Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons aug 26, 2026 10:15 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 14, 2005 4:18 pm 
Sinda

Älva skrev:
Sportdiskussioner hänvisas härmed ödmjukt men bestämt till sporttråden. :wink:

Blir smått trött på folk som anmärker på minsta lilla utsvävning. Jag tycker i alla fall man måste få svara på inlägg i tråden den förekom i utan att behöva byta till "rätt" tråd, där svaret kanske inte skulle blivit upptäckt. Sen om det skapar en diskussion, vilket jag inte tror kommer ske i det här fallet så ska man givetvis gå över till en annan/egen tråd.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 14, 2005 4:21 pm 
The Magnificent

Jaja visst var det gränsfall. Men det blev ju nästan en sida, och det fanns ju risk att bli mer, så det är väl bättre att säga till innan det har blivit för långt.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 14, 2005 4:49 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Ja jag tycker absolut att det är bra att Älva säger till. Detta forum är ju extremt (med mitt goda minne såklart) rejält off-topic mest hela tiden. Den tiden då Virre faktiskt såg någonting verkar ju tyvärr vara förbi.

(menar inte att Virre ska göra allt arbete bara ett påpekande på hur bra modererande ska se ut.) och därför tycker jag det är bra om Älva ikläder sig den rollen.

Se nu blev det ju rätt så Off-topic :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 14, 2005 6:40 pm 
Sinda

Jag hittar 4 inlägg om "sportdiskussionen" knappast en hel sida. Jag hittar betydligt fler inlägg angående Kata och Virres vara eller inte vara, något som knappast hör hemma i en Presentationstråd, vilket jag inte sett någon klaga över att det tas upp i den här tråden. Håller med om att det här forumet kan bli ganska mycket offtopic ibland, men vill man göra något åt saken bör man kontakta de ansvariga på forumet och be dem göra något, istället för att peka ut enskilda personer, speciellt som man inte har särskilt rent mjöl i påsen själv. Tycker dessutom man kan ha högre tolerans för offtopicprat i en sådan här tråd som ändå är offtopic från forumets huvudtema.

Vipps har man startat en offtopicdiskussion igen. Jag fortsätter gärna att diskutera det här men skapa en ny tråd om ni vill fortsätta diskussionen, så att inte känsliga personer behöver beröras.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 12:51 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Jaja visst var det gränsfall. Men det blev ju nästan en sida, och det fanns ju risk att bli mer, så det är väl bättre att säga till innan det har blivit för långt.

Vaddå? jag gjorde ju fakiskt ett inlägg direkt efter kristinehamnsfrågan som ledde bort från sportdisskutionen :evil:

Dock kan jag förstå att man tar upp Kata och Virre här då det inte finns någon passsande tråd nån annanstans

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 2:54 pm 
The Magnificent

Jojo. Men om någon hade velat fortsätta snacka om hockeylag och liknande så kunde man ju göra det ändå, eller hur?

Och eftersom att du skrivit Kristinehamn-fråga så här det ju mycket troligt att någon svarar på den...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 4:32 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Jo, i och för sig....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jan 16, 2005 4:59 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Kan ju presentera mig också. :idea:
Jag heter Johan, fyller strax 17 år och bor i Stockholm. :P Jag går i gymnasiet, ekonomi. Jag är ganska såld på Tolkien och jag läser Silmarillion just nu, för första gången (Avundsjuka?) :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jan 17, 2005 11:49 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

GwaihiR skrev:
Jag hittar 4 inlägg om "sportdiskussionen" knappast en hel sida. Jag hittar betydligt fler inlägg angående Kata och Virres vara eller inte vara, något som knappast hör hemma i en Presentationstråd, vilket jag inte sett någon klaga över att det tas upp i den här tråden. Håller med om att det här forumet kan bli ganska mycket offtopic ibland, men vill man göra något åt saken bör man kontakta de ansvariga på forumet och be dem göra något, istället för att peka ut enskilda personer, speciellt som man inte har särskilt rent mjöl i påsen själv. Tycker dessutom man kan ha högre tolerans för offtopicprat i en sådan här tråd som ändå är offtopic från forumets huvudtema.

Vipps har man startat en offtopicdiskussion igen. Jag fortsätter gärna att diskutera det här men skapa en ny tråd om ni vill fortsätta diskussionen, så att inte känsliga personer behöver beröras.

Kata och virre anser jag det hyfsat relevant att prata om i den här tråden eftersom det ändå handlar om personer på forumet. Att det blev så många utlägg ber jag om ursäkt för men jag åtgärdade det ganska snart då jag PMade Ioreth så vi kunde fortsätta diskussionen utan att störa.

Angående sportdiskussioner ansåg jag att det var lika bra att stämma i bäcken. Sport och vilka lag man håller på hittan och dittan tyckte jag passade bättre i en annan tråd. Dessutom så vet jag av erfarenhet att när folk börjar diskutera vilket lag som är bäst etc. så kan det dra i väg i det oändliga...

Min lämplighet som moderator tog jag upp med de som ville att jag skulle bli det och de ansåg tydligen inte att jag var något större skräckexempel trots att jag också har en benägenhet att sväva iväg från ämnet.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 19, 2005 9:57 pm 
Noldo

Namnet är Johan. Har varit och kikat på ert forum i ett år utan att gå med. Är 20 år och gillar Tolkien men hatar Olmarks mest p.g.a. den underbara artikelserien Sagan om felen. Håller på med Silmarilion för första gången. Är lite seg med att läsa böcker som jag inte har hemma i bokhyllan. Ringarnas herre läser jag någon/några gånger om året, men jag måste ju vänta på nyöversättningen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 20, 2005 9:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Väkommen Johan! (Fint namn :oops::wink:)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 20, 2005 11:02 pm 
Noldo

Citera:
Väkommen Johan! (Fint namn EmbarassedWink)

Tackar

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 21, 2005 9:52 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Hej Johan. Vart bor du och vad sysslar du med? Sånt gillar vi att höra om här eftersom vi är så nyfikna. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 22, 2005 12:05 am 
Noldo

Älva skrev:
Hej Johan. Vart bor du och vad sysslar du med? Sånt gillar vi att höra om här eftersom vi är så nyfikna

Var jag kommer ifrån kan du se brevid mitt namn. Jag studerar matte på 4år i Göteborg. Jag är nu inne på mitt andra år och har precis kommit tillbaka till livet från en tuff tentaperiod. På min fritid spelar jag gärna och ofta schack. Jag spelar i klubb men jag spelar häldre än bra. Det som intresserar mig i läsväg förutom Fantasy i allmänhet och vår store proffessor i synnerhet är deckare och då framför allt Agatha Christie och andra som skriver på ungefär samma sätt

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 22, 2005 9:23 pm 
Hej Johan!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]