Visst anses det idag inte manligt att sminka sig, gå i kjol eller uttrycka känslor, men för den skull är väl inte den som gör så mindre man (såvida han nu inte själv anser det) än någon annan?
Aderyn skrev:
Jag är inte alpha-hanne, men jag vet att det är de som man ska iakta.
Var tog den gamle Aderyn, som brukade tala om att finna sig själv för sin egen skull, vägen? :p
Älva skrev:
Crumui: Jätteintressant! Har funderat på det där med rosa eftersom jag som tjej inte gillar färgen alls och undrar om jag är konstig. Historiskt sett så måste den ju ha suttit på massor av män. Vet att jag sett färgen på sjuttonhundratalsrockar för män.
Visst är det. Nu när jag tänker efter tycker jag mig ha sett flera målningar av Jesus klädd i rosa, också (värst vad jag talar mycket om kristendomen, helt plötsligt). Vad gäller själva färgen tycker jag att ljusrosa är mysig; både lugnande och uppiggande att se på. I kort en mycket vacker färg, men inte på
mig - delvis för att den skär sig mot mitt hår, men också för att jag föredrar att klä mig i mer mörka, dämpade färger. På tal om det; hur tror ni att man får sina favoritfärger? Sällan hör man om tysta, blyga personer vars favorit är chockrosa... varför inte?
Intressant. Jag tror aldrig att jag förr träffat någon som tyckte att tajta kläder är bekväma, och nu känner jag två. Själv upplever jag att de begränsar min rörelsefrihet; särskilt obekvämt är det att sitta ned med åtsittande byxor.