Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor sep 10, 2026 9:08 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 293  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 15, 2005 8:43 pm 
Wavemaster of the World

^ Dryga trettio timmar, tror jag.

> Är jag onormal som, så fort jag skaffar en ny avatar, kan sitta och fånglo på den i flera minuter för att den är så fin?

v Delge oss några tankar och/eller fakta om ditt tilltalsnamn (forumsnamnet om du inte vill avslöja ditt riktiga).

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 15, 2005 8:56 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ Mitt namn (Lisa) är ett tråkigt namn. Och det betyder något i stil med "Gud är fullkomlig". Vilket måste vara den sämsta betydelse ett namn kan ha. :roll:

> Alla är vi lite obsessed med avatarer (och signatuter...) Själv håller jag på att jobba med en som jag ska byta till när jag får 1500 inlägg. :P

v Hur tänkte du när du valde din nuvarande avatar/signatur?

EDIT: Stavning är inte min starka sida om kvällarna...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 15, 2005 9:33 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

^ Jag och Bob Dylan har samma frisyr och sägs dessutom vara ganska lika. Jag sjunger dock bättre. Min signatur är ett citat av min vän Klas, yttrat på hans 21:årsdag.

< You would not think to look at him
but he was famous long ago,
for playing the electric violin
on Desolation Row.

v Är du lik någon känd person?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 16, 2005 8:40 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

^ Nej, jag liknar ingenting faktiskt... :shock:

> Äntligen har vi framkallat kort på vår misse. Det låg en hel del kort från i julas på en av rullarna också... :roll:

v Har du oframkallad film som väntar och hur länge har den legat?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 16, 2005 12:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ Ja, det har jag. Kanske inte rekordlänge... men tre år...

< I det korridorshus som jag resisterar i, bor nästan enbart utbytesstudenter. Då det självklara språket är engelska, blir det så allvarligt att man, efter någon vecka i deras sällskap, börjat TÄNKA i engelska. Rysligt.

> Just nu sökte jag registera den nya adressen via skatteverket, utan nöjdsamt resultat. Inte heller www.adressändring.se gick. Kan det vara så svårt att inte ha en vanlig hemtelefon? (jag har bara mobilen, men det gillar inte den skitsugiga webbläsaren)

V Har ni smakat falcons nya ölsmaker? Och, om så är fallet, att nå svarar "ja" på den frågan; vilken ölsort kommer vinna?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 16, 2005 2:04 pm 
^Nej.

Aderyn skrev:
< I det korridorshus som jag resisterar i, bor nästan enbart utbytesstudenter. Då det självklara språket är engelska, blir det så allvarligt att man, efter någon vecka i deras sällskap, börjat TÄNKA i engelska. Rysligt.

Du är inte ensam. . . .

V Tror du att jag har lyckats på mitt SO-prov? (jag ska inte ta illa upp om ni säger nej :P)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 16, 2005 6:03 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:02 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 17, 2005 12:35 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ 4000 till räkningar, det som blir över till allt annat. Jag är väldigt sporadisk när det gäller pengar. Jag ser till att betala det jag måste, och skuldsätter mig aldrig, men har väldigt sällan speciellt mycket pengar över. Jag planerar aldrig min månad, vilket ibland leder till att jag lever på havregrynsgröt i en vecka.

< Skulle fixa en ny avatar. Om jag bara kunde sluta spela Zelda hela tiden.

v Vilket var det första data- eller TV-spelet du spelade? (Jag spelade nog Monkey Island II först, när jag var 9-10 och vi fick vår första dator)

EDIT: Théoden: Jag spelar Ocarina of Time (på GameCube - jag har den där med de fyra första i ett).

Senast redigerad av vanja lör sep 17, 2005 1:47 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 17, 2005 1:00 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

^ Det var nog ett militärspel till nes. Man var en soldat som landade med en fallskärm på en flygplats och sedan skulle springa mot en militärförlägning, samtidigt som man kunde plocka upp bazookas och undvika minor.

< Vilket Zelda spelar Vanja egentligen?

v Favorit spelserie?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 17, 2005 8:25 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:01 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 17, 2005 8:41 pm 
Maia
Användarvisningsbild

^ Tyvärr vill jag inte kolla upp om Kristianstad är en av de orterna som wallmart ska hamna i. Men om det gör det, får du allt kedja fast mig, om du inte vill att jag ska smyga mig in dit. Är det billigt, och bra, samt nära mitt hem, ska jag självklart handla där. Och jag ser inte att det finns ett endaste litet fel med att Wall-mart flyttar in i Sverige. Det är ju en fri marknad för 17!!! Protestera mot alla utlänska kedjors "intrång" i Sverige om du inte vill bli kallad rasist...! (det finns ingen sund skillnad mellan att bojkotta wall-mart, för att det är amerikanskt, och att, som de bruna pojkarna gjorde för 65 år sedan, bojkotta sionisternas affärer.).

< Jag hoppas att jag tolkade din åsikt rätt. Om du menade att du har nåt emot wall-mart i sig - i och med att du kanske anser att deras priser är omoraliska, att deras personalpolitik är hemsk - ber jag så mycket om ursäkt. Men om du anser att de gör ett intrång (vilket är ett negativt laddat ord) kan jag bara nämna, att jag står fast i min ståndpunkt.)

V På tal om rasism. En hemsk idiot sjöng ut om ALLA TYSKARS, ENGELSMÄNS, AMERIKANARES, FRANSMÄNS M.M idioti, samtidigt som han beklagade sig att han var rasistisk för att han, i ett oskyldigt skämt, så något nedvärderande om en svart kille (det var hans ord). Är det inte så jävla dubbelmoral, så säg!?!?!? Det är ju fan rasism att dra alla tyskar, amerikanare, m.fl, över en kam, som han gjorde! Fy fan för det! (svororden markerar mina känslor gentemot hans ståndpunkt, och de är inte riktade mot er. Gillar ingen moderator dessa kraftuttryck, lämnar jag härmed friheten till er att redigera dem med ****-tecken. Och gillar att skriva med liten text, såsom de finstilta reklamtexterna. )

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 18, 2005 4:24 pm 
Avar

^ Behöver inte vara rasism. Man kan ju vara "vanlig" misantrop bara.

> Ska strax ta o plugga lite japanska.

v Vilken dag är tråkigast / jobbigast i veckan?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 18, 2005 4:33 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:07 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 18, 2005 4:42 pm 
Wavemaster of the World

^ Javisst, jag hör själv till den skaran. Lördagar är de bästa dagarna; då slappar man och gläds åt sin ledighet. Söndagen går åt till att gruva sig inför ännu en skolvecka, och vara arg på sig själv eftersom man skjutit upp läxorna som man egentligen hade tänkt göra på lördagen.

> One day... one hour... twenty-one minutes... ten seconds. That.. is when .hack//SIGN... will be on TV... *abstinens*

v Vet du vad jag pratar om härovan? Med andra ord - har du sett Donnie Darko? Vad tyckte du isåfall om den?

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 18, 2005 4:48 pm 
Avar

^ Donnie Darko är en bra film. Lite lagom mysko sådär. Jag är ingen direkt tänkare, så jag analyserar aldrig en film (eller bok).

> Jag gillar fredagar. Efter jobbet kan man gå till favoritkrogen med polarna, ta en (eller två) öl o äta av gratisbuffén. :D
Söndagar är oxå bra. Då går jag på bio.

v Är det mysigt eller tråkigt när det regnar?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4394 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 293  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]