Denväldige skrev:
Älva skrev:
Oj oj vilka ämnen folk läser. Och jag som stillsamt gillade bild, musik och drama.
Om man verkligen vill njuta av musikens alla djup bör man inte förlita sig på de digitala binärerna (eller vad det var...)

utan lyssna på hederlig gammal vinyl där man mer får känslan av att någon spelar i samma rum.
Bevara mig från alla musik, vin, ost, olivolje, och ölkännare.
Så och så ska du göra för då blir det extra gott/njutningsfullt = bullshit
Själv lyssnar jag på mp3 och märker ärligt talat ingen skillnad alls...
Sedan diskar jag inte ölglaset på något speciellt sätt häller inte upp ölen så den får vila mellan varven eller bryr mig om vilken olivolja jag stecker färsen i...
Kan vara jag som är tondöv och inga smaklökar har men tvivlar...
Då har du nog heller inget djupare musikintresse heller. Eller någon större lust att utforska livets små njutningsämnen. En del blir lyckliga av att bara dåna genom livet som en ångvält utan eftertanke, och andra blir lyckliga av de små njutningarna i livet såsom ett extra gott vin eller extra kallpressadad olivolja.
Hur man än väljer att göra så är det viktigaste att man blir lycklig på sitt eget sätt. Det enda man kan göra för andra är att ge andra små tips för andra intresserade att ta del av.
Att tvinga andra gör ingen glad.
Bevare oss från alla kännare överhuvudtaget såsom Tolkienister, fantasynördar och annat slödder...