Hej igen jag är tillbaka och redo att svara på era inlägg!
Väntar dock fortfarande på lite vettiga argument att INTE legalisera, börjar ju nästan tro att det inte finns några...
Tryggve skrev:
I Holland har man väl t o m börjat tala om ett förbud mot försäljning av cannabis i coffeeshops igen. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Ja.
Denväldige skrev:
[quotedetta stämmer strängare lagar börjar disskuteras för att anpassas mot EU
Nej. Sluta genast med att kasta ur dig påståenden till höger och vänster utan källor.
Tryggve skrev:
”Vetenskapliga källor är det enda beviset för att skador existerar”, skriver du. Vad menar du med det?
Att så länge det inte genom vetenskaplig undersökning har framkommit att en skada existerar så kan man inte utgå ifrån att den finns. Är inte det rätt självklart?
Tryggve skrev:
Du hänvisade ju själv till vetenskapliga källor som sa (enligt vad du själv skrev tidigare) att cannabis var ofarligt?
Det har jag aldrig gjort.
Tryggve skrev:
Jag skrev att man inte har studerat långtidseffekterna av cannabis, och att det kan vara bra att göra det innan man släpper ytterligare en drog fri. Jag har inte påstått att det finns några långtidsstudier (jag frågade om det finns några), jag har sagt att det kan vara ganska bra att veta vad långtidseffekterna är.
Men så länge det inte finns något bevis för att de finns är det dumt att utgå ifrån att de gör det. Eller ska vi förbjuda mobiltelefoner i 20, 30 (?) år framåt tills man utrett om de har några långtidseffekter? Verkar ju idiotiskt.