Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre apr 17, 2026 10:00 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:35 pm 
Maia
Användarvisningsbild

/me räcker upp handen*

*om det är någon som kommer ihåg gamla chattkommandon...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:35 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

virre skrev:
Har vi tillgång till råmatrialet i oklippt version? Har vi tillgång till alla konversation.... Frågan är om journalisten som gjort repotaget kan också ställas.
Lite väl konspiratoriskt för min smak, nej naturligtvis har vi inte tillgång till matrialet i sin fulla form. Vad vi vet så kan ju NASA på sveriges beordran ha använt superhemlig laserteknik och totalt klippt om programmet. egentligen pratade journalisten med Bo Lundgren om fastighetsskatten.

Inget illa menat med ovanstående men jag tycker dock att vi ibland faktiskt bör ta och erkänna att folk är som folk.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:38 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

theó:

Det är bara de att SVT vid flera gånger har haft dokumentärer som vid närmare granskning har haft problem. Det enda programet som man kan lita på som jag känner på svt är mediamagasinet som granskar programen... men som tidigare nämts de är inte det som diskuteras.

Apropå ekvialiströrelse:
Det finns ju ingen enig femniströrelse heller, det finns individer och organisationer som kallar sig olika saker.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:44 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

virre skrev:
theó:

Det är bara de att SVT vid flera gånger har haft dokumentärer som vid närmare granskning har haft problem. Det enda programet som man kan lita på som jag känner på svt är mediamagasinet som granskar programen... men som tidigare nämts de är inte det som diskuteras.
Jovisst men SVTs program tycker jag är väldigt intressanta. Omåttligt humoristiskt dessutom att höra reaktionerna erfter programmen. Efter valstugereportaget vid det senaste valet satt pappa och mös i fotöljen
- Nu fick moderatjävlarna vad de förtjänade (ungefär)
Efter granskningen av Lar Ohly och V
-Amen det är ju helt klart manipulerat och förvanskat och och och...
Skribenter inom V var ju helt förbannade på Josefssons metoder något de var helt för efter valstugan. Jag tenderar således att tro på det som sägs under filmning av dold kamera och att ditt försvarande av henne beror på att du är partisk (vilket är helt naturligt)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:54 pm 

Nja... jag säger inte att hon inte har sagt det. Jag säger att jag inte *vet* vad hon sagt. Sen säger jag att jag kan *förstå* om hon hade en sådan åsikt. Men om hon har den försvarar jag inte åsikten, men förstår att man kan ha den.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 3:25 pm 

läst just att hela interjuvn ska vara släpt, men jag har inte sett röken av den. Bara läst kommentarer om den... så om någon vet var den finns så... (alltså råmatriallet, ingen klipning)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 3:37 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Théoden Ednew skrev:
Ja, fast jag vet inte riktigt om jag kan hålla med här heller. Den största andelen feminister är ju inte som de du vill framhålla och jag förstår faktiskt inte hur du (eller Aderyn) kan låta bli att kalla dig feminist och kämpa för lika rättigheter på grund av dem.

Jag håller med vanja och Aderyn i allt som de har sagt.
Jag är för jämlikhet. Som liberal så ser Jag det som en självklarhet. Dock så anser Jag precis som vanja skrev att feministerna stjälper mer än de hjälper. Och vilken efterbliven idiot som helst måste väl ändå kunna inse att att öka klyftan ytterligare mellan män och kvinnor, vilket det här feministpartiet (vad fan det nu heter) kommer att göra, inte är ett bra sätt att uppnå jämlikhet.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 5:35 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
Jag håller med vanja och Aderyn i allt som de har sagt.
Jag är för jämlikhet. Som liberal så ser Jag det som en självklarhet. Dock så anser Jag precis som vanja skrev att feministerna stjälper mer än de hjälper. Och vilken efterbliven idiot som helst måste väl ändå kunna inse att att öka klyftan ytterligare mellan män och kvinnor, vilket det här feministpartiet (vad fan det nu heter) kommer att göra, inte är ett bra sätt att uppnå jämlikhet.
Jag tror annorlunda men okej då. Vill bara framhålla att ni har fel :P

Bra debatteringsteknik eller hur? Det känns bara som att ni låter som den härskande klass som rådde under 1900-talets början.

-Är det ingen som förstår att ett arbetarparti bara kommer skapa en vidare klyfta emellan oss arbetsgivare och ni arbetare. Vi behöver ju varandra så gå med i vårat parti istället så ska vi se till att allt ordnar sig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 31, 2005 4:46 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Danne skrev:
melkor skrev:
För en gång skull så håller jag Feanor.
De mer fanatiska feministerna måste lungna ner lite gran om de vill att man respetktera dom.

Menar du att de mer fanatiska feministerna måste lugna ner sig för att vi ska respektera alla feminister, eller menar du det du säger?

Om de fanatiska feministerna skulle "lugna ner sig" skulle de inte vara fanatiska längre. Fanatism finns som bekant i alla läger. Och jag tycker knappast att moderata (i betydelsen "måttlig", inte den partipolitiska betydelsen) ska behöva ta ansvar för fanatikerna. Däremot skulle de vara klargörande om det fanns tydligare begrepp att ta till än "feminist".

Jag tycker att de fanatiska feministerna som säger att alla män är svin och vidare, ger dåligt rykte åt de riktiga feministerna som vill ha jämställdhet

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 31, 2005 6:31 pm 
Noldo

Lord Voldemort skrev:

Jag tycker att de fanatiska feministerna som säger att alla män är svin och vidare, ger dåligt rykte åt de riktiga feministerna som vill ha jämställdhet

Precis och om man tittar på vad repotaget gör på kort sikt så tror jag att det skadar kvinnojourerna eftersom kvinnor drar sig för att söka hjälp. Dock tycker jag att det är jättebra att ROKS åsikter kommer ut eftersom de får en chans att städa upp oönskade element. Men det gör de naturligtvis inte utan försvarar sin ordförande och klankar ner på programmet vilket jag tycker är riktigt dåligt. Man måste stå för vad man säger och det enda vettiga ROKS ordförande kan göra är att avgå.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 01, 2005 1:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Dn gav mig en underbar vinkling på hennes uttalande. Istället för en hemsk dinosaure visades något annat, till att "män är djur". Det som visades var den sötaste hundansiktet som du/ni kan tänka dig/er. Så, om alla män vore lika "söta" skulle jag vara stolt över att vara ett djur.

Och då kommer vi väl in på sanningen att vi väljer själva hur vi vill ta åt oss. Vill vi att hennes uttalande ska vara negativt, ja, då tar vi det negativt. Om vi (vi män, måste jag skriva) från början valde att strunta i att ta det psykade uttalandet negativt skulle hon inte få så mycket uppmärksamhet. Vi skulle istället visa en extremt bra form av emotionell inteligens.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]