag tänkt mig, med tanke på den tysta sidan, men det kan ju kanske bero på att jag bara sett vad du skrivit. Man blir ju ganska olik sitt "vanliga" jag när man bara skriver. Men det är ju även bra att folk är olika, tänk om alla var sådana som Beledhel *rys* :wink:

Försökte komma på några dåliga egenskaper men det var väldigt svårt... Men bland de bra hör självklart ödmjukhet 8)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 15, 2004 11:26 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ett riktigt trevligt, långt inlägg där man verkligen fick veta vem personen bakom bilden är. Mycket bra initiativ.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 15, 2004 1:17 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Tack så mycket för stödet. Det värmer verkligen mycket. Det gjorde också min presentation värd mödan

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 15, 2004 6:09 pm 
har jag skrivit här.. ? jag har ingen aning..
arwens_vän: Jag läste oxå din presentation... du verkar treevlig. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 17, 2004 12:53 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Ptja, är väl lika bra att jag skriver nåt här då.

Jag heter Jon, bor för närvarande i Norrköping men flyttar till Kårsta i Vallentuna om ett par veckor med min fästmö. Jag pluggar till högskoleingenjör i datateknik på KTH. Utöver studierna är jag också aktiv i klubbmästeriet och ordnar fester på skolan samt driver vår studentpub (ja, jag är en sån där student som ränner runt i overall med alldeles för många tygmärken ditsydda :P).

På fritiden sitter jag mest vid min dator och dödar tid med ICQ/IRC, om jag inte får för mig att programmera något roligt eller göra labbar till skolan. I övrigt tycker jag om att laga mat (observera skillnaden mellan att "laga mat" och att "göra mat") och sen äta den tillsammans med nåt gott vin, lyssna på musik (allting från dödsmetall till storbandsjazz), spela tennis, spela snooker, måla (jag har precis görjat experimentera lite med oljemålning) eller läsa. Håller för närvarande på med en till runda av Wheel Of Time (jag tillhör den gruppen av människor som uppskattar Robert Jordan). Fast eftersom att jag är extremt lat så lyssnar jag på en inspelning av nån som läser den istället för att läsa den själv! ;-)

Finns nog inte så mycket mer att säga om mig.

Ta-ta!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 17, 2004 7:05 pm 
The Magnificent

Ännu en från Norrköping :)

Börjar du verkligen om på Jordan-serien?! Den är väl 20 böcker lång eller nåt sånt?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 17, 2004 10:53 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Jag tycker den är jättebra, och den är bara 10 böcker på engelska än så länge! ;)

Trist att jag måste överge dig i det mörkaste Östergötland, men så har jag bara bott här ett år så jag är ingen riktig Norrköpingsbo! :P

/Jon

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 17, 2004 11:51 pm 
Master of Doom

Fast det är tjugo böcker på svenska p g a att de har delat upp varje engelsk bok i två.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 18, 2004 1:15 am 
Östring
Användarvisningsbild

Túrin Turambar skrev:
Fast det är tjugo böcker på svenska p g a att de har delat upp varje engelsk bok i två.

Mmm, men jag hade inte koll på hur många svenska böcker som hade kommit ut.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 18, 2004 11:49 pm 
The Magnificent

Túrin Turambar skrev:

Det var så jag menade. Men har han skrivit klart alla böcker eller håller han fortfarande på?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 19, 2004 1:03 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Näe, han håller fortfarande på, iallafall har inte historian slutat än. Läste nånstans på Internet för ett tag sen hur många det skulle bli, men det har jag glömt bort..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 26, 2004 9:59 pm 
Östring

Heter Kristoffer och bor i en storstadsmetropol med 300 invånare :D
Har läst en termin av teknik-programmet på gymnasiet.
Finns tyvärr ingen i min närhet som är Tolkien-frälst, inte intresserad av fantasy heller för den delen. Tur att det finns internet då så man inte behöver prata med sej själv( iofs aldrig fel att prata om tolkien med sej själv:my precioussss) :lol:

Det jag just nu läser är De förlorade sagornas bok för första gången, läste trilogin första gången när jag fick dem på min 9-årsdag. Tog 3 veckor sen var dem slut. Har väl läst dem ett 20-tal gånger sen dess. :o

Ja det var väl ungefär det som är intressant att få reda på om mig!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 26, 2004 10:15 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Fortsätter väl då.
Heter Jens är 20 år och kommer från den trevliga staden Kristinehamn som jag har en slags hatkärlek till, den är både lagom stor och alldeles för liten. Utseendemässigt är jag lite kort? 175 centimeter med normal kroppsbyggnad, (under mina bästa dagar styrketränade jag men det var länge sedan, ska försöka återuppta det med min bästa vän efter nyår) hårfärgen är ljusbrun.

Går på Komvux för tillfället för att arbeta upp betygen och slutligen bli brandman (kräver 16-17 i snitt har jag hört, har någon precisare information så hör gärna av er.) På min fritid gör jag just nu ingenting förutom att spendera sjukligt mycket tid på detta forum, samt när tillfälle bjuds åka bräda på någon lämplig destination. Har fått Lord of the Rings i julklapp så detta verk lär uppta en del tid av min tid under nästkommande dagar.
På sommaren är jag dock betydligt aktivare eftersom jag trivs ute på vatten när solen lyser samt på en grön gräsmatta för lite fotboll. Vill gärna tro att jag är en aktiv och handlingskraftig ung man men mina erfarenheter visar på motsatsen :)

Hade jag verkligen kommit iväg på alla de upplevelser som jag brukar prata om hade jag vid denna tid:
Paddlat uppför klarälven under en vecka helt själv, åkt vasaloppet, tågluffat över Europa och Asien samt varit på varenda festival som finns ungefär. Nåväl tiden räcker väl fortfarande till hälften om jag skulle få rumpan ur vagnen någongång.
Jag är tjurskallig, ignorant och snål om man får tro mina ovänner som dock är få (förhoppningsvis) Mina vänner säger att jag är hjälpsam, social, glad, galen och givmild. sanningen ligger väl någonstans däremellan. Mitt Tolkienintresse vaknade sent, något halvår innan första filmen men sedan dess är jag ohjälpligt fast. :D

// MVH Jens

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]