Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis aug 18, 2026 1:42 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 31, 2004 5:25 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Bra inlägg Kamelen. Du har en poäng att han inte skulle vara allvarlig nog. Det tycker jag med. Men det finns nog folk som vill ha en lättsammare Bond. Robbie skulle nog passa perfekt för dem.

Jag vill, som sagt, ha en Bond som är verklighetstrogen. Roger Moore var hemskt i det avseendet. Han var för avslappnad i rollen som allt-i-alla-agenten.

Brosnan är, som du menar, en mycket bra Bond. Han gör verkligen en bra tolkning av en charmig yrkesmillitär. Synd bara att manusen inte samspelar med den kalla Bond som Brosnan faktiskt spelar.

Connery minns jag inte. Det var för länge sedan som jag såg en Bondfilm med honom. Det känns verkligen synd.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 31, 2004 6:43 pm 
Sinda

Théoden Ändny skrev:
Nu ser jag att Nickolas Cage kanske vill spela Bond. Vad tror ni om det? Om man ska gå på Kamelens inlägg häröver så tycker jag han passar bra. Han har ju lite sådan klassisk stil? men som sagt jag ser helst en Engelsman.

Cage, Stil? nä, knappast. Har aldrig sett han snyggt klädd, och aldrig sett han kunna bära upp en smoking/kostym dyl. Dessutom tycker jag han är för ful. En halvt flintskallig Bond skulle inte passa bra, han kanske skulle passa som bondskurk däremot.

Robbie Williams då? Jag tycker han har den stil och klass som krävs, han är naturligt charmig och verkar leva upp till myten som en player likt Bond . Är övertygad om att han kan bära upp en smoking med samma självklarhet som han bär upp allt annat han tar på sig. Tyvärr kan jag inte se honom spela någon annan än sig självt så någon Bond skulle jag inte vilja ha honom som. Dessutom är väl inte hans dialekt den mest passande.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 31, 2004 7:12 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

För det första: Gwaihir, även Sean Connery var halvt flintskallig när han blev Bond. För det andra: Jag håller dock med om det du sade om stil. Nicholas Cage har ingen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 05, 2005 4:45 pm 
Maia

Om ändå Sean Connery kunde bli ung igen... han var enligt min åsikt den bästa Bond. Brosnan kommer som tät tvåa.

Annars håller jag mest på Julian McMahon, han har den där glimten i ögat, men är fortfarande lagom kylig och lugn. Vem kan glömma hans uppvisning i Förhäxad när han var den mäktigaste demonen av alla? :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 08, 2005 10:41 am 
Maia
Användarvisningsbild

Tyarime skrev:
Om ändå Sean Connery kunde bli ung igen... han var enligt min åsikt den bästa Bond. Brosnan kommer som tät tvåa.

Annars håller jag mest på Julian McMahon, han har den där glimten i ögat, men är fortfarande lagom kylig och lugn. Vem kan glömma hans uppvisning i Förhäxad när han var den mäktigaste demonen av alla? :wink:

Kan bara hålla med dig.

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]