Spjutyxa skrev:
Från SvD-artikeln:
Den här journalisten kan uppenbarligen inte ens definiera invandring. Invandrare inbegriper givetvis amerikaner, finnar och norrmän. Det är bara det att det finns många olika kategorier av invandrare och många sätt att få PUT. Det finns arbetskraftsinvandring, gäststuderande, EES-avtalet m.m. Det finns också en enorm grupp asylsökare (och dom är inte amerikaner). Dessa får dock vanligen inte PUT pga av asylskäl (de existerar inte), utan pga s.k "humanitära skäl" eller släktskap, så givetvis är antalet flyktingar förhållandevis lågt. Skall man skratta eller gråta?
Citat ur artikeln "Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Hur stor den är, är osäkert eftersom det i domar och statistik endast framgår om någon är utländsk medborgare eller inte."
Mer klart kan det väl knappast stå? Det jag och artikelförfattaren vill åt är således enbart att påpeka är att vi inte pratar om flyktingar utan utländska medborgare. Vilket leder till att ditt tröttsamma återupprepande om vem som är flykting, invandrare eller asylsökande (vilka termer du nu vill använda) och om de har rätt att komma hit eller inte. Enbart ett jobbigt återupprepande av vad du sagt tidigare och inte spelar någon roll eftersom det inte avspeglas i brottsstatistiken.
Jag rekomenderar att du gråter eftersom dina åsikter är så snedvridna.
spjutyxa skrev:
Tror du verkligen att 75% "svartskallar" på ett svensk fängelse innebär att hälften är finnar som har färgat håret eller att återstoden uteslutande utgörs av invandrade skandinaver?
Ja vad vill du att jag ska säga? ögonvittnesuppgift utan säkerställd källinformation eller påvisande av siffror som stryker hans påstående. Som dessutom kommer från en av sveriges "största" "journalister". Ja det är ju verkligen något att ändra uppfattning för. Ännu mer intressant blir det när det är den så sanningstrogna "tidningen" Aftonbladet som står bakom...
spjutyxa skrev:
Jag förstår att du är mycket betagen i "getto"-invånares skildringar av sitt tuffa gettoliv. Att romantiseringen kan innehålla utelämnanden, mindre uppriktiga element, eller just mycket medvetna romantiserande piruetter baserade på amerikansk gettomytologi, är förstås ingenting du ens överväger.
Detta måste vara den största samling skriven smörja som någonsin presterats på detta forum, grattis.
spjutyxa skrev:
Våldtäktsmännen i Rissne tror jag dömdes till samhällstjänst och samtal med imam. Mordet på nazisttonåringen i Salem fick någon liknande löjeväckande påfoljd. Ingen diskriminering så långt ögat kan se här i alla fall. Vi kan ju våga experimentet ifall rollerna varit omvända - ett gäng nazister ger sig på och brutalt mördar en försvarslös arab och det ramaskri det skulle leda till i svensk press, krav på lagens strängaste straff, eviga kampanjer mot "rasismen" etc.
Tror gör man i kyrkan...
Dina skriverier blir än mer löjeväckande eftersom mina källor från föregående inlägg klart visar att utländska medborgare döms hårdare än svenskar, något du också tillstår längre ned. Således är det mer skitsnack.
spjutyxa skrev:
Du har helt enkelt ingen koll på alla våldsbrott som genomförs i det här landet varje vecka med tydlig invandrarkoppling, ofta riktade mot svenskar.
Troligtvis är du en sån typ som måste råka jävligt illa ut själv innan du bryr dig, om ens då (beroende på hur välindoktrinerad du är).
Ännu mer ordbajseri (känner vi varandra?) Men samtidigt så glömmer jag ioförsig att jag just nu pratar med den välkända experten på invandringsbrott. S P Jutyxa.
spjutyxa skrev:
I struntpratet om att invandrare "diskrimineras" är man mot slutet av artiklarna trots allt tvungna att erkänna att det beror på polisens prioritiseringar. Vilket är en följd av erfarenhet. Erfarenhet som att t.ex ambulanser och brandfordon till och med har vägrat köra in i Rosengård utan poliseskort. Fast de är väl rasister som "diskriminerar" pga sin fördomsfullhet de också, får vi väl anta.
Nej jag antar inte det, jag tycker bara det står klart att invandrare diskrimineras i svenskt rättsväsende. Sedan vad detta har att göra med ambulanserna och brandbilen förstår jag inte riktigt om jag ska vara ärlig.
spjutyxa skrev:
Genom att i SvD, en integrerad del i statspropagandan, sätta strålkastarljuset på denna förfärliga diskriminering (i värsta fall ingen rök utan eld, så att säga) så uppnår man i alla fall möjligen syftet att dölja den brutala våldtäkt eller det rånmord som väntas i morgon eller i övermorgon.

Jadu, SVD = borgerlig. Inte statspropaganda. Sanningen är väl den att SVD verkligen inte gagnar sina mål genom att tiga om ett invandrarproblem. Utan det skulle väl snarare hjälpa dem att få en borgerlig regering? (Men samtidigt har jag ju glömt att SVD i verkligheten är styrd av en hemlig organisation bestående av giriga och kroknästa sossepampar) Attans!