Bah, ungdomar nuförtiden, de kan inte uppskatta en film om det inte är massor med promiskuöst sex i den...
Crumui skrev:
Tja, den var rätt okej (visserligen kändes den alldeles för kort; karaktärerna hann aldrig djupna) fram till slutet, som kändes väldigt hophafsat
Tycker den var precis lagom lång och karaktärerna precis lagom djupa. Filmen var en skildring av en kvarsittningdag för några ungdomar. När dagen är slut finns det inte så mycket mer att säga... Vilken/vilka av karaktärerna hade du velat veta mer om och vad?
Crumui skrev:
- särskilt gothtjejen/sportfånen. "Åååh, i samma sekund som hon blev vacker inser jag att jag är kär i henne"...
Är väl inte så konstigt att han inte blev kär i henne innan, då man inte såg hur hon såg ut. Och om du tycker inte det var någon skillnad på hennes utseende före och efter så har du nog fel på synen!
Crumui skrev:
Sen förstår jag inte var de fick namnet "Breakfast Club" ifrån, egentligen.
På IMDBs trivia kan man ofta hitta sånt, och mycket riktigt:
IMDB skrev:
The film's title comes from the nickname invented by students and staff for detention at the school attended by the son of one of John Hughes' friends. Thus, those who were sent to detention were designated members of "The Breakfast Club".